Hati-hati yang berdetik..

28 Jun 2008

hatiku bergetar lagi..


baru semalam kita bermimpi bersama
mengayam rindu mengait kasih
mencuit rasa hati berbunga
tanda bahagia melingkari jiwa


membelah sebak mengasak hatimu
bergelut getar berselirat tersisih
menjejak hatimu memagari rindu
sebentar cuma hilang seperti dipipih

ada rindu yang bergenang di pelupuk mata
ku sapu seketika sebelum ia bercucuran lagi
aku perlu merehatkan jiwa ini seketika
memejamkan mata agar aku terlena
pasti kepedihan ini turut lena bersama senduku

dingin subuh buat hati ni terasa sayu
sayup2 azan subuh buat aku tersedar dari mimpi yang panjang
segera aku membasahi diri mendinginkan hati
moga segala keresahan pergi bersama air yang mengalir


berteleku di sejadah mengadap yang satu
muhasabah diri mengapa diri ini jadi pilihan
aku di uji bukan sekali
betapa aku terlalu leka mengejar duniawi
lupa seketika di mana bumi ku hirup udaranya
bahawa ujian datang tanpa mengenal siapa pun diri


maya ini ku lusuri dan ku pasrah
ku buka jendala di kala kabus memutih
cahaya mentari yang telah berserakan
membisik lembut melirih di jiwa

..kadangkala menggenggam bintang di langit lebih mudah dari menggenggam sebuah hati...

Tiada ulasan: