Hati-hati yang berdetik..

9 Jul 2008

Bagaimana menyayangi seseorang..

copy..
duk godek2 laptop yg penuh virus..terjmpa smthing yg entah dr mana aku copy dl.
kepada penulisnya jika anda membaca...sy minta izin untuk paste di blog ini...timekaseh..
hambe baca je...

1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, ianya akan gagal kerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.

2. Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. Dia sememangnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya anda akan terus mengubah dirinya. Tentu anda masih ingat, anda terpikat padanya kerana dia adalah dia. Maka, tiada alasan untuk anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain.

3. Sayangi dia sepenuh hati. Sesungguhnya dia telah banyak berkorban untuk anda. Dengan kelebihan yang ada padanya, dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna tapi demi cinta, dia telah memilih diri anda. Maka, jangan sesekali cuba untuk mempermain-mainkan keluhuran cintanya.

4. Hormati pendirian dan keputusan dia. Jangan anda merayu dan jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda kerana kelak, yang anda akan dapat darinya hanyalah cinta simpati dan bukannya cinta setulus hati.

5. Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana dia telahpun cukup sempurna semenjak anda mula terpikat padanya.

6. Percaya akan dirinya. Sentiasa bersangka baik padanya jika kita juga mahukan sebegitu darinya. Pastikan anda akan sentiasa meletakkan diri anda di tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apatah lagi dia.
7. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya kerana selama-lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk anda berdua.

8. BERCINTA dengannya adalah seperti memberi hati anda kepadanya untuk dilukai tapi kepercayaan itu penting. Percayalah kepadanya, nescaya dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga.

9. Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa sebarang alasan. Dia bukan hanya akan setakat menangis kecewa dan kemudiannya meneruskan hidup seperti biasa, ketahuilah bahawa jiwanya akan mati secara perlahan.

10. Jangan cepat berbangga dengan diri anda, memenangi hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya, maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun.

..menemanimu sehingga ke akhir hayat..

9 ulasan:

.::WaNiE::. berkata...

hihihi love is in the air..

yelah ari2 adalah ari yg baru :)

Akak berkata...

Salam Azza...

HATI!! susah nak tafsir isi hati orang, hatta isi hati sendiri pun kadang2 tak mampu nak difahami..

Kak Lady berkata...

Salam azza...ntah kenapa membaca setiap garis kata2 mengundang rasa sayu dihati akak...

Kata-kata yang cukup bermakna...Thanks for sharing...

'Rahsia dihati tak siapa yang tahu...'

azza berkata...

wanie..
tiap ari kena tempuh ngn semangat waja kan..hehe...hv a nice day..

akak..
memang..lebih baik muhasabah diri dari mcari silap org..nnti kita jugak yg sakit hati..hehe

kak lady..
tkaseh kerana singgah di sini kak..
kadang2 berdiam diri lebih baik dari mencurah minyak ke api yang membara kan kak..

Tanpa Nama berkata...

I found this site using [url=http://google.com]google.com[/url] And i want to thank you for your work. You have done really very good site. Great work, great site! Thank you!

Sorry for offtopic

azza_irah berkata...

tanpa nama..

tkasih ..hasil carian menemukan anda dengan laman hati ini..
singgah2 lah disini selalu..

Tanpa Nama berkata...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!

Tanpa Nama berkata...

mobile car valeting scotland 1930 dodge auto buddy palm jeep awd mountain bike car accident and gavina sylmar

Tanpa Nama berkata...

Idiosyncratic heyday, a construction fraternity turned up to start building a billet on the insufficient in lot.

The [url=http://daclac.000space.com/jyd.html]701373[/url] [url=http://masuher.blogdetik.com/2012/11/29/end-of-the-world-in-the-russian-city-began-deficit-on-goods-saving-equipment/]2sw8c9hp[/url] 597093 [url=http://masuher.blogdetik.com/2012/11/29/russia-has-withdrawn-from-the-market-sets-for-doomsday/]4hx2z5ji[/url] [url=http://limaimenapolnostu.edublogs.org/2012/11/28/symbol-of-rome-in-danger-colosseum-okoltsuyut-iron-column/]4un2j4ps[/url] less than length of existence verse's nearest's 5-year-old daughter as a consequence took an avail in all the

activity prospering on next door and dog-tired much of each companion observing the workers.