Hati-hati yang berdetik..

11 Jul 2008

Suatu Permohonan Suatu Ketika..

bicara seorang teman tentang sohaimi meor hassan mendorong aku untuk kembali memutarkan lagu2 evergreen beliau. telah lama rasanya aku agak mengabaikan cd2 yang ku kumpul sejak dulu. koleksi lagu2 zaman aku membesar dulu masih tersimpan rapi di dalam kotak di rak buku.


tak tahu kenapa sekarang aku agak kurang mendengar lagu2 yang dulunya menjadi teman di kala sunyi. kini radio hanya dipasang sewaktu di dalam kereta..memandu ke sekolah atau ke mana2. mgkin aku bertambah sibuk, mgkin aku agak letih...mungkin juga aku tak ingin moment2 dulu terimbau kembali apabila mendengar lagu2 lama yang penuh nostalgia ini.

dan petang ini...aku membelek cd dari satu ke satu yang lain.
dan pastinya jua...memory lama turut berselirat sama..susahnya nak lupakan kan..
walau pun pedih..tapi itulah hidup namanya. sepatutnya kita bersyukur kerana berpeluang untuk melalui dan merasai pengalaman itu.
tak semua org bertuah kan..hiksss...aku sayang kamu..












Usah dipersoalkan cintaku kepadamu
Tak semudah itu aku kan berlalu
Di manakah kesalahanku
Hingga kini kau masih berdiam diri

Andainya kau tak sudi menerimaku
Usahlah dipendamkan segala perasaanmu
Katakanlah curahkanlah
Segala yang tersimpan di hatimu

Nyatakanlah rahsia hatimu
Atau coretkan dalam warkahmu
Aku ini ternanti-nanti
Tak tahu apa yang terjadi

Kupohonkan padamu usah berdiam diri
Keluarkan segala yang terkandung
Dalam hati
Fahamilah diri ini
Tak sanggup rasanya ternanti-nanti
..agak pedih..

3 ulasan:

Hannan berkata...

cikgu :)
apsal sedih2 ni....?

azza berkata...

tak sedih la doc...lagu tu imbau nostalgia je..bes kan...gemersik..

suara berkata...

Salam...
Su pun pernah suka lagu-lagunya. Lagu-lagu puisi yang memang menyentuh hati. Sekarang pun suka, cuma dah jarang menenggelamkan diri dalam lagu lagi...