Hati-hati yang berdetik..

16 Sep 2008

terasa kehilangan..


Alfatihah utk datuk saudara sy....Hj Ibrahim bin Yaakub yang telah meninggal dunia jam 3 pagi semalam. terkedu sy apabila mendapat panggilan telefon daripada mak di kampung lewat sahur tadi. moga dipermudahkan perjalanan arwah dan ditempatkan bersama orang2 yang beriman.

Datuk sy...Hj Sulaiman Yaakub juga sedang sakit di Tanah Suci. hati sy digamit pilu. Datuk sy tidak dikhabarkan pemergian abang sulungnya, biarlah dia menjalani ibadah dengan hati yang tenang di Mekah. pasti tok akan redha kerana kehilangan ini adalah kehilangan yang hakiki yang harus ditempuh setiap insan. sy rindukan ketenangan yang tok miliki..
9.08am...
suami sy jatuh di bilik air sewaktu bersahur tadi..
smlm kakinya tertusuk paku sewaktu membersihkan kolam kayak di tempat keje..
bila dikejutkan sahur..abg kata pening..sy papah ke bilik air..
akhirnya..abg terjelepuk di bilik air..
terkedu sy melihat kejadian itu..
ujian bertimpa2...

18 ulasan:

Tirana berkata...

Innalillahi wa'inna ilaihi raaji'un..mudah-mudahan rohnya dicucuri rahmat oleh Allah.

Do'akan tok di Mekah sihat dan selamat dalam mengerjakan umrah.

zamz berkata...

innalillahiwainnailaihiraajiun
salam takziah

~Cinta Milo Ais~ berkata...

Al-fatihah untuk arwah

Yanmie berkata...

salam takziah, alfatihah untuk arwah...

Sufi Idany berkata...

Takziah....Janji Allah dah sampai....
semoga Arwah bersama orang2 yang beriman....

ALfatihah utk Arwah...

jinggo berkata...

al fatihah untuk arwah semuga - arwah di rahmatiNya dan di berkatiNya...

SaDi berkata...

Innalillahi wa'inna ilaihi
Takziah yee kak azza
Semoga dia dilimpahi keberkatan meninggal di bulan puasa ni...
Al-Fatihah...

Cikgooden ...(Selumbar Emas). berkata...

semua blog aku pegi semua cite pasal skit ja...aduiii. tambah stress..
ahakkkkkks.(cube gelak.)

kin hashim berkata...

salam takziah......

Kamsiah berkata...

Al fatihah..harap azza sabar byk2...tabahkan hati menghadapi saat2 getir mcm ni..

iina berkata...

takziah azza.. atas pemergian datuk sedara.. suami dah ok ke? bahaya tu kena tercucuk paku.. harap semuanya selamat ok

kamar hati berkata...

TAKZIAH DR KAMAR...MOGA TABAH MENGADAPI DUGAAN INI...

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

takziah saya ucapkan..

kesiannya hubby awak..dah ler puasa pastuh nak nanggung sakit lak..
takpe ada hikmah disebalik kejadian tu...
bersabar ye...

azza berkata...

utk semua..
timekaseh..

cendawanintim berkata...

Ya Allah, sy baru balik klinik, tengok kat shoutbox ada ujuan bertimpa2 yer...

tabahkan ati menempuh ujian di bulan ramadhan ini..teringat dugaan yang bertimpa2 di ramadhan 2006...

sabar yer..pape, tinggalkan berita kat shoutbox saya..

jaga diri, jaga asben...

@LiYaNNuaR berkata...

Al-Fatihah... takziah ye kak...
simpati jugak pd che'aben akak... ape pun... take care yek...
sya juga turut kehilangan opah sebelah arwah ayah sya tempoh hari... sayu hati... huhuhu...

Rashid berkata...

Azza, perbanyakkan sabar dan doa ya.

ras-adieza berkata...

azza, semoga tabah menghadapi dugaan di bulan ramadhan. Dugaan akan tetap tiba, cuma masa dan keadaan saja. Azza kena banyak sabar dan tabahkan hati sebab bertimpa-timpa pulak. Semoga huby sihat cepat, susah hati kan...