Hati-hati yang berdetik..

10 Okt 2008

kerana mulut..

bicara hati dan bibir perlu seiring..
binasa semua tak lagi boleh berpaling..


bertingkah bicara bercelaru semua..

18 ulasan:

@k@kPOKPEK berkata...

weiloh.. mendalam ni.. errr?? patutkah @pp terasa??? hehehhe

Rashid berkata...

bibir & hati cerminan ketulusan, keikhlasan, kejujuran & kemuliaan pada diri...

"mata jendela untuk melihat hati"
Bibir pula? bisa merungkapkan segala-galanya apa yang ada di dalam hati.

Sufi Idany berkata...

kerana mulut... kadang kita terlupa lancangnya tutur bisa menghiris rasa di hati.... mampun mengalirkan titis mata di pipi.... apapun, ucapkan maaf moga yang keruh kembalik jernih... yang kelam bertukar ceria, tangis yang ada bisa mengukir senyum di hati.... take care sis... & thanks for everythings.

Cikgooden ...(Selumbar Emas). berkata...

hang demam lagi ka azza?

ryann berkata...

mana satu yang selalu terlebih kata - hati atau bibir? seiring di hati dan bibir - itu jujur. hati cuma monolog sendiri mempengaruhi niat dan keikhlasan. bicara bibir kesannya keliling merasa.
adus...terlebih cerita lak azza.

iina berkata...

ada pe2 terjadi ke.. meh tolong smbungkan ayat kerana mulut badan binasa.. tapi ada ke badan sesiap yang binasa tu?? meh kita rotan beramai-ramai ;)

wilda berkata...

kak azza..sy ade silap ckp ke kak..huhuhu..jgn sedey2 ek..

@LiYaNNuaR berkata...

uiks... nape ni kak??? sya pun ada mulut nih... huhuhu... baru je pas mintak maap raya rituh kan... akak ingat tak??? ape pun... moga apa yg kusut dpt dihuraikan... apa yg tbuku dpt diluahkan.. lagi apa yek??? apa2 je la... stay cool, keh...

۩۞۩ FaHReeN ۩۞۩ berkata...

huiii isi yg sgt mendalam.
penuh maksuh tersirat.
hmm ape kess akak comei?? :)

JINGGO berkata...

sedihnya baca ; apa dah berlaku - samada berlaku @ tidak - ingat dalam La Tahzan menyatakan : kenapa perlu bersedih - kita masih disayangiNya kerana di duga - sebab ada orang berkata : nak tahu kebagusan sesesorang , lihat sejauh mana bencana yg di berikan padanya - pengalaman hanya sekadar cerita - tapi sejauh mana kita menjadikan pengalaman sebagai panduan untuk hari2 seterusnya....dan kita belajar dari bencana...

IZZUDDIN ALI berkata...

Usah dibuang kelapa tua,
Santan tertumpah di kelasa,
Benarlah kata orang tua-tua,
Mulut menjadi punca binasa

Tersedak menjamah nasi rawan,
Jatuh terduduk dari kerusi,
Dalam maksudnya tulisan puan,
Bergolakkah hati dan emosi?

Apsal ni Azza, pos kali ni bunyinya sedih je..

BEiB berkata...

Its just a matter of MISUNDERSTANDING. Clarify before it gets worse.
Try to be helpful but trap in the middle -dilema-
Kekusutan boleh dilerai dengan berbincang...

SaDi berkata...

ni mesti ada kes ni... nape kak... ada org buat kat akak yeeeee.... bg tau saper buat tuuu....

KAKTINY berkata...

huhuhu... setuju... huhuhu..

Jemput Datang Beraya Rumah kaktiny pada 18.10.08.

cendawanintim berkata...

naper ni laling???

Yanmie berkata...

feeling semacam je nie?...

reena berkata...

hmm...sape yg terasa pedas dia yg termakan cili...eh..ehh..terbalik plak pepatah kite nih...ekekke...belasah jelah yek..

sabo ajelah yang...

azza_irah berkata...

utk sume...
terima kasih..
pengajaran utk sy..