Hati-hati yang berdetik..

19 Nov 2008

berendam sejukkan hati di Arus Deras Sedim..

abg hanya tido 2 jam sebaik sampai dari Pulau Bentan...

buka saja mata.... jummm... terdengar di telinga sy..

wahh...sy pantas bersiap..mana yg perlu...storm dihidupkan

(setelah lebih smggu tak bergerak)..

30 minit perjalanan akhirnya smpai lah kami ke sini....

Hutan Lipur Sg Sedim atau lebih dikenali sebagai Sedim Arus Deras..(sesuai utk rafting)

sesuai utk perkelahan keluarga..juga amat sesuai utk aktiviti luar seperti rafting dan perkhemahan. abg pada awal2 penglibatan dalam aktiviti ko dulu..memang mendapat sijil rafting dari salah satu kursus yang diadakan di sini..

kedamaian bunyi alam menggamit rasa yg cukup indah di hati..

salah satu terapi minda utk kami...

melepaskan lelah bila penat seharian bekerja..

tambah2 abg yg memang sangat2 sebuk dan penat..

sesekali meluangkan masa berehat dan memanjakan diri..

anda berhak nikmati apa yg telah anda usahakan..



~~~~~~~~~~~~~~~~~~

makan jambu sebelum turun berendam..

dingin...

gigil...tapi sayang nak naik..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~



sy pasti mengulangi kedinginan air jeram Sedim..
kerana disini sy temui kedamaian dan kesucian alam..
jauh dari segala yang menyesakkan fikiran..


esok sy ke Pangkor..hikss..

34 ulasan:

HaSz berkata...

jelesnye akak p mandi kat sedim. dah lame x p... huhuhu :-(

azza_irah berkata...

hasz...
jommm...

arsaili berkata...

salam..ewahhh berendam yer..eheheh..

azza_irah berkata...

arsaili..
ehekss...sana leh berendam tak...mesti beku kan..hehe

Rashid berkata...

Azza,
Damainyer.. terasa begitu damai sekali. Damai segala-galanya. Dan yang penting.. damai di samping buah ati tersayang.. itulah kedamaian dalam erti yang sebenarnya.. hiks!!!! Moga kedamaian ini akan kekal selama-lamanya... selama-lamanya...

μάγά berkata...

seronok rasanya..
tiba2 terasa nak rehat2 kan diri kat air terjun..
terapi untuk stress..
hehehe

mountdweller berkata...

Waaah... membuatkan uncle kerinduan suasana rimba!

Eazy Izzuddin berkata...

aish jeleznye....
cuti2 malaysia ea...
hihi...
okay..
selamat bercuti...
akak doakan eazy yee utk final exam nih..huhu

azza_irah berkata...

cikgu rashid..
moga cikgu dah jumpa damai yg cikgu cari..azza doakan..

maya..
mmg terapi yang...g lah berehat..

uncle..
sejuk..tenang..damai...

eazy..
akak doakan..gud luck dik..

lemangcute@chah berkata...

amboiiii....k.azza plak yang kuat jln2 niii .. semenjak 2 menjak nie posting jln2 ekkkk.. lemang cadangkan,jangan lupa beli magnet yang ada trademark tempat yang k.azza pergi...
besh tau, bila dah kat umah bila renung peti sejuk..nampak magnet tu, teringattt balik memori jln2....

azza_irah berkata...

lemang..
mmg akak akan beli smthing yg ingtkan akak pd tempat yg akak pegi..
yg utama...gamba papan tanda mesti ada..ekekee

Sufi Idany berkata...

akak..... jeles laa...len kali nak ikut bleh ? ty abe kerul bleh tk adinda ida nak jadi ekor....huhuhuh bahagia n tenang tgk kehidupan akak n abe.... semoga ketenangan yang tersingkap ni terus kekal utk akak n abe.... bahagia hingga akhirnya.... cinta dan syg yang lahir pastinya tidak bersyarat kan ?

@LiYaNNuaR berkata...

uiks... bestnya tengok air dia... mengalir deras... mmg terapi utk minda... sure lega...

pssssssst... nak ke Pangkor.. lalu je kan hewei Ipoh-Lumut... bila dah lalu... haruslah lalu persimpangan Batu Gajah... so, apa kata... mai la singgah kejap... kalau tak dan nak singgah masa pergi... masa nak balik pun buleh ajo... hu hu hu...

azza_irah berkata...

ida..
alhamdulillah hati kami tenang..
seronok dgn apa yg kami ada sekrang wlpun belum cukup smpurna..
da dh jmap abg akak kan..itulah dia...yg akak tumpang berteduh di rimbunan kasihnya selagi hayat masih ada..

nak ikut....jummm...

liyan...
kl panjang umo insya allah kita leh jmpa...teringin senonya nak jmpa liyan...meh no pon...

Dr.Araz berkata...

Cikgu...iye....
Wah best tul berendam....
Cayalah......
Muhahahaha...
Selamat berpangkor pulak sok...

azza_irah berkata...

cikgu araz..
ye selamat...ekekkee...
nak kuch2 hota hei lak kat sana..

zino berkata...

kat mana tu? menarik juga.. sejukkkkk

cikya berkata...

kak azza naik canopy walk tak kat situ...Best jugak tu.

azza_irah berkata...

zino..
sedim, kulim...ada link akak buat kat situ tu...klik je..

cikya..
lom nek lagi..cikya dah naik ya..

Papa-Itam berkata...

bab bercuti semalam si kakak nangis
tanya "kita tak berjalan-jalan ka abah?"bila,dimana yaaa....
dah nak akhir bulan dan akhir tahun..sibuk sikit...

azza_irah berkata...

papa..
cb lah luangkan masa ...amik la cuti bawak diorg jalan2..tak jauh dekat2 pun takpe...

BEiB berkata...

Biarlah lama berendam di arus deras jeram yang dingin untuk sejukkan hati dari berendam air mata dan dingin di jiwa merajuk hati...

YA..anda berhak menikmati apa yg anda usahakan SEWAJARnya...

UnGu VioLeT berkata...

bestnye kak.. lame dah mar tak berendam nie.. lg2la kat UK nie.. takleh nak jejak air.. sojuuuuukk sgt..

Monkey D Luffy berkata...

tolong tangkapkan ikan kat sungai tu.. mengaidam ler

Wawa_Nadwa berkata...

huii..
syi0kkk nyee.
nk ajak family g mandi sungai lah.
dh lame tak gi berendam.
hiks!
=)

Eida berkata...

bes nyer... tengok gambar jer.. dah rasa sejuk...

cendawanintim berkata...

nak ikuttttttt jugaaaaaaaakkkk!!

cik wanie berkata...

wah bestnya akk dapat pegi air terjun,
rasa nak pegi jugak nie,
hehehehehehe...

jom kak:)

ghimau berkata...

Best tempat ni.. mancing ikan kelah pun layan ni :)

AL-BIMA SAKTI berkata...

salam,

waduh... damainyeerrr...

azza_irah berkata...

cikgu..
kadang tak terjangkau akal kita mengapa dan kenapa hati merajuk..dlm gelak ketawa sebenarnya hati terusik...

mar..
kl berendam kat UK alamatnya beku la..hehe

monkey..
tak pandai..

wa..
gi la..besttt..


eida..
tu lum turun berendam lagi tu..

laling..
jommm...

cik wanie..
yuk yang..

ghimau...
ada kelah ekk..ehehe

al bima sakti..
memang damai..tenang..sesuai kl nak berkarya..

Yanmie berkata...

wah bestnye...bnyknya aktiviti kak azza..best..

azza_irah berkata...

yanmie..
kena luangkan masa utk family..eheh

adam berkata...

seronok bila baca apa yang org di luar sana tulis pasal kg sy ni..
plz wlcome back ye..

jgn lupa lawat blog sedim sy..harap2 ada komen dari anda