Hati-hati yang berdetik..

16 Jun 2008

mengimbau kenangan lalu...

salam..
aku smpai umah kul 10 lebih malam ni...mata dah layu2 je ni.. tapi terasa jugak nak on laptop..tgk mana2 yg patut. tetiba idea datang n aku rasa nak gak post malam n... ujung minggu yang mengimbau kenangan lalu... gamba2 aku masukkan esok... sepanjang ari duk ngadap laptop..petang baru hubby kata ...jommmm... hehee..berjaya gak misi aku...
dari kul 10.30 aku ajak dia g sedim...akhirnya kul 4 baru dia kata yes...sedim kensel..tukar g pulau...takpe...sb baru 3 4 ari lepas aku terpikir nak ajak hubby ke padang kota. so bersiap ala kadar...ronda2 pulau.
lama dah tak ke pulau...tempat bermanja merangkap tempat suka duka. sebab tu lah aku sayang nak tinggal penang...banyak betul kenangan kat sini. rasa nya selagi terdaya aku n hubby akan duk sini...tgk esok2 dah tak larat nak redah hway grik tu baru lah pk kan nak balik tukar kelantan... so...kul 4 dari umah..terus ke padang kota...
wahhhh....dah banyak berubah rupanya. baru sedar yang dah lama aku tak jejak kaki ke sini. landskap makin cantik...bunga2 makin pelbagai jenisnya...dan yang paling aku tak lupa haruman bunga tanjung di sepanjang pantai...errmmm..mengimbau kenangan lalu... duduk di benteng yang disediakan membuatkan aku terasa damai sangat. banyak kenangan kat sini...suka duka sepanjang merantau di penang ni dari zaman study hingga lah bekerja mencari rezeki. kul 7 mula melusuri jalan2 yang menjadi tempat aku menapak dulu... esok aku postkan gamba2 nya... kena taip cepat2 sb dah 12 lebih...nak kena tido..hehee...esok skolah....so.. 2 b cntinue...
16 jun 2008.... janji smlm nak masukkan gambar..tapi aku takkan masukkan dah. biar lah entry ni begini... nak bhenti lukakan hati orang... cukuplah. bye...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
arini....21 jun..pepagi lagi aku update entry ni. hajat hati taknak masukkan dah gambar...tapi peristiwa semalam menyedarkan aku. untuk apa diikut rasa hati...baik aku hidup sendiri..
ni antara gamba yg sempat aku snap...
berterabur caca marba...malas nak susun elok2...

landskap yang semakin cantik..

mercu tanda kat nak masuk pdg kota..sblh tu menara jam...


malam di penang street...kenangan..


komtar...kebanggaan penang suatu ketika dl..kini sepi...

btempat au n hubby suka lepak dulu2...huhuu..

dari tepi benteng..kl malam bangunan ni bercahaya indah..


nostalgia...aku penah lepak sini smpai pagi...hiksss

atas jambatan...ujan lebat..

masih ramai anak2 kemboja berkeliaran minta sedekah..

petang yang indah di padang kota...

tggu hubby g solat kat masjid negeri..

erkk...apa kaitan hbag buruk aku disini..adehh...

1996-2008 aku bertapak di penang...lum penah skali pun nasi kandar cecah di lidah ku...huhuuu..

kenangan itu mematangkan kita sebenarnya..


Tiada ulasan: