Hati-hati yang berdetik..

8 Jun 2008

pertemuan seribu erti..

Pertemuan seribu erti…

Ptg tadi aku dan suami mendapat pelawaan dari seorang teman lama semasa sama2 berkhidmat sbg warden dl..


C’mail dah cal bgtau anak2 nya ada dirumah, dia dah k’milah kuar skjp.
Ingtkan ada kenduri doa slamat atau apa2…bila sampai je hanya kami. Aku buka je pintu keta..terus diterpa oleh anak2 nya…ayid, udin dan izati bersalam cium tgn..akish masih tido dia atas..
Terdetik di hati..rasa terharu…sejak baby ku kenali...dah besar rupa2 nya anak2 ini..
Dah lama juga rupanya aku tidak bertemu mereka kerana setahun yg lalu aku tiada di penang. Mendengar celoteh udin dan ayid buat aku dan suami trasa spt mereka begitu dekat di hati..


Pelukan erat k’milah dan senyuman mesra c’mail begitu menyentuh hatiku…terasa spt saudara sendiri. K’milah mberitahuku sewaktu memasak didapur, c’mail sengaja menjemput kami datang semata2 kerana nak bersembang spt dulu2….kerana dah terlalu kami tak jmpa lantaran tuntutan tugas saban hari.

Terlalu banyak suka duka yg sama2 kami lalui sepanjang di Al****. Segala pengalaman manis dan pahit sepanjang kerjaya di Al**** benar2 buat kami menghargai persahabatan ini. Benarlah pendapat sesetengah org..kadang2 sahabat lebih jauh baiknya dari saudara sndiri..

Aku benar2 bangga dapat mengenali dua insan ini yang langsung tiada talian darah denganku tapi mempunyai hati yang cukup besar dan murni.
Semoga persahabatan ini kan berkekalan hingga ke akhirnya..
aku n anak2 yang menyentuh hatiku...



Jika boleh menggapai pelangi…pasti indah warna pelangi itu ku saluti ke hati kalian…

Tiada ulasan: