Hati-hati yang berdetik..

18 Jul 2008

kau istimewa..

salam..

wei kang demam. dah 3 hari tapi ayahnya tetap anta ke sekolah jugak. kadang2 tak paham ngn sikap sesetengah ibubapa. bagaimana mereka boleh tenang bekerja dengan menghantar anak yang sakit ke sekolah. memang tugas cikgu untuk mendidik mereka sepanjang waktu persekolahan.. dan bagi budak2 istimewa ini bukan setakat mendidik tetapi mendampingi, membelai dan melayani karenah mereka sepanjang hari...tapi sampai hati ke kita nak biar anak kita yang sakit di bawah jagaan orang lain. kalau kita sendiri yang sakit pun kita trasa nak berada di samping orang yg kita sayang...nak bermanja dengan orang yang kita rasa selamat dan terlindung. adehh...sian aku tgk wei kang. mata merah...asyik meragam sepanjang 3 4 hari ni...namun bila dicuit dia tetap tersenyum dan ketawa mengekek...itulah kelebihan dia...seorang anak istimewa yang mampu menghiburkan hati anak2 lain dan guru2 di kelas pendidikan khas ini..

aku tak tahu sapa yang bertanggungjawab pakaikan dia songkok cek wan tu...
abih la kalau ayah dia tahu...





kau istimewa..

4 ulasan:

pu3nemo berkata...

comel wei kang tu,geram seh..


best kn dpt jd cikgu,sy suka sgt,lbh2 lg ng budak2.. =)

azza_irah berkata...

pu3nemo..
dia mmg comei...pp dia tu salu merah kena cubit dek cikgu2...hehee..

aplly lah jd cikgu...sronok main ngn budak2...

salam kenal..

Cik NAH berkata...

agaknya parents dia ada keja yg takleh nak elak kot ek...kena pikir positif nih hehe

azza_irah berkata...

cik nah..
mgkin jugak..tapi sy dah masak ngn sikap sstgh parents..