Hati-hati yang berdetik..

16 Sep 2008

su kata jawab dengan gigih...

sy di tag lagi...
kali ini oleh cikgu su...
su minta jwb dengan gigih...camna nak jwb ngn gigih ya..heheee..


1) 1st time naik kapal terbang-
fist time naik dlm mimpi masa kecik2...betul2 naik masa g sabah...lama dah lupa tahun bila..


2) 1st time beranak-
sama ngn jawapan su..tukar tahun je...huhuu…


3) 1st time gi overseas-
Thailand kira oversea tak...penang n tanah besar pun oversea gak..ekekkee...1996...


4) 1st time duduk jauh daripada family-
1992 duk asrama...20 menet je dari umah..kira jauh la sebab ada gak jarak masa..
1996...sambung blajo...kalau nek bas 7 jam...kalau drive sndiri dl 6 jam skrg 4 jam...jauh la tu ek..


5) 1st time kerja...-
Keje jd kerani kat satu syarikat cina kat tanah merah sementara tggu result SPM...Berjaya apa tah nama kedai tu..nama bos sy En Tan...pakai wira biru..ekeke...ingat2...
salu dia kuar sana sini suh sy jaga opis...pastu sy akan cal pakwe sy masa tu(bukan huby...sory bang..) suh mai teman..ekekkee...


6) 1st time rasa diri gemuk..–
masa tingkatan 4 duk asrama Teknik...deba sesangat..kl tgk gambar waktu tu..ngucap panjang.....mula2 abg tgk dulu....awak ke tuhhh...saye leeee...terlebih eksesais...sekarang alhamdulillah..dah maintain balik..tapi kebaya awal2 nikah dl dah takleh pakai...rasa cam balut nangka lak...


7) 1st time bercinta?-
masa darjah 5....ekekkeee...sekolah rendah..satu skolah...sy 5 kuning...dia 5 merah...kami pengawas skolah..tak penah bcakap kat skolah main pas2 surat je guna "posmen"...kalu jmpa kat kantin malu2.....kekal smpai tingkatan 5...ekekkee...ari kawen sy dia datang dr pagi smpai malam ngn tunangnya...smpai skrg kami masih bkawan baik...


8) 1st time rasa diri cantik??-
erkk...bila 1st time nya...ntah...takde jwpn la su....


9) 1st time masuk cinema-
bila ya...zaman kat u dl kut....zaman bertenet kena hambat ngn guard sb pas balik tgk wayang duk bla bla lagi kat cafe.....nampak gurad tak cukup tanah lari...hehee


10) 1st time admitted in hospital-
masa tingkatan 6...tetiba duniaku gelap gelita di bandar Tanah Merah di laluan orang ramai dekat stesen teksi...nak bpaut pd tiang..rasa betul dah tiang tu depan sy..rupanya jauh tak smpai tangan....terjelepokk kat situ....5 jam je kat ward abah mintak bawak balik..


11) pilihan hati.....:- su suh jawab dgn gigih ...hehheee..
kali ni sy nak bg pd teman2 yang belum penah sy tag..teman2 baru...

1. marzalina-intan usm
2. sufi idany
3. @k@kpokpek
4. yanmie
5. @liyannuar

7 ulasan:

@k@kPOKPEK berkata...

WAduh.. aku di tag!!!

@LiYaNNuaR berkata...

done oredi! thanks 4 tag me... lenkali tag le lagi, ahaks... just kidding! hehehe...

Tirana berkata...

Nasib baik tak kena kat sini...ada tag yang panjang tak buat lagi..huk..huk..huk..

su berkata...

tenkiu2 krn jawab dgn gigih tag tu!haha!

Sufi Idany berkata...

sis....dinda dh jwb ek.... huhuh....

ras-adieza berkata...

fuh...lega... memang gigih tu.

marzalina berkata...

uiks...kena tag lagi...ok dah beres :)