Hati-hati yang berdetik..

25 Okt 2008

senyuman my merah...

rasa glamer semacam bila sy memandu berteman ke sekolah pada hari rabu yang lalu. jeling ke sebelah...ermm..hati berbunga. mengintai belakang melalui cermin di depan...senyum terukir lagi. bila berhenti di lampu merah..terasa merah muka sy. ada orang jeling. ada org senyum. sebenarnya sy atau merah yg dipandang..mgkin hati mereka juga berbunga riang seperti sy dan merah..
pertama kali sy bawa merah n anak2 nya jalan2...
ada agenda sebenarnya nape sy bawak mereka ke sekolah arini..
lagipun dh lama sy tak bermanja2 dgn merah..mgkin merah rasa terpinggir kerana dulu dialah yg sy peluk bila hati terasa sayu..merah yg setia menemani sy bila abg kuar outstation...tapi kini sy rasa sy dah agak terabaikan merah....sorry ye..

..inilah dia my merah... dan manje..
~
~
~
~

dan ini bee, pooh n kitty..


duk dendiam ek..

ini my bes fren..dia yg curik kitty dr sy...sebenarnya merah pun dia nak..

tapi merah telah bertahun dengan sy..

mana mgkin sy lepaskan begitu saja..

yang lama takkan sama walau berganti kan..

satu kepuasan sebenarnya jika senyuman ikhlas yang anda ukirkan mampu buat hati orang lain semakin tenang..

29 ulasan:

hafizanbukitabal berkata...

salam.. loorrr... banyaknya anak2.. hehehe bagi sini satu!! nak bagi nak sedara.

cendawanintim berkata...

wahhhhhhh, besonyer si merah tu..syiok dipeluk tuh..

azza_irah berkata...

ustaz hafizan..
anak2 yg mceriakan..hehee..
syg takleh bpisah..

azza_irah berkata...

laling..
mmg beso..kl abg takde kita jaga tengah malam...teraba2 rs berbulu..hahaa

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

byknyer anak patung..cutenye...
saya ada satu je kat rumah..tp zikry plak yg sibuk nak sayang hehe..berebut kasih sayang tu hehe..

azza_irah berkata...

nnrina..
hehe..hajat hati nak tambah koleksi lagi ni..

.miss zaza. berkata...

boleh mintak satu?
~ngee

azza_irah berkata...

zaza..
meh sini akak bg.. :)

etomyam berkata...

waaaa, banyak nye patung-patung...

ONE ZABA berkata...

kemana-mana pun saya bawak merah... kerana kuda saya berwarna merah...

NoorSham berkata...

masa baca intro tu ingatkan merah tu sapa... ingatkan pakwe... rupanya... hahahaha wakakaka.... kita nyer bukan merah tapi kuning.... anak2 dah lenyek2 dah.... bau pun semacam jer...

zam berkata...

Salam....

Merah yea nama dia.... carikanlah merah tu teman & letak nickname dia... Biru.... hehehe...jgn mareyea... tau zza tak suka biru...:)

Wahhh... kale baju diapun merah gak.... nampak garang gitu... betul ke Azza nie garang?

Eida berkata...

comel2 belaka anak2 itew... gebu lagik..

reena berkata...

*ihik* cutenya sis siap bwk teady jln same2... nak ikot bole...?

azza_irah berkata...

etomyam..
takleh kongsi..ehhe

cikgu one..
dah balik dr kg ke..kuda nama merah ke kaler merah..nnti g cameron leh pinjam ek..

azza_irah berkata...

sham..
kitanya takde sapa nak lenyek..sb tu masih gebu..heheee

cikgu zam..
ntah..garang ke sy ni..hehee
tamno la kaler biru..

azza_irah berkata...

eida..
sgt gebu...hikss...

reena..
meh2 ..tolong riba merah n anak2 ya..hehee

Yunus Badawi berkata...

salam. Berapa lama dah kumpul anak2 patung tu? Ramai yg mintak, saya pun nak satu jugak . . boleh?

mountdweller berkata...

Sayangilah apa-apa saja hatta kucing sekali pun. Penuhilah dunia ini dengan rasa cinta dan sayang.

ezo berkata...

wahh...

ingatkan merah mana tadi..

seronok depa akak bawa jalan2..
hehe..

CikguZue berkata...

salam kenal,
t.kasih dtg bertandang ke blog saya.Nice blog. Keep it up.

Tentu Azza suka merah,kan...baju pun merah.:)

kin hashim berkata...

wa...comeynya merah dan kawan2nya itu... ni kalau anak dara saya tengok nih....tak mo lepas dibuatnya...hehehe...

ras-adieza berkata...

kalaulah anak2 akak nampak si merah tu....dipujuk rayu azza kut....nak bawak balik..hehehe

Cikgooden ...(Selumbar Emas). berkata...

tu dalam keta...dalam umah.dalam bilik...dalam dapur..tentu belunggok..mak aih..giler teddybear hang azza...

kawan rapat hang pun suka...?

azza_irah berkata...

yunus..
saja suka2..hehe..
tkaseh singgah sini..


mountdweller..
benar tu..tak salah jika kita melimpahkan kasih syg ...

azza_irah berkata...

ezo..
arini merah dah berteman kan coco..

cikgu zue..
sy mmg suka merah...byk entry sy psl merah..baju n sgala bagai..hehe

azza_irah berkata...

kin..
ckp kat anak dara tu nnti balik sini autie bg ek..

azza_irah berkata...

kak ras..
nnti azza yg pujuk anak kak ras nak bawak balik..hehe

cikgooden..
sapa ek kwn rapat sy...hehe

μάγά berkata...

wah.. bestnya...
maya ada anak2 kucing jer...
comel2..tp yg kak azza punya lagi besar...
huhu