Hati-hati yang berdetik..

17 Jan 2009

bubur asyura di hari sabtu..

bubur asyura..
sekadar berkongsi sifat dan sikap kerjasama yang sy rasa cukup bagus yang terpupuk di hati setiap individu yang terlibat. walaupun ada segelintir yang agak suka memencilkan dan tidak mahu membabitkan diri namun majlis tetap meriah dengan segala usikan, gurauan dan gelak tawa..tanpa kira anda cikgu besar atau cikgi kecik..sama2 bersila di tikar menikmati pulut pagi dan ikan kering bersulamkan neskepi O. nostalgia bukan..terkenang zaman skolah rendah dulu sewaktu di Terengganu. segar dalam ingatan menggamit mimpi silam..

mengapa ya...hati seringkali digambarkan berwarna merah...adakah kerana ia mudah marak seolah api membara...atau seringkali mudah luka sehingga berdarah..darah itu merah bukan..

buat pemegang antenna (yang kini berada di PRK KT, kalau2 lah dia terbaca entry ini)....anda sgt rugi kerana tiada di majlis ini kerana bubur asyura kami amat sedap...org kacau smpai last tauuu....dan anda pasti tak mahu melepaskan peluang melihat Su yang....opppsss...!!..hanya kami-kami sj yang tahu...hikss...

10 ulasan:

- jinggo - berkata...

cgu....kalau tengokkan cerita bubuq asyura - teringat dikampung.memang meriah.amat meriah. apa yg cgu gambar dalam blog....satu nostalgia besar kepada saya.....

Rashid berkata...

adehh.. duk tengah makan bubur asyura ni..tetiba terbaca entri yang sama. Sesungguhnya kehidupan ini penuh dengan sesuautu yang berlaku secara kebetulan atau sememangnya sudah tercatat olehNya..

Suka tengok permuafakatan yang wujud..

p/s - azza, betulke kacau syura tuu sampai ke titisan terakhir atau hanya .. hehe (gurau jer..)

mommy otai berkata...

wahhh..
buat terigt syura lagi ni...
meleleh la mlm ni..waaaaaa.....
ngidam..ngidamm...

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

sedap jugak bubur asyura ni...lama tak makan , haih!

ONE ZABA berkata...

sini tak berapa meriah bab-bab asyura ni... tapi tengok pada gamba tu macam tulun pegang pengacau je... ye ke tuuuuuuuuu!!!!!!

Shifu67 berkata...

kalau tengok gaya cikgu pakai baju hijau tu kacau bubur tu.... emmmm sah la hangit.... hehehe

bUlaLa berkata...

salam kak..

camne ek nak buat gamba melekat-lekat mcm kat dpn tu?..

Daddy Cool berkata...

Hehehehe...tu nota kaki tu teruja sangat le nak menulis tuh! MELENTIK le kalau dia yang mengacaunyer...

Jangan taruk rempah...wa tatak lalu lo itu bubur...

ieyra berkata...

nampak mcm cikgu azza tolong pegang aje....siap layan camera lagi..hehe

azza_irah berkata...

cikgu jinggo..
memnag terimbas kenangan zaman kecik..bubur syura kami letak dlm tempurung makan di bawah2 pokok...sy sempat merasai manisnya nostalgia itu..kini hanya di sekolah..walaupun sekadar memenuhi syarat, namun kemeriahan tetap terasa..

cikgu rashid..
kadangkala kita takkan dapat apa yg kita rancangkan kan cikgu..sebab itu hati, mental dan fizikal sentiasa kena bersedia dengan segala kemungkinan..

farah..
kacau la ngn cha..hehe

cikgu oden..
kat tepeng takkan ada org buat ..salu kat kg2 sure meriah kan..

cikgu one..
tolong pegang takut jatuh dlm periuk..ekkeke

shifu..
mana tau ekk...memang hangittttttt...hahaaa...bukan salah den..yg baju pepel tuh asik sakan ajak bgambar...hehee

bulala...
akak guna photoscape yang...install ya..mudah je main copy paste je gamba..hehee

ddy..
yg taruk rempah kelate je bubur asyura...sedap leee...

notakaki tu khas utk org yg paham jekk..org2 spesis Su...hahaaa

ieyra..
camera itu penting ok..hehee...