Hati-hati yang berdetik..

7 Mac 2009

usaha bermula..

6 Mac’09…9 malam..

Sy : u kat mana..
Su : i kat bla bla…baru abih tuisyen..
Sy : u nak balik dah ke..
Su : otw…i baru masuk keta ni..napa kak ..
Sy : i nak ikut..
Su : ikut gi mana..
Sy : umah u la...
Su : u giler apa k’irah..buat apa ikut i balik umah..biar betul..
Sy : tak kira le...i nak ikutttt …
Su : iskkk…seriau aku pompuan ni…u kat mana ni..i repot kat abg khairul kang..
Sy : i kat umah..i nak follow u balik..boleh?
Su : memalam gini..?? u buang tebiat apa kak…abg mana abg..?


So jam 9.15 malam...meredah kepekatan malam dengan hujan yang agak lebat…sy dan abg menuju ke Kulim, rumah Su. Semuanya utk –dia-. Demi –dia-. Kaki melangkah masuk ke rumah Su, mata terpaku.







Macam kenal…terpacul ayat dari mulut abg…
Iskkk abg ni…malu i tau…hehee…Su dengan gaya nya yang lemah gemalai..



itu teddy n coco yang sy belikan dulu utk Su..

Perancangan yang teliti perlu dibuat, membandingkan itu perlu agar hasil yang kami perolehi memuaskan hati dengan harga yang dibayar. Pendapat teman2 perlu diambil kira. Banyak yang sy dan abg bincangkan dengan Su, dari sekecil2 benda sehingga kepada yang besar2 ‘gedabak’. Jika tiada aral, sy dan abg akan menimbangkan cadangan Su dan kami akan ambil pengalaman dia sebagai sandaran utk membuat keputusan.




Ayat akhir Su sebelum kami meninggalkan kediaman comel nya..




K’irah…u jangan tak bawa i tau masa nak pegi pilih sekian2 benda tu…i boleh tolong u pilih...hijau, kuning, merah sgt2 cantik….i nak ikut tauuu….





Ehekss…i tau u terer bab2 gini le Su..

tersengeh abg melihatkan aksi Su…hehee..







7 Mac ’09…7.30 pagi – 4 petang...

Hari ini abg kena handle kayak lagi di Pusat Sukan Air. Kali ini anak2 buah seorang teman lama. Teman yang sanggup bersusah demi kami sewaktu mula2 posting dahulu. Teman yang yang telah kami anggap saudara sendiri. Dan pasti nya sy tahu abg takkan menolak walaupun hari ini adalah hari cuti ditambah pula baru pulang dari Pulau Payar. Persahabatan yang terjalin tanpa menilai…tanpa syarat…









7 Mac ’09…5 petang (jangkaan)…

Sy menanti abg pulang. kami akan pergi ke satu destinasi dimana -dia- berada..melihat, membuat itu dan ini demi -dia-. Semua perlu dilakukan dalam masa terdekat kerana abg sering tiada di rumah. Abg menguruskan, berhubung dengan pihak itu dan ini, dan tugas sy memantau sepanjang ketiadaan abg agar ianya berjalan seperti yang kami kehendaki. Lagi pun kami dah target segalanya perlu selesai sebelum cuti sekolah bulan Jun. Insya allah..


terima kasih utk Idany..pemilik blog Sesuci Kasih Sufi utk kad yang sungguh bermakna ini. sedalam makna persahabatan yang dihulur kepada sy selama ini dari Ketereh, Cheras dan kini Sg Sengian, Bintulu Sarawak...





sy masukkan komen yang diberi idany di entry sy yang lalu...penuh makna yang tersirat..terima kasih da...
'..jarak yang ada itu bukan alasan untuk terus memisahkan, hakikatnya hutang kerinduan langsai saat mata bertatap bibir seolah bisu terkunci.....'
..sometimes, HE takes everything away from us so we can learn the 'value' of everything HE gave us..

10 ulasan:

nurul iman berkata...

cam kenal je su tu..")

azza_irah berkata...

iman..
sssyyyy...hahaaa....kenal ke..kat mana ekkk...den redah ujan g kulim semalam tau...semuanya demi -dia-...tak sabarrrr...

ONE ZABA berkata...

wah...berderet2 n3 nampaknya...duk lama sepi. sekali masuk...banyak la pulak.

KakChik berkata...

dah macam tak sabar rasanya nak kenal 'dia' dan lihat 'dia'. nampak macam dah banyak perkara yg azza dah buat demi 'dia'. isyk jeles pulak. seronoklah nanti bila semua dah siap sempurna ya.

azza_irah berkata...

cikgu 1..
ekeke...arini bergolek santai je atas sofa..tu yg buat n3 sekaligus tu..pastu otopublish je...kan senang...org lain duk ngadap pc 24 jam buleh le n3 setiap ari..kita skrg nak masuk smggu skali pun rs payah je..

kakchik syg..
hehee..sabar..ni azza baru balik dr lunas..survey sesuatu ...juga utk dia..

kin hashim berkata...

e'eh...misteri la plak...sapa si -dia- tuh?

azza_irah berkata...

kin..
jeng jeng...namanya pun misteri kan..hehe

Sufi Idany berkata...

Kak thanks masukkan komen yang ntah apa2 itu juga kad itu.... erm -dia- semuanya utk -dia-....jeng jeng jeng.... sumernya berteka teki...silakan sbb Sis Azza tak akan bocorkan misteri ni sebelum waktunya.... hihihi yer idok sis? mana destinasi ri ni ?

ILA berkata...

Amboiiiii!!!apalah yg dirancang kan dg su tuuuu!!!?? nak joint skaliiiii!!!!nak gakkkkkkkkkkkk!!!
:p

BEiB berkata...

Berahsia tentang -dia-?
tak perlu cungkil..
namapun rahsia...
biarkan -dia- dengan sendirinya nanti..
Kata bijak pandai: "Distance makes the heart grows fonder"