Hati-hati yang berdetik..

12 Mac 2009

..yang lama..yang baru..

..yang lama dan kenangan di Terengganu Darul Iman..(muka tak sudah zaman bergelar pelajar..)



Nampaknya bulan ini beberapa alatan keperluan terpaksa sy gantikan/adakan yang baru. Beberapa hari yang lalu sy menggantikan SONY Cyber-shot N Series Digital dengan Canon Digital IXUS 95IS (entrynya ada disini). Ianya sememangnya satu keperluan disamping memenuhi kehendak hati namun tidaklah sampai membazir (maklumlah kita takde dato' sponsor spt jurulatih sorang tu..)





Sebenarnya sudah lama sy ingin menggantikan yang telah sedia ada ini dengan yang baru. Bukanlah yang lama itu sudah tidak elok atau sudah monopouse, bukan juga melupakan jasa yang lama yang telah berbakti selama 3 tahun untuk sy. Yang lama tetap meninggalkan kesan tersendiri, lagipun ia adalah hadiah dari abg untuk sy beberapa tahun lalu. Ia tetap abadi dalam ingatan namun yang baru diperlukan sesuai dengan kepantasan dan kecekapannya demi tuntutan tugas dan amanah yang semakin besar dan berat untuk digalas.




ini yang baru....myTosh..Toshiba Satellite L310-S410..

semoga semangat, kelasakan dan kesetiaan yang lama mengiringi sy di setiap saat dalam menggalas tugas dengan komited, menunaikan kewajipan dan tanggungjawab yang baru saja diamanahkan secara rasmi kepada sy pada hari ini. semoga juga sy dikentalkan hati hari ini, esok dan selamanya.









..yang baru satu anugerah...yang lama abadi di hati..

..esok Sambutan Maulidur Rasul...esok jua sy balik kg..

moga beberapa hari disana kan mampu menguji sejauh mana kentalnya hati ini..

21 ulasan:

Tukang cerita berkata...

wahhhhh...akak...
semua berganti baghu yer...

~ada award tuk akak kat umah saya~
:)

azza_irah berkata...

TukangCerita..
hehee..memenuhi keperluan dan kehendak..

award ek..tkasih nurul..

BEiB berkata...

Salam..
keperluan dan kehendak kadang-kadang dibatasi hakikat. Namun kata bijak pandai " Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih".
Tjwb baru membuka lembaran baru di alam kerjaya. Kental juga harapan semua.Tahniah! serba baru.

kin hashim berkata...

ai...itu hari dapat kamera baru, ni dapat laptop baru plak? besnye...

ONE ZABA berkata...

cuti bertandang lagi...selamat bercuti...selamat balik kampung.

kuIna Jentayutiara berkata...

huhuhu lappy baru.. tentu lebih bersemangat nie..

Marzalina berkata...

kak..tahun baru semua baru ya..hehe..best ya!

ieyra berkata...

semua baru ek...harap2 yang tersyg pun ada yg baru(mksdnya bilangan ahli keluarga)...hahahahaha

Sufi Idany berkata...

kak....selamat bercuti....da tk g mn2 pun... mood nak cuti pun tak der.... kim slm ko kelate deh.... rindu....

erm baru dengan semangat baru, peranan n tugas yang baru.... gud luck sis...

Eazy Izzuddin berkata...

ok le 2 kak..
br tuh...
minat juga tosh...

tp suke ngn my blueVaiO..
hehe
xD

cendawanintim berkata...

wahhhhh, banyaknyer berganti baru...

nurul iman berkata...

mmg sume pun bganti baru...siap de duplicate laie..hehehehe

mongkut berkata...

benda baru sedap dipandang.

nurdaniella berkata...

salam azza, selamat bercuti yer.. bestnya dapat tukar yang baru.. seperti menyuntik semangat dalam diri untuk terus berkarya, kann..

Shifu67 berkata...

pehh... beli laptop baru eiiii.... kena buat kenduri 'tepung tawar' ni

errrr.... 14.1"... tak rasa macam bawa TV ke... hehehe

Rashid berkata...

Azza..
Yang baru satu anugerah.. yang lama juga adalah satu anugerah. Moga semua nya memberikan satu nilai kekuatan kepada kita..

azza_irah berkata...

kin hashim ...
bukan dapat free kin...ditukar dengan ringgit malaysia..hehee


ONE ZABA...
pagi esok balik kg..dlm keta setimbun keje nak balik belek kat kg..


kuIna Jentayutiara ...
semangat utk tugas yang baru digalas...


Marzalina ...
perubahan itu perlu kan yang..


ieyra ...
insyaallah..doakan ya..


Sufi Idany ...
tq yang...
slmt bcuti jua utk ida..jaga diri baik2 kat sana..

utk tugas baru..tkasih atas sokongan dan kta2 semangat da..

Eazy Izzuddin ...
akka beli sebab keperluan yang..
xD




cendawanintim ...
kita tak sabar nak jmpa laling ni..esok pagi kita btolak balik..


nurul iman...
hehee..tkasih sebab teman kan cari lappy tu smpai malam..


mongkut ...
yang baru mmg sedap dipandang namun jasa yang lama tetap tak dilupa...


kak nurdaniella ...
salam kak..lappy baru tu sebab tugas yang semakin berat digalas...suntikan baru sebagai semangat utk lebih komited dan bertanggungjawab..




Shifu67 berkata...
kita takdok sponsor...
ni nak balik suh j/latih bachok tepung tawar..kut2 dpt free mouse pad...ekekeke

azza_irah berkata...

BEiB ...
Salam..
keperluan dan kehendak sebenarnya selari kan. memang tiada titik keperluan di hujungnya, namun pengisian di sepanjang perjalanan itu sebenarnya sudah cukup memberi seribu makna.hakikat yang tersurat harus kita akur, namun takdir hanya Dia yang Maha Mengetahui kan..

terima kasih utk ucapan tahniah...kita org baru yang terus akan belajar dr org yang berpengalaman. harapan tetap kental...

cikgu rashid..
benar..keduanya adalah anugerah..peranan dan fungsi tetap sama...cm zaman berbeza..
setiap satu mmg mebri makna yg tsendiri...

Shifu67 berkata...

nak mousepad je.... aloh laaaa... meh la... kebetulan ada 2 keping mousepad movie dragon ball ni.... hehehe

ILA berkata...

SAlam buat dirimu...
Sedang bercuti di kampung rupanya org di sna.
Apa skalipun semoga YG BARU memberikan semangat dlm kerjayamu.
YG LAMA usah di buang..boleh di berikan pd yg memerlukan..:D

eriey berkata...

canteknyer lappy...mesti mahal kan..hehe