Hati-hati yang berdetik..

10 Mac 2009

selepas episod ipoh..

alhamdulillah..

akhirnya SONY Cyber-shot N Series Digital sy berganti jua. Canon Digital IXUS 95IS menjadi pilihan. bukan memilih berdasarkan kehendak, namun satu keperluan. selama 3 tahun cyber-shot tersebut sentiasa berada dalam handbag sy, dibawa ke mana saja. sy cukup berpuas hati dan sememangnya ia cukup berjasa kepada sy. namun patah tumbuh hilang berganti. akhirnya si kiut merah pink menjadi pilihan berdasarkan kepada beberapa kriteria tertentu. tentu saja abg lebih arif dengan mengambil kira pendapat tokey kedai tersebut yang sememangnya dah kenal kami kerana abg kerap ke kedainya untuk mencari aksesori D60 nya.





..tak nak beli kasut...?

ditanya begitu...tentu sahaja soalan cepu emas dari abg ini sy jawab dengan penuh berhemah. ehehh..sy tahu soalan2 begitu memang akan keluar dari mulutnya apabila kami mengunjungi tempat2 sebegini. mgkin juga ini salah satu cara abg mengisi masa yang terhad antara kami kerana tuntutan kerjanya yang memerlukan dia lebih banyak menghabiskan masa di luar dengan komitmen yang tinggi.


kali ini bukan saja sy yang mencuba kasut itu dan ini, malahan abg pulak yang lebih2. jenuh menunggu dari satu kasut ke satu kasut. begini rupanya perasaan abg sewatu menanti sy shopping...adeh... (utk jurulatih Bachok...kali ini muncung tak tajam ok..sebab kasut ni serba guna..bukan setakat baling anjing...lari bila dikejar anjing sgt2 sesuai...heheee..).

sebenarnya kasut ini menggantikan kasut koko sy yang dah hampir monopouse. sy tetap mengunjungi kedai yang sama, membeli kasut jenis yang sama, cuma corak yang sedikit berlainan. dan pastinya akan sy ulangi ke kedai yang sama selagi sy berpuas hati dan selesa di kaki sewaktu melangkah.






sememangnya masa yang sedikit dan terhad ini telah terisi sepenuhnya. dari satu kedai ke satu kedai kami susuri, berhenti penat menjamu selera, sememangnya masa yang singkat dimanfaat dengan tiada sesaat pun tertinggal. jauh disudut hati sentiasa berdoa, semoga kerukunan ini tetap terpelihara sehingga ke akhir hayat.







amanah yang diberi adalah satu tanggungjawab yang harus digalas dengan berlapang dada. hari ini abg diperlukan lagi di satu negeri yang sememangnya meninggalkan seribu satu nostalgia kepada sy. rasa rindu menggamit hati untuk berkunjung lagi ke sana. insya allah jika diizinkan dan tiada aral, cuti sekolah yang akan datang pasti sy jejak kaki lagi ke sana. lagipun hajat nak mengambil gambar pokok ketapang di Teluk Ketapang belum kesampaian..






..tahap penerimaan dan keterbukaan individu dalam sesuatu isu itu tidak sama. inilah yang mewarna warnikan perjalanan hidup kita kerana variasi itu sememangnya bagus dalam mencambahkan idea dan mematang/mewajarkan cara berfikir/bertindak...

22 ulasan:

tiraisufi berkata...

Salam azza,
wah kamera baru ek.. hmm azza, lepas ni nampaknya bertambah meriah lagi entri dengan gambar-gambar terbaru dan cantik ...

Bertuah dan bersyukur kerana mendapat suami yang sangat memahami..

Azza, suka ayat azza.. "Mematangkan cara berfikir dan bertindak.."

azza_irah berkata...

salam cikgu rashid..
tukar identiti nampak..bagus lah..satu perubahan..

alhamdulillah ..syukur dengan apa yang dah dianugerahkan Ilahi..

sentiasa cb dan cb..menjadi matang dan wajar..

Rashid berkata...

salam azza..
Maaf..tersilap pula. adoiii. camana ek. Sana tu blog cuba-cuba jer. Tempat untuk saya belajar..

azza_irah berkata...

cikgu rashid..
ehehh...takpe lah..

mematangkan cara berfikir..

su berkata...

su pon minat tgk kasut kak azza jenis mcm tuh...nak carik la nanti...tp kan tu pon kalau jumpe kan kat seremban! huhu...

azza_irah berkata...

su..
mesti ada nya...hehee..ni kasut biasa2 je..tapi mmg selesa dipakai bjalan...tak sakit kaki...

Shifu67 berkata...

kawe ada 4 kamera yg dato belikan.... tak sempat nak bodek kamera sony alpha 900 dia dah kalah pilihanraya.... hehehe

aliadijamina berkata...

waaaaaaaaa........... new camera...
very the vouge..very the sexy.....

Suzi berkata...

wah! kamera baru...kasut baru....bagus...bagus...
tengok azza jln2 berdua je dgn hubby ...jeles rasanya hihihi...dah lama tak keluar berdua je...

p/s: azza beli kamera kat penang ke?? sbb hari tu masa survey2 hrg kamera DSLR...kat penang memang paling murah...hubby kirim kat kwn yg balik m'sia utk beli D60 dia...beza byk hrgnya...

nurul iman berkata...

padan laa pgi tadi mase pj...bau kedai je..xtau mai dr mane..
ptg mase latihan sukan bau gak..tp sket2 jelaa...
rupenye kasut org tu..")

Tukang cerita berkata...

kak azza nih, mesti ada almari khas untuk kasut...
asyik beli kasut jer...
:)

~dtg Ipoh, bagitau saya yer... ada rezki, kita jumpa di sana...
:)

chEntA berkata...

cutenyer kamera pink tu!!
bestnyer kalO dpt stu..huhuhu~
ksut pOn kiut..nk beli jgk la...
lalalalal..~

ONE ZABA berkata...

meh ambik gamba kat sini

Sufi Idany berkata...

Wah..wah...betul terisi masa yang sedikit itu... ini lah maknanya kualiti itu lebih di utamakan dari kuantiti.....

Kak... semilir sengian menyatakan rindu dan salam tuk akak.....

AL-BIMA SAKTI berkata...

tahap penerimaan tak sama
kerana pemikiran manusia berbeza.
adakalanya perjalanan tak serupa
tapi destinasinya sama.

kin hashim berkata...

besnya dah dapat kamera baru...saya punya, baru je rosak skrin dia... trekena apa tak perasan plak.... sebab letak dalam kocek gitu jer!! adus!! azza, bertambha lagi koleksi kaust yer! hehhe...

azza_irah berkata...

shifu..
sesungguhnya den jeles...jelessss...

balik coti ni org nak g bachokkk..tak kiraaa...


alia..
seksi sebab pink ke yang...hehe..abg yg pilih...akak tak minat sgt pink2..merah takpe..

suzi..
suzi ajakla abg jalan2 berdua nnti..luangkan masa skjp pun jadilah..bagaimana ia terisi tu yang penting kan..

kat penang murah ek camera..tak tahu lak aza..D60 abg tu beli kat Langkawi..

iman..
eekekke...ssyyhhh...bau kedai pun abih berlemuihhh...

Tukang cerita..
eheheh...kasut memang mendapat tempat yang istimewa yang..

insya allah kl akak ke ipoh lg akak inform ya..


chenta..
sile2 cari yg sama ngn akak nya ..hehe


cikgu 1..
dah banyak koleksi gamba pemandangan yg cantik2 di cameron...hehe...sb dah berpuluh kali k sana..


idany..
betul tu da..abg kan sntiasa sebuk..masa yg sedikit tu kena isi dengan sepenuhnya...

angin yg berpuput d Bukit Mertajam ini pun berkirim slm pd org Sengian...

abg naz...
betul...aza setuju tu..kadang berbeza bgimana cara kita mencapai/mengisi utk memenuhi satu tujuan yg sama..

kin hashim..
sama la camera aza dl kin..skrinnya napa tah macam tbakar..cina tu ckp better beli lain..sb kos utk baiki mmg mahal..


kasut...?...itu memang wajib..hehee

cendawanintim berkata...

kasut pon kena menopouse jugak yer laling??!!!!!adehhhhhh

azza_irah berkata...

lalingg...
kasut pun ada putaran idup laling...kekeee...
jaga diri molek tauuu..

Big Mamma Bukhari berkata...

shopping2.. best...

Ietams berkata...

lawa kasut k.azza

BEiB berkata...

Kamera dan kasut boleh saja berganti...
Kasih sayang bersama sewajibnya kekal abadi.
Bertuah insan disisi.
Moga imej pokok ketapang yang akan diabadikan melekat sebagaimana termatrinya nostalgia di Teluk Ketapang.