Hati-hati yang berdetik..

9 Sep 2009

090909...comei untuk diri sendiri...


salam sejahtera untuk semua..

Ehekss...

Tajuk entry macam perasan sendiri..tapi sebenarnya takde kaitan sangat.

Entry ini khas untuk Nor, adik ipar sy yang mengajar di Cameron Highlands. gambar2 dibawah juga untuk beliau...


Beliau minta sy belikan tudung seperti yang sy pakai.

Malangnya jenis yang dulu dah tak ada, yang ada patern baru.

Ini contoh2 tudung, yang lama dan yang baru.

Yang baru tu sudah siap terbentuk, tidak perlu kita belitkan, hanya letakkan pin berbanding yang lama yang harus kita lilit sendiri sebelum diserikan dengan kerongsang..

Tudung merah tu k’za baru pakai arini Nor..pertama kali pakai. Comei..?..ehekksss..

Tudung Mak dan Na yang dah k'za belikan pun ada sekali di bawah.


Sila menjamu mata..abaikan segala cacat cela yang mungkin ter’pose’ sekali sebab semua gambar ini dipublish tanpa edit…



Tudung baru..


pertama kali pakai...merah menjaga UPSR hari ke 2...


hitam..baru ambil semalam..


hijau lumut dengan awningnya bergaris-garis..Mak punya..


purple muda..awning juga bergaris-garis..Na punya..


oren ber awningkan coklat garis-garis..Na punya..


hijau lumut dengan awning kosong...Na punya..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tudung lama..

syria style...nampak tembam kan..tak sesuai.. tshirt biru tu k'za pakai anak tudung tu je..


double chiffon utk awning.. Nor nak yang ni kan..kena tempah dulu sebab ini stok lama..


coklat yang sangat2 cool bila dikenakan dengan tshirt dan jeans.. tapi kita kena belit sendiri lah elok2...supaya tak nampak macam Indon..ehehh..


kuning kehijauan..awning garis-garis..pun kena lilit bagi nampak moden..


ini yang paling k'za suka..
pink dengan awning garis-garis coklat..
sgt manis warnanya...

semua tudung tu size M..kecuali oren double chiffon yang bersaiz S.. tudung baru takde size....free size..
Tengok betul2 ek..nanti bagitau k’za nak yang jenis bagaimana dan warna apa.

090909...
hanya angka yang menarik..rutin sy tetap seperti biasa..
jika ada kelainan pun..hanya kerana sy rasa sangat istimewa memakai tudung merah itu yang menurut k'umi...seperti KEK!!!!..




sampai kini sy tertanya2 apa jalinan antara tudung merah yang comei itu dengan kek..


..kita kata kita takut pada kehilangan tapi sebenarnya tanpa kita sedari kita sendiri yang mengundangnya untuk semakin hampir..

24 ulasan:

maiyah berkata...

salam.. sy skrg mmg minat tgk tudung nih, comel ler

azza_irah berkata...

maiyah..
ehehe..nampak comei kan..
dl sy tak minat..sb nampak mcm indon..cm skrg bila fesyennya dipelbagaikan..nampak lebih anggun dan formal jika kena ngn cara dan gayanya..

Shifu67 berkata...

kalau cam gini memang tak cukup la tok najib bagi rm500... hehehe

mr_mrs Fyzal berkata...

kak azza... berkenan ler tudung yg baru2 kt atas nun... beli kt ner..???

ashley berkata...

he he he..
cik adik ni!!
kut dah jemu ngan tudung tudung tu, ko derma la untuk anak anak pompuan akak yang berderet ni...

he he he

azza_irah berkata...

ckgu shifu..
ahakkkk...tuh la psl...
jawab nya smbung2 kain wat tudung la pasni...hahaaa..

tabik la size turun 38 doh...ehehhh..

azza_irah berkata...

fyzal..
bminat..?
kawan akak jual...comeiii2...tapi najib bagi 500 je..tk cukup nak wat beli tudung...eheheh...

kak hida....
eheksss..
bawak anak akak mai beraya umah tahun ni ek...heheheh

.::CeK LaLa::. berkata...

akakkkk... org nak jugakkkK!!! bagi la satuuuu nak pakai raya!! huhuhhhuu!!! haahhahaha!!

Daddy Cool berkata...

Tudiaaaa...mai..mai...mai...beli, mai tengok...macam warna ada..mai tengok...sapa nak beli tudung, mai!

HASNAH berkata...

Memang cantik la Azza..sesuai plak ngan sipemakai...

BEiB berkata...

kesimpulannya:
tudung comei sebab modelnya comei...hehehe...
lepas ni jadi tokei tudung le pulak, dulu tokei kek keladi...heheh...

psst..
mana kek keladi y janji nak bagi raya tahun ni..?

Marzalina berkata...

cantik la kak...comei n ayu gitu hehehe

suara berkata...

Salam Azza...
Su suka tengok orang pakai... tapi bila sampai bab nak membelit-belit ni... tak mahir la. Huhu

nueeunlimited berkata...

salam kak..
lame x menjengok..
tdg tu seme cntk2 la. x thu plak tdg nih seme ade saiz. igt men blasah jek. hehe..
tudung tuh cam kek marble.lalalala..
agknye tu yg di mksudkan. belang2

ummu Masyitah berkata...

azza,cantiknya tudung -tudung Azza...

ummu Masyitah berkata...

azza,cantiknya tudung -tudung Azza...

ONE ZABA berkata...

wow, ada owning la pulak. gerenti tak luruh bedak kalau hujan lebat ponggg!!!

s h u berkata...

sangat chumel..
kak. jgn lupa yer. blog shu dah tukar nama. bkn 'buchukku.blogspot' tapi dah 'mamashine.blogspot'

aduh.. sunyi tak ada owang dtg..

winduu kak za

nURmALa mAZLan berkata...

salam kak azza.
kita sihat je..akak sihat??? =)

Rashid berkata...

salam azza

wah bila jadi model ni azza? hehe. Tapikan bagusle azza post entri begini - rasanya cara terbaik untuk pelanggan melihat kesesuaian dan kehendak hati masing-masing.

semua orang ada minat yang tersendiri. Warna, corak & gaya.

Eazy Izzuddin berkata...

lawa Tudung akak...
=)

ari berkata...

He he he...apapun saya jatuh jantung dgn kaler merah tu...nak juga!!!! huwaaaahhhhhh...

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

suka yg merah...awning bunga2 tuh...

dan lagi satu...spek itam uji rashid..caya lah..ahakkkks!

azza_irah berkata...

.::CeK Lala yg manis..
Kalo nak mai raya umah nnti..hehee

Daddy ...
Dushhhh…sekeh kanggg….


Hasnah,..
Hehee…tkasih kak..tapi tudung ni memang cantik..

BEib..
kesimpulannya:
tudungnya memang comeilah..hehehe...
takmo dah jadi tokei kek keladi..penatt.....

psst..
kena mai Alma la…


Marzalina/Intan..
Tudung nya yg comei la yang…hehee..

suara..
Salam Su...
Sy pun tk reti yg belit2…ni main pakai je sb mmg dh tersedia begitu..hehee


nueeunlimited..
salam nue..
lame kita tak btanya kabar kan...
tdg ni mmg ada saiz..akak pun baru jet au..hehee..
kek marble..??,..patut kwn kata mcm kek…hahaaa…


ummu Masyitah..
Comei kan kak..ptama kali tgk sy dh berkenan..




Ckgu 1...
Hahhaa…tuh tujuan utama tuh…tak bg mascara cair…hahaaa..