Hati-hati yang berdetik..

12 Okt 2009

11 Hari Berpoya-poya..

Salam sejahtera untuk semua..


11 hari tanpa abang ..
11 hari mengurus segalanya sendiri..

terima kasih pada teman, sahabat dan kenalan..
yang tak jemu menemani kala sunyi..
yang tak berkira membantu kala kesukaran..
yang tetap bersama tanpa mengira waktu ..
yang sentiasa ada dan hadir saat perlu atau betah jalan sendirian..

tiada kata yang dapat diungkapkan..
jutaan kasih kekal di minda, jiwa dan hati..

alhamdulillah abang dah kembali..
namun 11 hari sy bergerak sendiri..
mengurus itu dan ini..

jangan dibiar lama-lama ..
sebab 11 hari macam-macam yang terjadi..
11 hari sy bergerak ke merata tempat..
abang jangan terkejut..
sebab 11 hari juga menghasilkan macam-macam perkara baru...
ehekkss..

biar gambar yang melatari bercerita bagaimana sy habiskan masa selama abang tiada..


isteri awk melaram untuk jamuan hari raya Khas...
ingat kisah baju raya dan Ariani Butik di malam raya..?
hikss...




isteri awk melaram lagi untuk mesyuarat dan jamuan raya sekolah..



kegatalan kembali menyerang isteri awk...peha dan tapak tangan yang merenyam..


isteri awk pening kepala menyiapkan data..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~edisi gediks dan berpoya-poya~

isteri awk pergi buat facial dan beli eyeshadow baru..



isteri awk makan2 lagi selepas jamuan raya..kasut tu macam comei la bang...
(taknak beli asalnya...tapi kasut coklat sy dah pudar warnanya..ehekkss..)
terapi yang sungguh-sungguh berkesan..



berpoya-poya di Black Canyon Coffee..
bonus untuk diri sendiri sebenarnya setelah minda sgt letih menatap angka-angka..




081009..berbuai-buai di Marry Brown..
setelah sy menghabiskan duit untuk benda2 yang .....rahsia...ehekkss..
satu lagi terapi yang sangat afdhal..



gedik2..macam comei kan kebaya maroon dan hitam itu..
(abaikan sy yang makin tembam..)




hiksss...sangat-sangat comei pink itu...hati isteri awk sangat2 teruja..
kebaya labuh dan tergantung dlm almari..kebaya pendek masih dlm perhatian di Jusco..




rombongan Cik Kiah ke Kulim..Kedai Kemboja..akhirnya..
meriah sungguh baju ni bang..kira baju raya haji ek...


sebenarnya terpulang kepada kita bagaimana untuk menghabiskan masa yang terluang.
juga bagaimana untuk memberi bonus pada diri kita setelah penat bekerja seharian.
apa salah nya berbelanja atau memanjakan diri sendiri.
itu satu terapi yang cukup berkesan..kerana kadangkala dalam menjalankan tugas seharian minda juga fizikal kita terganggu atau terjejas dengan beberapa perkara yang mungkin menyedihkan, mengecewakan atau membuat hati rasa terkilan.
jadi pujuklah hati..
lain orang lain caranya...



cukup dah ya bang 11 hari..
itu baru ke Sarawak kan..
waktu awk ke Karabi, Thailand nanti..
turn sapa pulak ek nak teman sy shoping dan berpoya gediks-gediks....
hikksss..





abang..
berhati-hati di lapangan..
doa dan restu mengiringi tiap langkah dan perjalanan..

untuk teman..
terima kasih utk masa, tenaga, ruang dan peluang yang terguna sepenuhnya..
mahu terus kekal di hati, minda dan rasa..



21 ulasan:

Nazilyn berkata...

salam... selamat hari raya azza kiranya masih belum terlambat lagilah akak ni yer...

azza bila akak tengok gambar azza dalam yang banyak-banyak tu akak berkenan sangat dengan baju azza yang warna merah kat atas sekali tu cantik sangat padan dengan tudungnya apa agi bila azza yang pakai ni bukan nak bodek tau tapi sejujurnya...

moga azza terus bahgia dengan apa yang dlakukan.

azza_irah berkata...

kak naz..
salam kak..lama nya tak btanya kabar..sehat ke kak..

baju last minute jd baju raya tu,..hehe...tudung pun tudung last minit...
baju tu sy tertinggal di Butik Ariani pd malam raya...sb excited sgt beli tudung...sume last minit...heheee

HASNAH berkata...

kalau saya pun...rasanya cengitu gak..siap ngan laporan lagi..he..he..

ummu_hanis berkata...

salam azza,
lawonye kebaya.
ummu ni mimpi je la nak pakai kebaya.
huhuhu. takdo pinggang la.
nak wat camno.
sabo je la.

Shifu67 berkata...

amboiii... sakannnnn...

errr... kasut tajam tu, tatappp menjadi phuujaan hatikuuuu

ada laa anjing yg nak mati kena penyepak lepas ni.

maiyah berkata...

ekeke.. berbaloi gak 11 hari tu, byk aktiviti yg dibuat :D

azza_irah berkata...

kak hasnah..
harusssss ada laporan..baru dorang tau apa kita buat hehee..
apa kabar kak..

ummu..
takpe takde pinggang pun kak...kalau ekna gaya nya..nampak sgt comei..
akak jangan malu untuk bgaya..jangan pakai kebaya ketat..pakai yg longgar mcm kebaya moden..sngt anggun akak nnti tau..

azza_irah berkata...

shifu..
ekekek...anjing2 tak brani masuk dah sb den gantung kasut2 tajam tu kat grill...ehehe..
apa koba deme...makin slim ke makin ke depan..?...ehehee..

maiyah..
sgt berbaloi..
nxt wk lak ni ke Karabi..duk pk nak buat apa lak...heheee

ashley berkata...

azza,
reservekan baju kebaya pendiks itu pada akak...
KOT KOT muatla akak pakai!
ha ha ha.....

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ berkata...

fuh kak azza.....
lawa arr...
hehehhehe...

baju2 yg akak gaya kan tu..memang mabeles...kekekke

sorry la kak...dah lama tak singgah kat sini....

=]

azza_irah berkata...

kak hida..
bulesss kak...pakai bengkong/korset..sure merbelesss...ehehe..

yanie...
sgt2...sonok try2 baju..beli nya idak..hahaa...

ONE ZABA berkata...

sahih la lepas 11 hari nanti semua baju dan kasut kena tukar saiz baru...wakakakaka!!!

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

kasut tu..kasut tu....buleh buat senjatahhhh..hahahahah. tajam ya amat.

Suzi berkata...

salam azza, sy pun sama azza 2minggu lepas anak2 bercuti sekolah tak aman nak duk lama2 depan pc. minggu ni dah mula sekolah balik...lega rasanya hihihi...

bagus tu azza memanjakan diri sendiri...sy pun teringin tapi bilalah agaknya...tunggu anak2 besarlah kot hihihi...

u. Masyitah berkata...

Salam azza
waah memang raya sakan tu. :)
kunjungan hujung syawal ni

azza_irah berkata...

cikgu 1...
skrg pun dah mula macam dipam2...hahaa...

cikgu oden..
persediaan utk pekong...ehehhh..

suzi..
ye la kan..anak2 masih kecil..tapi boleh je g tempat2 yg sesuai ngn dorang..bawak lah kawan atau sedara sbg pmbantu..

ummu masyitah..
eheheh..
raya sebulan kan..smbung deepa lagi..

Rashid berkata...

salam azza..

azza, satu pengkisahan yang menarik. Menarik bagi sesiapa yang mau mengisi masa agar tidaklah terluang begitu saja. Tak le rasa boring duk kat umah je..

Jaga diri dan kesihatan azza..

Daddy Cool berkata...

Tudiaaaa.....11 hari dia berpoya-poya...

Best la, hari ni orang baru merdeka, hantar kertas baru lepas marking...

Nak lena....

azza_irah berkata...

cikgu rashid..
ehehh..saja ilangkan bosan..sekurang2nya terisi juga masa kan..

tkasih utk pesanan..insya Allah sentiasa menjaga diri n kesihatan..


ddy..
ehehh...berpoya2 tak ingt donia ni...tak smpai ujung bulan hbag ku makin beratttttttt...ngn syiling...ehhe..

***demo loni tak srupo mulooo...tok berani kawe nok tego...hikss...

kin hashim berkata...

bape pasang baju raya, kasut raya thn nih? hehehhh..

azza_irah berkata...

kin...
ehehhh...ala kadar je..hehehe..ty ada makna tuh..
sume last mnit kin...ptg raya baru cari baju raya tudung raya...hehee