Hati-hati yang berdetik..

18 Okt 2009

..kenapa P.E.C.A.H...





salam sejahtera untuk semua..

~episod 1~

16 Oktober 2009...
sedang asyik tgk tv..tiba2 mug Lion sy P.E.C.A.H...
kenapa..

tanpa diusik..tanpa disentuh..
terkesima seketika..
petanda atau musibah..
atau mgkin juga satu kebetulan..

mgkin hanya setakat ini jodoh dia dgn sy..
16 oktober 2009...dia berderai tanpa sebab ..
tapi kenapa..





tiap kejadian ada hikmah..
mgkin terlalu asyik dengan Lion..sy terlupa mug2 lain yang selama ini turut berbakti..
keterujaan dan semangat Lion membuatkan sy terabai dan alpa pada mug lain yang semakin berdebu di almari..
leka nya sy...



~episod 2~


seminggu yg lepas jua, sy terperasan kan dia..
itupun apabila sy terpegang dan terasa sakit..
kenapa..

lebam seolah digigit meninggalkan 3 kesan selari di lengan kiri...
sehingga kini sudah seminggu..lebam itu masih disitu..
seolah ada darah beku yang P.E.C.A.H disitu..

nampak cantik sebab selari tersusun indah..
seolah diatur dengan begitu teliti..
tapi kenapa..



ujian kadangkala datang dalam pelbagai bentuk..
tanpa kita duga dan telah...
menguji sejauh mana kita kuat dan tabah..
menguji sekebal mana ketahanan dan kesanggupan kita..
pelbagai kemungkinan boleh kita andaikan, namun jika ianya P>E>C>A>H seperti Lion dan lebam(pecah darah)..sudah tidak dapat dicantum lagi..

hanya Dia Perancang Terbaik..

doa sy..
moga sy, anda dan kita...
dilindungi dan terhindar dari segala musibah baik dr hasad dengki manusia atau kesilapan yang tidak terjangka..
diberi keselesaan hati, ketenangan fikiran dan kedamaian jiwa yang berterusan..



Sometimes, GOD breaks our spirit to save our soul.
Sometimes, HE breaks our heart to make us whole..
Sometimes, GOD sends us pain so we can be stronger..
Sometimes, HE sends us failure so we can be humble..
Sometimes, GOD sends us illness so that we takebetter care of ourselves..
Sometimes, HE takes everything away from us so we can learn the 'value' of everything HE gave us..




9 ulasan:

Kamsiah berkata...

dulu2 org ada citer,pinggan mangkuk ada yg pecah sendiri bila smp masanya...akak tak percaya tp bila pernah mengalaminya sendiri..baru percaya...tp mug pecah sendiri..tak pernah dengar lg,melainkan terjatuh...

tp pecah darah kat lengan azza tu...hehe akak tingat dlm siri x file la pulak..

moga dilindungi dari segala hasad dengki manusia

azza_irah berkata...

kak kam..
lebam kat tangan dah semggu lebih kak..
smpai arini..masih merah sgt lagi bekas nya..selari 3 titik..


mug tu pulak..sy tengah on9..tiba2 retak n pecah sendiri..
memang mula2 tu meremang bulu roma..kebetulan abg takde..
tapi pk positif...mg dijauhkan dan dilindungi dari segala hasad dengki dendam kesumat manusia..

Issey berkata...

Mistiknya kesan kt tgn tu. Minta diajuhkan perkara xelok.

ONE ZABA berkata...

pecah kaca pecah gelas la tu. udah pecah kena la beli yang baru.

Daddy Cool berkata...

Pecah kaca pecah gelas
HABIS BACA KENA BALAS...

Uiks...sapa gigit sampai lebam tuh?

Shifu67 berkata...

mug tu pecah... pasal.. kejap u isi air panas... kejap u isi air sejuk... dan yg tentunya.. dah sampai masa dia nak pecahh

amboiii... sampai pecah darah ko 'dikerjakan'... errrr... banyak ke tempat pecah2 darah gituu... ganazzzz

~PakKaramu~ berkata...

Salam ziarah dari Pak karamu

Rashid berkata...

salam azza

ishh jangan fikir yang bukan-bukan k.. takde apa-apa tu. Dah tiba masanya untuk pecah..

BEiB berkata...

salam..
segalanya berlaku ada sebab dan akibat..
yakin diri
yakin Allah
dia sebaik pelindung

Rumusan:
Masukkan mug pecah dalam tong sampah...beli baru
Beli lotion kulit y sesuai...sapu..
InsyaALLAH...semua akan ok..