Hati-hati yang berdetik..

23 Okt 2009

.O.R.K.I.D.

salam sejahtera untuk semua..





Orkid ku telah berbunga..

Riang hati diserikan cinta..

Ku belai ku puja mekar harumnya..

Indah impian seungu lavender..

Damai kasihmu orkid abadi..








O
rkid ku berbunga lagi..

Rentetan janji penyejuk rasa

Ku pujuk hati agar percaya

Indah impian menjulang rasa

Di omong kosong..mimpi rupanya aku..





bacaan Yasin dan solat hajat malam ini di PK...utk kehilangan myTosh dan LO yang misteri..
moga dijauhi segala hasad dengki, khianat dan iri hati..
moga Langkawi 27 Okt mampu mengubat rasa terkilan..

abang..orang lapa...cepat balikkkk....


13 ulasan:

Kamsiah berkata...

hehe azza...berapa lama dah dok bela orkid tu...mmg puas bila tgk ia berbunga,kan..

naz ilyn berkata...

salam... tiada yang lebih menggembirakan bila pokok yang ditanam hidup subur dan berbunga mekar semekar senyuman tuannya.

maiyah berkata...

manis n cantik snyum kak azza ni mcm orkid tu gak :)

ashley berkata...

he he he..
akak pun suka orkid tapi tak rajin nak bela buat masa ini...
Bangi ni agak panas..renyah sikit nak jaganya..
Bangi ni bunga kertas dan kaktus sesuai.

azza_irah berkata...

kak kam..
dorongan dari akak la ni buat sy bminat balik nak tanamm bunga...hehe..
nnti nak blaja dr akak cmna nak jaga orkid2 tu ye..


kak naz..
tgk bunga mekar cmtu..hati pun jd tenang kan..
bosan2..kuar belek bunga..hehee

azza_irah berkata...

maiyah..
eheheh...ye ke...tQ..
bunga2 tu yg buat akak tersenyum sbnrnya..

kak hida..
sy pun tk rajin sgt sbnrnya kak...hehee..
sejak pindah umah..malas sgt..
pokok2 dr umah lama semua bg org..yg mati pun banyak..

Tukang cerita berkata...

sama cantik, bunga n 'bunga'...
:)

Batara Guru berkata...

huiii...lawonya...okid! si bunga xlusip!!

ONE ZABA berkata...

orkid la pasanganku....wangi sokma...ahakkk!!!

Shifu67 berkata...

cehhh.. OneZ... ko jgn nak lebih2... aku tak tau pulak ada orkid bau wangi

errrr... cantik bunga orkid tu... tuan bunga orkid pun cantik gak

ummu masyita berkata...

sedapnya sajak Cikgu Azza. Katanama Orkid jadi puisi indah,seindah tuannya

mountdweller berkata...

Salam azza

Orkid juga bunga kegemaran uncle

BEiB berkata...

Bunga orkid mekar berpanjangan
Jaga dan belailah agar pohonnya terus segar dan berbunga mekar lagi...
moga tuannya juga begitu..