Hati-hati yang berdetik..

29 Jan 2011

..sedetikhati dihargai..~Pendidik Januari'11~


Salam..


..sedetikhati di Majalah Pendidik Januari 2011..

Alhamdulillah..

bukan untuk berbangga jauh sekali meninggi diri..namun inilah anugerah Ilahi tidak kita duga..

Sapaan seorang teman pemilik blog Kembara Hidup di facebook, membuatkan sy terkedu..
Anugerah itu datang dalam pelbagai bentuk yang langsung tidak terjangka.

Seperti ungkapan yang seakan sengaja dipetik pengarang tertera di kertas putih majalah itu…itulah yang sebenarnya putaran hidup ini. Hidup kita direncah asam garam juga gula agar sebati pelbagai rasa yang mematangkan lagi diri. Setapak kaki melangkah, itulah detiknya cabaran bermula ..

Petikan dari sedetikhati ke majalah ..dan kini kembali ke laman hati ini ini..


“ Biarlah gambar berbicara. Rasanya itu lebih elok daripada kita terlalu banyak berkata. Risau disalahtafsir, niat disalahanggap. Kadangkala apabila melihat sendiri dengan mata kasar dan mata hati lebih baik daripada berbicara tanpa henti. Di situ kita kan serap dengan hatibudi, memandang dengan penuh erti bahawa setiap sesuatu punya nilai yang sangat tinggi. “




Haiku:

Sedetikhati
Laman hati yang rindu
Merah hatiku




..semangat kembali kini..




16 ulasan:

Kamsiah berkata...

tahniah cikgu...biarkan jika ada yg mengata dibelakang...

Amieynna Amin berkata...

tahniah cikgu..
glamer la cikgu ni..

azza_irah berkata...

Kamsiah..
tkasih kak..
memang akan ada yg mengata..takpe lah..mulut orang mana kan mampu kita tutup kan..yg penting..kita bahagia.. :))

azza_irah berkata...

Amieynna Amin..
tkasih sudi singgah disini..harap dpt sstu yg bermanfaat.. :))

nba-Nur berkata...

Salam. Tahniah Kak Azza.. Teruskan berblog. Semoga perkongsian kita dalam penulisan di blog dapat memberi manfaat utk pembaca. Jaga diri ye kak..

zino berkata...

tahniah dengan penghargaan yg di beri..

azza_irah berkata...

nba-Nur..
tkasih Nur..rasa smngt balik bila blogger2 lama kembali mengunjungi sedetikhati..sb rasa sunyi sepi je blog skrg kan..sume dh beralih ke fb..hehe..
nur pun jaga diri juga..

azza_irah berkata...

zino...
tkasih...utk kita sume yg punya blog.. :)

ummu berkata...

assalamualaikum Azza
alhamdulillah,tahniah ya Azza.
saya pun tumpang bangga.:)
tahniah, sekali lagi ya

princeduyong berkata...

wahhh...izinkan saya tumpang berbangga... ;)

Eazy Izzuddin berkata...

tahniah akak....
dah masuk majalah
pasni semangat blik ea berblog hehe

azza_irah berkata...

ummu..
hehe..tkasih byk..selalu jenguk blog azza wl takde update selama ni..tkasih ya...

azza_irah berkata...

princeduyung..
sila....anda berhak utk merasa bangga kerana anda juga seorang blogger.. :)

tkasih ya..

azza_irah berkata...

eazy izzudin..
jum kita sama2 kembalikan zaman kegemilangan blog.. hehee..

Qasih berkata...

tahniah azza.. :)

azza_irah berkata...

Qasih...
tkasih .. :)