Hati-hati yang berdetik..

8 Okt 2008

ceria di wajah ceria di hati..

arini kelas sy adakan jamuan raya utk anak2 ini..
berpakaian raya..lengkap bertudung berbaju kurung raya..yang lelaki berbaju melayu dan bersongkok. yang bukan muslim pula memakai baju baru yang berwarna-warni..menceriakan lagi kelas PKBP..(kecuali wei kang yg cukup gemar memakai songkok). tanpa diminta, banyak betul kuih muih dan juadah yang dihulurkan oleh ibubapa anak2 ini..secara positif kita berfikir..itulah tanda terima kasih mereka utk kami yang turut sama berganding bahu bersama2 mereka mendampingi anak2 ini.

gotong royong goreng mee...



biskut n kuih dr guru n murid2..

dirimu istimewa..

pentadbir..

wajah ceria tanpa noda..

gandingan purple..skali ngn kek2..

my purple..kek keladi..

aksi abg long n YB fairos..

matching ngn sy kan..rona merah buat sy ceria..

yen yee n rui wen yang menyerikan kelas..

berattt...suka sgt duk atas riba..wei kanggggg..

di tangan sy tu my merah sarung hp...ilang td masa jamuan..ada sesapa jmpa..?

terkadang merah bertukar samar jika tak kena cara..

12 ulasan:

@k@kPOKPEK berkata...

alhamdulillah, mulia sungguh pekerjaan azza ni.

btw, kek tu cam best jer.. boleh ajar buat x... errr.. youtube ke??
hehhee

wilda berkata...

kak azza..mulianya kerja akak..teringin gak nk berbakti mcm tu..tp bila ye..

kek akak nmpk sodappp:)

azza_irah berkata...

@pp..
mgkin rezki azza disitu kak..
pddkna khas bukan pilihan sb azza jurusan lain..tapi sejak mdampingi mereka..hati terasa lapang..sbnrnya mereka lah yg byk menyedarkan azza hidup kita bukan menongkat langit...

nak resepi ke..

wilda..
tetapkan niat..insyallah wilda juga boleh berbakti. jika bukan rezki di bidang akak..tak sama cara tapi matlamat kita tetap seiring..

kek tu...gebu mcm wilda..ehehe

~Cinta Milo Ais~ berkata...

suka tengok org yang suka melayan kanak2 istimewa..maklumlah bukan semua org dapat menerima..biasanya keluarga terdekat je yg faham...padahal banyak pahalanya kalau berbakti dgn mereka nih...teruskna usaha kak azza..satu kerja yg mulia :D

azza_irah berkata...

melo..
mekaseh dikk..
dl pun akak mcm tak caya leh jd guru pkbp..skrg alhamdulillah..tak salah jalan yg dipilih..

dijahsaad berkata...

akak...sebaknye..kagum dengan akak. Saya yang kene 'bagi tunjuk ajar' kat bebudak besar dan 'kurang istimewa' pon terasa payahnya...bagi tunjuk ajar ye kak...

Sufi Idany berkata...

salam kak... wah merahnya mak ngah... kek akak tu wat kecur liur ida jer....

akakpokpek : kak azza ni mtk ayam golek ngan pulut kuning kalu akak nak bleh laa pakat2 ngan saya kita nuntut ilmu kek tu dr kak azza.... akak bwk ayam golek ida bleh wat pulut kuning nya.... heheheheh....

azza_irah berkata...

dijah..
sume ada hikmah..tiap yg dilalui ada cabaran tsendiri kan..cm coraknya bbeza..
sebelum senang kena melangkau onak dl..
akak masih lagi belajar dr anak2 itu..sama2 kita kongsi pengalamn yg ada..


idany..
esok khamis..batik..rasa macam merah lagi je..hehee..

ahaaa..pandai2 ida..
akak sile pakat2 ngn ida datang umah azza ya...
tambah satu lagi..bunga melur ya..

Rashid berkata...

Azza,
Jelas terlihat keceriaan kanak-kanak & kasih sayang..

Azza, saya tabik dengan azza..

Sufi Idany berkata...

@pp... bunga melur yang k.azza mtk senang tepi umah ida ni ada gerai minachi jual bunga india ....ida beli melur yang siap berkalung tu... ok tak sis?

JINGGO berkata...

tgk gambaq2 ni - saya hanya boleh katakan : Ya Allah berikan keberkatan pada umatMu ni - permudahkanlah segala urusanNya....semuga cgu azza berada terus diberi perlindunganNya......

azza_irah berkata...

cikgu rashid..
tabik spring??...ekeke..tentu cikgu teringt zaman ROTU kat UKM dl kan..

idany..
takmo bunga melurr yg berkalung tu..nak melur yg ida petik sndiri dari dahannya..itu lebih mberi makna..

cikgu jinggo..
terima kasih...moga cikgu jua begitu..dipermudah dan lancar segala urusan menabur bakti pd anak bangsa..

sy selesa dengan segala perkongsian ini..