Hati-hati yang berdetik..

18 Okt 2008

luangkan masa..

beriadah bukan saja menyihatkan badan, jua membuatkan hati dan jiwa kita lebih terisi. terasa seronok dan makin bertenaga. rindunya nak beriadah seperti dulu. sejak sebulan sebelum ramadhan sy dah hentikan aktiviti begini. kesibukan abg ke merata tempat.. masuk hutan, berkayak di lautan, menyusur denai, mendaki gunung, program RA, snorkelling n scuba diving... jua kesibukan sy dengan aktiviti sekolah membuatkan kami tidak lagi boleh menghabiskan masa di jalanan jua lena beratapkan langit beralaskan daun kering seperti dulu. kena tggu masa yg sesuai..insya allah...bulan depan cuti sekolah...mungkin..


sekadar memory hujung tahun lepas menuruni cameron highlands menerusi Lojing, Gua Musang..


mula melengkapkan apa yg patut..

pastikan tayar ada angin ya...

our storm...yg salu membawa sy, abg n basikal ni ke mana saja..

bersedia utk memandu..

proud of u..

terkenang sewaktu dulu....hatiku menjadi rindu...hikss...

28 ulasan:

cendawanintim berkata...

patut ler badan laling cantik ajer..kuat bersukan rupa2nyer..

kita nak beli beskal nak merempit kat taman perumahan nih asben tak bagi..huhuhuhu..

Suzi berkata...

salam azza...
rajinnya beriadah...bagus...
saya ni dah lama tak beriadah...riadah dgn anak2 jelah hehehe....

Cikgooden ...(Selumbar Emas). berkata...

fuh....syoknya berbasikal.

cikya berkata...

wah...nampak bergaya sekali kak azza...Minat tu ada nak beriadah ni k.azaa tapi nak mula tu macam susah ckit....

Cikgu Mala :) berkata...

Azza,Beriadah memang menyeronokkan.Selain menenangkan fikiran jua boleh menyihatkan badan.
Aktiviti akak dan hubby,selepas solat subuh setiap sabtu dan ahad,kami akan berjogging sekitar bayan lepas hingga ke bayan baru.Lebih kurang 10 km setiap kali dan jadi kewajipan.tapi yang rasa terkilannya ialah tak ramai orang kita (Kaum Melayu)yang suka beriadah..perhatikan kalau tak percaya!!

Miss Jaz berkata...

salam azza...wah kagum jue!!tapi betulkan kalau nak sihat memang kena beriadah,kalau tak alamat la..bagi yang nak kurus plak jgn harapkan pil-pil jer,tapi kena bersenam gakkan?tak caya cuba tanya cik azza kita ni?eh,cik ke @ puan ?sori kalau salah address..

azza_irah berkata...

lalingg...
ekekke...kita badan mmg susah nak naik..tapi kl dah naik..jenuh nak turun..hehee

suzi..
melayan kerenah anak2 tu satu riadah yg sehat tau..rs kalau 2 3 anak pun dh cukup leh wat badan kita berpeluh..

azza_irah berkata...

cikgooden..
mmg syokk...hehe

cikya..
kena kuatkan hati tu..akak pun awl2 nya liat..tapi dh huby duk ajak2..lama2 terikut la..

azza_irah berkata...

cikgu mala..
masa azza duk pulau dl..salu g bukit jambul blakang tu(bukan KBJ ya)utk trekking ke atas..
mmg benar kata akak..kaum lain monopoli..kaum kita naik moto preng sana sini..takde nya nak riadah2...kaum lain nenek siap bertongkat lagi naik bimbit botol air yg putih tu..

azza_irah berkata...

ju sayang..
kita ni datin azza...ekekek..
puan la syg...dah lama tinggalkan status cik tu..tapi kl nak pggil cik kita terima je...hehee

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin berkata...

Salam dik azza..
bagus tu, luang masa utk beriadah - lbh2 lg bsama suami..bnyak klebihnnya..
abg am, dah lama tak bjogging, tak bmain bola, tak bmain futsal..
skarang ni, dok minat bermain bowling smula..
itu pun 'riadah' juga kan..?
(nti kalau bpeluang ke penang, dik azza blh bgtau @ tunjuk tmpat main bowling yg bagus, k..?)
:)

azza_irah berkata...

abg amal..
salam..
bwling pun satu riadah yg sehat bang..
kami kat kelas PKBP salu bawak budak2 g main bwling...bwling tu 1 terapi utk diorg..

kat penang ni kat pacific la setahu azza...
nnti mai la sini kl ada kelapangan..

reena berkata...

wahh...beshnye sis..naik beskal berexercise...teringat kat beskal bmx kite dolu2....skrg nih....tak tau tah bile bole bwk beskal lagik..tggu 2 bdk kecik tuh beso dulu kot...

Shifu67 berkata...

lamanya aku tak beradvature2 ni, camping, kayak & segala macam tu... masa kat maktab dulu la last sekali kot!

Eija Sam a.k.a Purple 28 berkata...

dah lama tak naik basikal..rindulah zaman dolu-dolu..sekarang ni takde masa plak nak beriadah...setakat skipping kat rumah jer..hikss

azza_irah berkata...

reena..
akak dl takde bmx..kita ayu2 je dl..abah belikan beskal chopper..sronok kayuh smbil nyandar2..ekeke

shifu..
sy alhamdulillah suami sorang yg advntures..so leh la sama2 join..

eija..
mmg seronok bbskal sebenanrnya..
tapi lumpat2 kat umah pun kuar peluh gak kan..hehe

Kamsiah berkata...

akak kalau balik kelate
mmg balik ikut cameron-gua musang
ada umah kakak kat gua musang,tido umah dia dulu
lbh dekat berbanding jlnraya timur barat

azza_irah berkata...

kak kam..
akka balik mana?
lebih dekat ikut gua musang?
azza balik tmerah ikut hway grik 4 jam lebih je..rs macam dh dekat..hehe

SaDi berkata...

sadi tak reti naik basikal.... huahuahuahua... sungguh... mmg tak reti :)

@k@kPOKPEK berkata...

@p nak naik basikal pun hoyoong hayang..fobia masa pernah jatuh dolu.. huhu..

azza_irah berkata...

sadi...
ajar anak naik kerugian tau.. pengalaman tu nek beskal n jatuh masa kecik2..


@pokpek..
hehee..akak pun takut ye..sronok kak kayuh beskal ni..

puterabumi berkata...

Beriadah bukan setakat menyihatkan badan malah menyihatkan otak juga. Beriadah bersama suami dapat mengeratkan hubungan, menambahkan kasih sayang.

mongkut berkata...

Eloklah beriadah bersama suami tersayang kerana selain menyihatkan badan, mencergaskan pemikiran, dapat pula mengeratkan kasih, menghangatkan sayang.

Beruang Madu berkata...

Uihhhh powerfulnya berbeskal naik Cameron ker... kalau Abg Bear tanah rata pun tak larat.... respeklah... dann cantik gambar2 tu yer... pandai snap

@LiYaNNuaR berkata...

wah.. rajinnya berbasikal...

ras-adieza berkata...

akak beriadah, kat keliling bendang jerlah....

suara berkata...

su berbasikal masa zaman sekolah je... best. bila keje, tak de lagi peluang tu, tambah lagi di bandar ni. bahaya kata abang. huhu

Yanmie berkata...

wah patutlah bdn maintain je...yan dh bertahun2 tak naik beskal..ntah reti lagik ke tak..hehehe..