Hati-hati yang berdetik..

17 Nov 2008

terserlah bakat cikgooden...

comei kan..menjadi sangat..
serupa muka sy tak..
tahi lalat tu mahal...hikss..(satu je ek TL tu)

terima kasih sgt2 utk sahabat sy...yg semakin dekat di hati...cikgooden..
seorang sahabat..teman dan kawan yg cukup sy hormati..
beliau melukis dari hati...tanpa paksaan..tanpa desakan..
sejak mengenali beliau sy sgt kagum dengan bakat beliau..
rasa bangga beliau nak katunkan muka sy...
tengok katun nih terimbau kenangan berbasikal ronda2 turun cameron dulu2..

gambar sy yg ni adalah gambar ke dua dilukis oleh cikgooden...gambar pertama tidak mendapat keizinannya utk dipostkan disini atas sebab2 teknikal..

walaupun cikgooden kata gamba pertama tu tak berapa menjadi...sy tetap hargainya dan memandang hasil karya itu sebagai nukilan ikhlas seorang sahabat..

sy harap cikgooden terus berkarya...

jangan hiraukan kutukan dan cercaan orang lain..
jangan amik kisah dengan desakan dan gesaan org lain..
melukislah mengikut gerak hati...
walaupun jemari cikgu gigil2..hinggakan terjatuh pen..
semuanya kerana cikgu lebih tahu diri cikgu yg sebenarnya dari mereka yang lebih pandai berkata2 di luar sana..



ikhlas dari sedetikhati utk camtu-camni...





tkaseh ikhlas dari sy atas segala nasihat dan keprihatinan cikgu sebagai seorang sahabat..

20 ulasan:

su berkata...

mmg cantek lah kak azza...ditambah dgn tahi lalat lagik manis!

Sufi Idany berkata...

:) cantek.... semanis tuannnya.... Tahniah Cikgu Oden... lakaran potret yang menarik....

Daddy Cool berkata...

Uiks...ada karikatur...menjadi siot...memang kretip la deen!

Dr.Araz berkata...

Cikgu....
Wwa...wa..wa..w.a..wa...
Best gak ade kartun sendiri... naik beskal plak...
Pandai ke?
Cikgu.....

xiiinam751 berkata...

memang berbakat itu cekgoo

ras-adieza berkata...

wa...azza...cantik body azza bila naik basikal. tahi lalat tu jangan citer...memang termahal!

Eazy Izzuddin berkata...

cantek hasil lukisan 2...
sebijik la...
hehehe....
Tahniah...=D

Shifu67 berkata...

tang tahi lalat tu la yg menggoda tu kann... COdennnn.... bila hang nak lukis kartun aku.... (dengki la ni!)

kakchik berkata...

Salam azza, bolehlah frame kan letak kat dinding, karikatur yang bermakna dari seorang rakan.

Cikgu-cikgu ni ramai juga yang berseni... kakchik suka.

μάγά berkata...

cantik lukisan tu...
seronok kan kak.. punyai sahabat yang ramai... ikhlas dalam jalinan persahabatan...

tumpang gembira untuk kak azza .. :)

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

wahhh....n3 khas utk aku hah!...ambik kau.. ha ha ha.

Thanks azza:

menggigil tak habis lagi hah...

ku tak sempurna berkata...

serupa la...
susah nak wat karikatur ni... ish ish ish... cikgooden... cikgooden... tak sangka...

UnGu VioLeT berkata...

cantik sgt..

HaSz berkata...

cantik gambar akak tue. so sweet...

erisya nor berkata...

wahh bertuahnya azza...selalunya wajah pemimpin jer yang dikartunkan!

Mohd Ariff Yaakub berkata...

mmg lawa dia lukis..

BEiB berkata...

Keiklasan boleh dizahirkan melalui pelbagai cara.Karya seni umpamanya..lebih subtle tapi menusuk hingga terDETIK DI HATI..
* Ayu rupanya cg AZZA bila dikarikaturkan...
Jelas kelihatan TL penyeri wajah, susunan ayat penyeri jiwa...

mountdweller berkata...

Salam azza,

Apa namanya Cikgu Odin? namnya memang ada bakat. Bakat kena diasah selalu nanti berkarat.

Kalau uncle lukis orang lidi bolehlah!

Rashid berkata...

salam azza,
Lakaran lukisan azza di kanvas ini begitu cantik sekali, riang & penuh makna di pandangan mata. Azza, azza bertuah kerana punyai kawan sekreatif cikgooden. Penuh bakat sebagai seorang karikatur yang hebat.

Tapi rupanya, azza yang saya lihat.. penuh kesayuan. Matanya terserlah lukisan yang penuh kerinduan. Penuh pengertian. Percayalah..

Bila melukis.. tangan itu pasti menggigil. Apatah lagi bila berdepan dengannya.. hati itu pasti berdebar. kerna satu. azza itu sebenarnya penuh kesayuan..

Monkey D Luffy berkata...

tak berat ker kepala tu?