Hati-hati yang berdetik..

16 Nov 2008

keriangan di terengganu...

rindu pada kenangan yang ditinggalkan di Terengganu..

gelak ketawa suka duka yang tercatat membawa seribu pengertian yang tersemat di jiwa sehingga ke akhir hayat..

tiba-tiba rasa nak gelak ceria seperti dulu.....

semuanya kerana sms yg sy terima pagi tadi dari seorang sahabat, jiran...dan seperti saudara semasa sy menetap di Terengganu sejak tahun lebih sepuluh tahun yang lalu..


salam za..balik kg tak cuti ni..kalau balik datanglah jalan terengganu..

anak da dah boleh berjalan..rindu nak jmpa za..banyak nak cerita macam dulu2..

lama tak tengok za sengeh macam dulu2..


uikss...

sengeh..

senyum..

ingatan seorang teman agar sy selalu senyum..

kerana senyum itu sedekah..

hati yang tenang tergambar di riak wajah...

hati yang resah...kadangkala boleh dilindung..namun ironinya terpamer jua..

rindukan suasana keriangan seperti gambar2 di bawah...

lewat beberapa tahun yang lalu...

abg yang suka mengambil gambar...dan sy yang suka bergambar...hiksss














pertengahan december ini pasti sy akan kembali menelusuri kenangan2 ini...

insya allah...



abang...biar sy drive smpai johor...hiksss..

28 ulasan:

Monkey D Luffy berkata...

pg terengganu jgn lupa ole2

azza_irah berkata...

monkey..
nak ole2 apa..kopok leko ke..hehee

Opah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Opah berkata...

Cantik pantai...secantik orangnya...

Daddy Cool berkata...

Aiyoo...possing ka...

azza_irah berkata...

opah..
pantai tu 1000 kenangan..

ddy....
posing2...

Shifu67 berkata...

sengih sungguh2 la... kg tak sampai lagi, dah gi ghanu

kakchik berkata...

seronoknya kalau dapat melapangkan masa bercuti melihat keindahan alam terutama pantai yang damai dan indah.

selamat bercuti untuk azza, semoga kenangan indah di terengganu akan kembali dapat dilakarkan sekali lagi.

BEiB berkata...

Semalang di Kuale Tegganu...
Betul kata Opah...tapi bagaimana dengan ombak yg mendatang ?
Bak kata org
" Ombak memukul pantai. Pasir menangis tak siapa yg tahu"

Bagai senyuman yang ironis...
Teluk Ketapang, Tok Jembal, Chendering, Batu Burok....pantai seribu kenangan...

cikya berkata...

Teringat sotong celup tepung kat setiu....seeeeedaaap!

Rashid berkata...

Salam azza,
Kenapa ya saya tersenyum jer bila melihat gambar azza yang penuh ceria, terukir indah dengan senyuman manja.. moga senyuman ini sentiasa bersama azza.. dulu dan kini.

Senyumlah, dunia pasti tersenyum kembali...

azza_irah berkata...

c.shifu..
tgh dec ni sapa la kg..ehehhe

kakchik..
mmg nak sgt g trganu lagi..rindu sgt kenangan kat sana..

cikya..
sotong kat tok jembal pun...ermmm..yummyyy..

azza_irah berkata...

cikgu beib..
penuh tersirat..
sy nak jejak kembali kaki ke bumi terengganu..mengutip cebisan kenangan yg tinggal..
mana tahu pernah berselisih tapu tak kenal...hehee

cikgu rashid..
bibir sy jua terukir senyum meliht cikgu kembali hadir di sedetikhati...
hati sy berdetik...mengapa ckgu seolah hilangkan diri..

sy nak senyum..seperti mula2 cikgu mengusik sy dl..

cik wanie berkata...

best kan dpt g tepi pantai,
dah lama wanie x pegi pantai,
rindu rasanya,
hurm......

μάγά berkata...

manisnya kak azza..
mesti tercuit dengan kenangan lama kan bila melihat gambar2 nie...

azza_irah berkata...

cik wanie..
g lah...sesekali hirup udara laut..dengar bunyi ombak..tenang sgt rasanya kan..

maya..
kenangan tu sume terlalu berharga maya...

myzatulHanim berkata...

pantai..
dh lm sgt tak g pantai..
trgn sgt nak g pantai..:)

ummu_hanis berkata...

alahai. bestnye nak gi trenganu. ummu patut terbang ke kota bharu rabu ni tapi tak jadik. anak anak sume kene cacar air.

iZZah_wArDaTulAiN berkata...

banyaknya die posing...tu kat pantai mane tu kak....bile nak mai sini lagi?hehe...

Mohd Ariff Yaakub berkata...

nak ikut! nak ikut!

cendawanintim berkata...

yahooooooooooooo...datang teganu...!!!!!!

Kamezaim berkata...

salam tirana...cantiknye awek ni...ish..ish..awek sape ni ye..hehe gurau je azza..hehe kim salam dkt husband..

iina berkata...

selamat cuti-cuti malaysia..

seronok dah cuti sekolah kan.. peluang untuk berjalan dan merehatkan minda kan

Sufi Idany berkata...

sukakan pantai yang amat...bleh habiskan masa sehari suntuk hanya duduk menjadi pemerhati dan membebat jiwa dengan alunan ombak yang silih berganti memukul gigian pantai tnpa jemu.... melarik mimpi di saat senja menginjak dan mentari tersorok malu.... mencari erti kehidupan di sebalik watak2 yang ada....

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

drive la sendiri2 sampai johor...buat la....

Wawa_Nadwa berkata...

wahh!
seronok nye akk.
dh lame la tak g pantaii.
rindu nk ke sane.
(*_*)

Yanmie berkata...

lama tak ke pantai..kak maintain je bdn..camne nk buat ek..yan nie makin bulat ajo..

acu berkata...

adui syok nyer p pantai....panorama yg cantek...keindahan yg semulajadi!!!!orang yg kat tepi pantai tu pun cantek bangat