Hati-hati yang berdetik..

29 Nov 2008

kasutku... kasutku jua..

salam pagi..
sebenarnya dah lama sy berhutang dengan seorang jejaka ni..dari terengganu merantau ke ibukota. dan arini alhamdulillah..satu hutang boleh dilangsaikan sebelum sy meneruskan membayar hutang2 lain dengan gigih. tag oleh jejaka ini ialah kasut kegemaran sy...

uikss..cakap bab kasut...sy leh habiskan masa berjam di pasaraya semata2 utk membelek kasut yang sy suka. dan tentunya abg penah bersila bersama2 dengan para suami yg lain di Sogo semata2 menunggu hati sy puas sebelum membeli my red one..(ada entry utk kasut2 sy..bukan satu tapi banyak..hikss)

dan di bawah ini adalah sebahagian kasut kegemaran sy(ada lagi 3 4 pasang dlm keta..lupa nak snap..)...bukan 1 yg sy gemar tapi semua..sebab tu sy beli...beli mengikut kata hati...kerana minat setiap individu adalah berbeza..



yang paling kerap sy pakai bila keluar bersantai...tentunya yang ini..
gambar masa beli pun ada ..bukti...heheee..


kasut sy masih belum cukup koleksi warnanya..insyaallah dekat2 nak buka sekolah nanti sy nak tambah nak cukupkan warna pelangi..hehe..boleh ke..?

tag anyone..

of course..kali ni takde simpati..5 sahabat yang baik dan cukup memahami sy..

sy ada 'janji' dengan 3 antara mereka berlima...yg kami akan tag tugasan yg mencabar saja..bukan lagi soalan berjela2 hingga menenggelamkan entry sendiri..

mereka ialah..

~cikgu beib~

~cikgu rashid~

~ ddy~

~cikgooden~

~dearie alia dijamina~

utk cikgu beib...walaupun anda tak online selama 10 hari ni kerana sedang berbakti di Sawahlunto..sy tetap nak tag anda..sy nantikan cerita2 hebat tentang anak2 Sawahlunto...

utk cikgu oden..sy tahu anda takkan jwb tag ni..tmbh2 sebuk nk tanda paper n sgala bagai sebelum g ke sinun...paham sesangat...

tapi sy tetap nak masukkan jugak nama anda berdua...sebab kat atas tuh tulis..sahabat baik..

sile jawab dengan tekun..

31 ulasan:

@LiYaNNuaR berkata...

wow... banyaknya koleksi... saiz berapa tu ek... kalau ada saiz 4.. bole pinjam2 kejap... ngeh ngeh ngeh...

kakchik berkata...

salam pagi azza dearie.

wah, wah... banyaknya kasut dia... dekat 20 pasang tu (mgkn dah lebih kot)... tapi kakchik pun suka kasut juga. lebih kurang je kita ya.
kakchik suka kasut merah yang atas sekali tu tapi mgkn kaki tak muat kot kalau nak pinjam... hehehe sebab kakchik pakai saiz 4 atau kurang sikit.
baru ni pegi sunshine square beli kasut, banyaklah yang cantiknya tapi duit pula yang tak cukup..
azza simpan kasut dalam almari ke dalam kotak dia?

azza_irah berkata...

liyan..
saiz 4..?..ekeke..akak pakai 6 yang...leh je nak pinjam..sumbat tisu kat depan tu..hehe

kakchik dearie..
salam pagi kakchik syg..
saiz 4 jugak ke...leh geng ngn liyan tuh..hehe..nak pinjam sumbat tisu ye..

setengah simpan dlm kotak..setengah dlm rak..setengah dlm keta..setengah lagi tu duk sangkut kat grill pintu.hehhee senang nak match ngn baju..

kasut merah tu kan...bercinta azza nak dapatkan..kasut tu la abg smpai terduduk kat lantai sogo..penat nunggu..hehee
my fev one...

- jinggo - berkata...

Pesyarah saya dulu pernah buat satu kajian dan di kongsikan dengan kami dan saya kongsikan dengan cgu : Katanya orang yg banyak kasut dan biasanya akan di pakai mengikut pakaian adalah kelompok orang2 Visual.Cgu kena cari karektor seterusnya orang2 Visual.Yang saya pasti hidup cgu terlalu banyak warna & meriah dgn warna.Nak tanya : ada tak kasut ni disimpan dalam kereta ! Untuk cgu : Saya pun banyak kasut. Biasanya separuh dalam kereta....he...

azza_irah berkata...

cikgu harun...
baca balik entry sy tuh..
sebahagiannya ada dlm keta!...eheheh

Suzi berkata...

wah byk tu koleksi kasut...agaknya kalau saya ni bekerja mcm tu juga koleksi kasut...bila dah tak kerjan i rasa mcm tak berbaloi sgt nak beli byk2 kasut...bila pun nak pakai hihihi...

- jinggo - berkata...

cgu azza : maaf teruja tengok gambar kasut. Dah agaknya dah mesti separuh dalam kereta..nanti saya kongsikan cerita lagi sebab sebab apa yg berlaku ( dari entry ) semua gelagat orang visual..seronok tgk.yang penting kita menjadi diri sendiri...

xiiinam751 berkata...

Azza,
Sepatu-sepatu yang tajam tu bagus untuk wanita...boleh dibuat senjata mempertahankan diri dari sebarang anasir jahat....he...he...he..

Err...malangnya kaki ckLah tak ngam dengan kasut cinderella tu....maklumlah, kaki budak bendang...hu...hu..

TERA berkata...

Askum samat pg... erm, ape maksud org visual erk?? tera tk berapa suka kumpul kasut, dlm almari tu 2 3 pasang je, sll bila beli kasut pilih yg blh match dengan semua jenis baju... pakai smpai rosak dn beli baru... yg lama tu buang. Tak tau kenape tp mmg begitu sejak zaman nk dara dulu.... mgkin sbb tera golongan org2 teknikal kot, tk reti nk melaram... hehe...

naz ilyn berkata...

Salam...

biasa ler orang berkerjaya...kasut merupakan keperluan...bagi yang tak berkerja kalau beli bebanyak bila masa pulak nak pakai..

p/s: beli satu yang mahal pakai sampai rosak baru tukar...

Kamsiah berkata...

azza pakai saiz berapa?boleh bukak kedai kasut tu...banyak hehe...
akak biasanya kongsi dgn anak pompuan..sama saiz...

ryann berkata...

banyaknya...jeles lak. saya tak banyak kasut

Daddy Cool berkata...

Elok la tuh...sesak sesak boleh bawak gi pajak gadai...kot dia mau terima...wakakaka

Monkey D Luffy berkata...

wah koleksi yg menarik

AiE bAhRi berkata...

wah..tajam2 kasut kak azza..
sekali kena sepak boleh maut tu..huhuhu..
**eh,ye ke maut?luka je kot..kih3**

HaSz berkata...

salam kak...

cantik kasut2 akak. lehla haz pinjam nnt. hehehe... tapi, haz paling suka handbag... sanggup berhabis tuk handbag tu... :-)

Luth Textile berkata...

aduhai,,
saya takleh tengok kasut pompuan..

gile2

azza_irah berkata...

suzi..
sama lah suzi..
azza byk kasut sebab keje..
tapi kl tak keje rsnya byk sandal santai lah kut..hehe

cikgu jinggo..
hehee..sy tunggukan cerita ckgu..
sy setuju..yg penting jd diri sendiri..tak perlu sengaja bina watak utk tnjuk diri kita bagus..

ckLah..
tu 1 faktor napa sy beli yg bgitu(alasan konkrit utk abg)..hehe

kak tera..
ada ke kasut yg leh match sume..hitam atau coklat tetap nampak janggal pada warna2 baju tertentu..hehe..tiap org lain citarasa..

sy lebih suka memakai ikut warna..match dengan warna2..
sy suka bmain dengan warna..baru rasa bersemangat dan punya variasi setiap hari..

kak naz..
selalu kasut aza mmg paaki smpai rosak..cm ada byk utk byk pilihan utk match kan dengan warna baju..

kak kam..
azza pakai saiz 6..nak pinjam leh je..hehee..sronok la ek leh share ngn anak...tak payah beli banyak2..

ryann..
dah hobi..ehhee

ddy...
waaaa...jeles kan org la tuhh..
dushhh...ddy kena tag nih..lupa nak buh td..ahhaaa..

monkey..
koleksi hiburkan hati..

aie..
sb utama pilih yg tajam utk sepak sesapa yg dirasa patut disepak..ehehee

hasz..
tu lagi satu kegilaan akak..
nnti kita share ye yang..
ada satu tugasan hbag..akak lum langsai..tggu ek..

luth..
gile ke geli yang...hehee..

MAZEMIE MAZ berkata...

Aslmk,

Koleksi serupa macam orang rumah hamba.

Salam singgah.

azza_irah berkata...

mazemie maz..
iye ke..
gitu la fitrah nya pompuan...hehe
tkaseh singgah..

ku tak sempurna berkata...

nak lawan imelda marcos ke ni?? :D

Redynne berkata...

azza..
manyaknye kasut... lipan pun x mnyk kasut mcm nih. hehehe..jgn maree..

reen pun ade la 4-5 psg kasut feveret. Tp semua yg murah2 je.. mix&match n Bageeeeeeeet...:)

azza_irah berkata...

reen..
lipan takleh beli kasut banyak..bankrap nnti...hehee

azza_irah berkata...

ku tak sempurna..
kalo la den kayo...ehekss

TERA berkata...

tu la, masingnye citarasa.. apepun yg penting brkasut bila nk ke mana2.. klu brkaki ayam nnt dh lain jdnye

ILA berkata...

Aduiiii...
Lebih kurang sama lerr...mcm saya.Cuma bezanya saya rajin membeli tapi tak rajin menggunakannya.Sebab saya lebih mgutamakan yg sedap di kaki.Kdangkala bila kasut kesukaan tu dah rosak,sanggup gi kedai yg sama & membelinya lagi design yg sama.Tak kesahhh..yg penting ku EPY!!!:D

azza_irah berkata...

kak tera..
ehekss..betul tuh..

ila...
hahaaa..samo ngn den..kl kasut tuh selesa ulang beli yg sama kl dah rosak..bezanya den pakai sume kasut tuh gilir2 ikut baju ...tak simpan sajo..ehehe

Shifu67 berkata...

koleksi kasut je ke.... selalunya kasut ni kena mach dgn handbeg kan... kasut merah... handbeg merah tu belum kira tudung lagi tu... belum tambah lipstik lagi tu

azza_irah berkata...

cikgu shifu..
sabo la...ni kan tag..hbag lum jwb..tggu turn..hehee

Rashid berkata...

eeeeeeee macam-macam azza ni. kasutpun kena rakam juga ker? eee azzaaaaaaa. nakal!!!

kasut???? ermmmm

azza_irah berkata...

cikgu rashid..
kasut yg harung banjir pun boleh..hehee