Hati-hati yang berdetik..

26 Nov 2008

melakar kenangan...

beri ruang dan peluang untuk diri sendiri..
apa yg kita lalui hari2 adalah pengalaman hebat yang akan kita bawa sepanjang hayat..
yang mustahil utk kita lalui kali yang kedua..








ku ukir sedetik hati di pasir..
walaupun hilang disirami buih pantai..

tapi detik-detik indah itu tetap kekal di hati..
(ayat seorang teman..kredit utk anda..)



moga semuanya indah terlakar disini..
harap boleh kembali menjadi tatapan sy di hari esok..
tatkala jemari semakin gementar utk mengetuk aksara-aksara yg tampak semakin mengecil..


termelankolik..
mg yg sedang bercuti baik2 saja..
yang sedang duk umah mengasuh anak pun baik2 saja..
yang sedang buat persiapan utk kembali menjadi student pun baik2 saja..
tambah2 yg sedang bekerja takde cuti tatkala sy duk golek2...pun moga baik2 saja..

29 ulasan:

Fireroll berkata...

tempat akk ukir tu tempat saya naik bot minggu lepas. nape la saya kenal akk lewat sikit dan kenapa la akk gi sana awl skit...
klu x boleh jumpa tau...

azza_irah berkata...

pelita..
ehee ye ke...tu la namanya hidup kan..
tak seindah yg kita sangka,,tak juga seburuk yg kita pikirkan..
kena pk positif...disini kita bertemu..

Monkey D Luffy berkata...

mendalam maksudnya

Fireroll berkata...

huhuhuhu~~~~~~

JINGGO berkata...

.....adakah saya tidak adil pada diri sendiri agaknya : boleh dikira dengan jari pergi tempat2 macam tu : bercuti !!!!!

μάγά berkata...

indahnya saat2 seperti itu kan kak...
seperti yang akak kata... mungkin itu pertama dan terakhir..

apa pun yang pasti.. kita harus menghargai kehidupan yang kita miliki... suka dan duka... semuanya punyai erti tersendiri

Mak Su berkata...

nampak sweet sweet sajork cikgi kita ni :)

arsaili berkata...

salam..harapnya kenangan hari ini akan menjadi tatapan di hari muka

HABIHA69 berkata...

wahhh..cikgu azza dah sampai ke pantai yea...terdengar-dengar saya desiran ombak tuuu...Selamat bercuti cikgu moga Nnti baliks umah semula dengan semangats dan "momentum" yang baru-baru dan segar-segar belaka...All da bes..

azlanlin berkata...

moga semuanya indah terlakar disini..
harap boleh kembali menjadi tatapan sy di hari esok..
tatkala jemari semakin gementar utk mengetuk aksara-aksara yg tampak semakin mengecil..


Lakaran memori indah yang pastinya membuaikan bersama ilusi ditelan buih-buih yang menghempas pantai.

Kekadang ketakutan yang menghantui lorong-lorong kehidupan di masa akan datang, pastinya ILUSI kita semata-mata. Rempuh dan tempuh sahaja. Cerita "CUCI" banyak moralnya...tak jemu saya menontonnya!

Redynne berkata...

bestnyeeee..... i suke bunyi ombak laut uuuuuuu... angin yg b'desir.. keromantikan nya... ish..ish..

*smpai x t'kata dh nih.. :)

Fireroll berkata...

saya cuma nak akk sms saya je akk oii...
tu aje...
dah saya minta no akk tak kasi, saya bagi saya punya suapay dapat share...
papehal boleh caontact...
tu aje tujuan saya...

iina berkata...

selamat bercuti azza..

saya sedang menunggu untuk melakar nama di atas salju yang memutih.. tahun lepas saya berpeluang lakarkan nama sendiri semasa salji memenuhi jalan.. dah terima hadiah saya dr adik azza? dah cuba ke?

mountdweller berkata...

Jangan diharap padi di ladang
Entah berisi entahkan tidak
Jangan diharap masa yang panjang
Tentu berubah masakan tidak.

Semasa uncle remaja, uncle suka ke pulau perhentian. Pada masa itu sungguh cantik dengan keasliannya tidak dapat diolah dengan perkataan. Tetapi musim demi musim, tahun demi tahun berlalu suasana sudah tidak begitu. Semuanya hancur! Hancur sebagaimana hati kita yang melihatnya.

naz ilyn berkata...

salam...

ruang dan peluang ada dalam kita
terpulang pada diri bagaimana mencerna
yang indah terukir dalam lipatan sejarah
walau di ukir dicelahan butir pepasir
biar hilang dihempas badai
menjadi abadi tersemat di hati

Luth Textile berkata...

kak azza..
salam..
Luth dah letak url utk banner bloggers penang..

sila dispay kat blog anda ya..

http://www.bloggerspenang.blogspot.com/

see ya!

Rashid berkata...

Kenangan itu terlalu indah...

Kerananya kita tersenyum ceria, Bersamanya kita terasa kita masih seperti dulu..

Kerananya kita bisa menangis,
Kerananya kita mahu berlari, berlari dan terus berlari.. dan kerananya kita mahu bersama kembali.

eriey berkata...

indahnye kenangan bila bersama yg tersayang ahaks

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

( tgh pikir...ayat indah macam mana la aku nak tulis...macam kwn2 yg lain..ha ha ha)

...buat la apa pun cikgu..asal bahagia. tapi, Orang sebelah wojik dijaga...

Na berkata...

humm pantai kat mana nih

Mr. Azman @ Kreuger berkata...

wah wah wah.. semanjak cuti skolah ni
jarang nye nampak nick cikgu ni kan..
so, macam mane dengan percutian.
kompm le best betoi tak..

hahaha... semoga bergembira. Worait~
salam ceria akak~

Kreuger®

farah amoi berkata...

tu berbaris mcm nak terjun ke pantai jer
hehhehe

ILA berkata...

Salam Azza,
PAntai kat mana tu....
SO excited to know..

WAhhh...rasa melankolik le pulerr..
Tak mauuu..gitu..
Reality harus di teruskan..
Walau ilusi sering bermain di jiwa..;) (kenyit mata kat Azza:p)

azza_irah berkata...

monkey..
mendalam bg yg paham.. :)

cikgu jinggo..
cb lah luang kan masa..beri ruang pd diri dan yg tersayang..

maya..
benar yang..
masa yg pergi tu takkan kembali..hargai apa yg ada di depan kita skrg..

maksu..
dah tak nyorok2 skrg maksu ek..hehe

arsaili..
itu juga harapan sy..
bgimana disana..?..hrp2 tenang sj..

uncle habiha..
sy ni salu ke pantai..umah dikelilingi laut..hehe..
telah bercuti..sedang bercuti dan akan bercuti lagi... :)

azza_irah berkata...

azlanlin..
terima kasih utk semuanya cikgu..

reen..
haha..u memang..i baca u tulis pun meremang..hahaa

pelita..
will be...tggu ek..

iina..
alaaa..bes nyaaa..
lakar la nama azza sama ..ehehe...pastuh amik gambo..bess..
lum dpt adiah tuh iina..tggu raya aji ni baru jmpa adik...

uncle...
benang disulam kain serupa
dari cina sutera dipilih
majukan diri tidak mengapa
jangan dihati turut berkalih..

uncle sehat..?

azza_irah berkata...

naz..
suka sgt kata2 kak naz ni..
azza amik n abadikan ek..

luth..
mekaseh..akak try wat smlm dok tubik..nnti akak try lagi ya..

cikgu rashid..
indah kata2 tu..
nak saja sy abadikan ..
sy copy ye..

eriey..
sememangnya..hehe

cikgooden..
ahakksss..
taip jo bahaso gilo2 pon den paham...kalo takmo taip lukih jo katun tuh..den terimo..hehee..
rekuess jgn lupo naa...

azza_irah berkata...

na..
pangkor..pasir bogak..

man..
salam ceria gak dr akka..
byk nak ty man nih...

farah..
prai tak jauh..dokek jo..bila nak banje den..

ila..
wink wink...ekekek
tuh pangkor..pasir bogak..
kenangan utk dikenang,,,indah dlm mimpi tapi payah bila dibawa ke realiti..ehekss

Ila iqbal berkata...

sweet..ppuan mmg suka ukir ape yang dia suka....ila pun sama....hikhik

azza_irah berkata...

Ila Iqbal...
perempuan berjiwa lembut...agaknya sn itulah kita suka kepada sesuatu yg indah dan romantis kan..

tidak salah membuatkan hati kita tersenyum.. :))