Hati-hati yang berdetik..

12 Nov 2008

alhamdulillah..sedetik hati kembali ceria..

salam..

alhamdulillah..hati sy semakin tenang...sy kembali dapat menguasai emosi dan fikiran.

seminggu dua ni sy benar2 sibuk dengan segala macam aktiviti skolah..membuatkan badan dan minda letih utk menerima perkara yang berat2. maaf sekiranya ramai teman merasa sy menyepikan diri. bukan niat di hati.

namun kadangkala kita tewas..tatkala tumpuan dan komitmen diberi sepenuhnya pada tugas..ada hal2 yang tidak dijangka hadir turut sama menyesakkan fikiran kita. kadangkala terfikir juga sy...insan bagaimanakah 'anda'...











terima kasih juga untuk pemasang antenna..
seorang sahabat yang cukup boleh membaca riak di wajah sy..


untuk bintang berkerdipan yang membuatkan hati sy berbunga...terima kasih atas 'kekuatan' yang dihulur...sy sudah kembali bersemangat seperti dulu..

hanya bunga dan bintang yang memahami..

tersentuh hati..rasa terharu...sungguh indah jalinan persahabatan ini...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

utk anda yg tidak diundang..

semangat sy dah kembali..

mgkin sy sedikit tergugat dengan fitnah yg anda taburkan..tapi alhamdulillah..sy punya suami yg cukup memahami...punya sahabat2 yg cukup prihatin...sy dikelilingi oleh insan2 yg pada sy cukup ikhlas mengunjungi laman hati ini...dan yg paling penting sy punya fikiran sebagai seorang insan yg cukup memahami bahawa anda mgkin bosan...tidak ada kerja yang nak dibuat..atau mgkin juga sy terlalu istimewa kut...sehingga anda beriya-iya bercerita tentang sesuatu yang sy jangka satu dunia sudah tahu ...

syukran jazilan...

18 ulasan:

JINGGO berkata...

semuga pada hari2 seterusnya kita diberkatiNya.dan tentunya hidup ini adalah pilihan kita ,dan seharus kita bertangungjawab untuk hidup kita pada hari2 seterusnya - seronok tgk cgu tersenyum kembali.......kali ke2.hidup ini adalah pilihan kita !!!

kakchik berkata...

azza dearie, kakchik tumpang gembira dan bersyukur alhamdulillah.
semoga setiap kesulitan yang datang akan dapat kita hadapi dengan hati yang sabar dan tenang.
dan jangan kita lupa, sesungguhnya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang.
manusia seperti kakchik boleh membantu tapi yang mampu meleraikan kekusutan di hati hanyalah diri sendiri dan Allah SWT.

Aja! Aja! Fighting! kata orang Korea.

azza_irah berkata...

cikgu jinggo..
tkaseh..azza paham..hidup adalah pilihan kita..
namun kadangkala kita tewas jua bila dihimpit kiri dan kanan..
apa pun..tkaseh sb prihatin..

kakchik syg..
tkaseh kerana ayat2 kakchik benar2 mmbuatkan azza tenang..
alhamdulillah..azza dah ok..
nak sgt kembali aktif berblog seperti dl..
mg hati ni semakin tenang..

μάγά berkata...

alhamdulillah kak azza...
moga setiap dugaan selepas ini akan lebih tabah menghadapi... sama lah kita berusaha... sungguh maya suka tengok kak azza tersenyum... bila tgk akak senyum.. mesti hati maya pun turut berbungga..

walau tidak semesti setiap senyuman dapat mengambar kan tersirat di hati... namun terima kasih atas senyuman akak yang cukup membuatkan insan lain berasa damai di hati... moga akak juga peroleh damai dari yang Esa.. Mungkin caranya berbeza... tapi insya'allah.. pasti kebahagiaan itu ada untuk tiap dari kita..

iina berkata...

azza

kita tidak mampu membuat semua orang suka pada kita.. kita juga tidak mampu memaksa mereka berkata yang baik-baik sahaja.. malah kita tidak mampu untuk berjumpa dan bertemu dengan mereka yang memahami kita..

Namun kita mampu memilih mereka yang kita selesa dan boleh kita anggap sebagai kawan.. kita mampu tidak melayan mereka yang menyakiti hati kita.. dan kita juga mampu tidak mempedulikan mereka yang cuba merosakkan keceriaan hari kita..

Dalam menemui seorang yang memuramkan hari kita.. kita juga bertemu dengan mereka yang menceriakan hari.. dalam kita mengharungi kepayahan dan kesukaran itu.. ketika itulah allah temukan dengan mereka yang paling banyak memberi sokongan dan harapan.. andainya kita tidak temui sidia yang membuatkan hati kita sakit.. mungkin juga kita tidak akan temui jutaan mereka yang menceriakan hari-hari itu.. percayalah Allah itu maha mengetahui.. dugaan itu untuk membina kekuatan.. cabaran itu untuk menabahkan hati..

azza_irah berkata...

,aya..
tkaseh dik..k'azza bertuah punya sahabat macam maya..
alhamdulillah jika senyuman akak mampu buat hati maya bahagia...]

iina..
azza terharu..
wlpun kita tak penah bjmpa..kita bersahabat seolah telah lama saling mendampingi..
nak pinjan komen iina ini utk dipublishkan..,

reena berkata...

jgn sedey2 k sis... kdg2 ape yg jd dlm kehidupan kite mmg ssh org nak fahami...sbb tuh kite lbh suke amik keputusan berdiam diri. biarlah seribu org membenci, yg penting kite ada hubby n anak-anak yg slalu bg sokongan. siapa mereka untuk menilai kite....

tak pyh dilayan org2 yg menyakitkan ati nih sis... senyom slalu k....

::CeK LaLa:: berkata...

Walopon kita belom bertemu, tapi La dpt rasa yg akak seorg wanita yang tabah dan tak mudah mengalah...
La harap akak happy sokmo yerkk!!
Taknak seday2 dh taw!!

Cayanggggg akak cantik!!!

acu berkata...

YES!YES!!!!azza dah kembali...doa acu semoga hari2 yang mdatang akan terus mceriakan hidup azza

Dr.Araz berkata...

Alhamdulillah...

HaSz berkata...

salam kak...
haz doakan semoga akak trus ceria disamping insan2 tersayang... senyum slalu k...

harap2 akak tabah n kuatkan semangat. coz ade org yg perlukan semangat akak tuk kuatkan semangat mereka... :-)

shafa berkata...

Azza...semoga dugaan yang datang menjadi semangat untuk terus maju. sama2 kita berdoa, semoga doa kita diberkatiNya.

ras-adieza berkata...

alhamdulillah, azza sudah melepasi benteng kritikal. adat dunia, mesti ada yang tak puas hati pada kelebihan yang ada pada kita. Kapal cuma berlabuh saja, sekejap lagi berlayarlah dia.

BEiB berkata...

azza...
WE DONT LIVE UP TO THEIR EXPECTATIONS
kekadang cemburu menimbulkan rasa tidak puas hati lantas untuk memuaskannya FITNAH kaedah yg mudah dan murah.
Hadapilah dengan tabah dan jgn lupa banyakkan SEDEKAH...
cara mudah bersedekah: SENYUM...
itu asset azza yg berharga...
SENYUM lah...

i-chimera berkata...

ada tetamu tak diundang membuat angkara rupanya... biasalah tu, bukan semua org akan suka dgn apa yg kita buat... sebab memang kita tak boleh nak puaskan hati semua orang... yng dengki, cemburu, iri hati... melambak-lambak... kalau saya selalunya saya pegang prinsip 'biarlah anjing menyalak bukit' - dan kita lah yg kena jadi bukit tersebut... sebab si anjing kerjanya memang menyalak... **err... sori, agak kasar sikit**

oh ya!! semoga terus tersenyum ceria... sekolah dah nak cuti kan... jeles nihhhh...

ezo berkata...

salam kak

alhamdulillah

semoga akak terus kuat dan tabah

antenna tu ada lagi ye kak

geli hati saya :)

@LiYaNNuaR berkata...

syukur alhamdulillah...

cendawanintim berkata...

semuga tabah menghadapi hari2 mendatang...

i know u r strong my lalingggg..