Hati-hati yang berdetik..

24 Nov 2008

skul_ticer dan hobi terlampau...

saya di tag oleh orang ini..
sedang2 enak duk chat kat shoutmix...sy bertanyakan hobinya..
dia kata dia punya hobi yg terlampau..
bila sy tanya apa dia..
dia kat...jap ekkk....nak list kan..nnti baca....

dan2 lepas tu...

haaa...amik..
sy n ddy kena tag....
adehh...

SENARAIKAN HOBI - HOBI MELAMPO ANDA.... DAN NYATAKAN SBB2NYER
sy takde hobi melampau..sedang2 je..hehee..


>>>beli beli dan beli....soping soping dan soping...kasut n handbag...mmg suka soping walaupun duit takde..sy ada kwn yg juga lahir sama bulan ngn sy suka gak soping..kl ada mana2 shopping complex yg offer..dia org pertama sms sy bgtau....dan kami pun dengan semangat waja akan usaha utk ke sana...mgkin org yg lahir dlm bulan januari mmg gini kut...hikss.

>>>suka kumpul sgala benda yang lama2 yg dirasa ada nostalgia tapi kadang2 bende tu takde makna apa pun..cm rasa sayang nak buang...antaranya..
  • tiket bas Transnasional tahun 1997 dari Penang ke Kelantan...
  • resit beli pasu kat Ayer Itam, Johor tahun 2001...
  • tiket keretapi tahun 1999 dari Butterworth ke KL...
  • bunga jarum yg memang dah kering kuning sgt2 yg sy amik kat Taman Sikamat, Seremban tahun 2000,
  • baju tshirt yang dah koyak..sy beli di Pulau Manukan Sabah tahun bila ek..lupa...2001 kut..masa g snorkeling...
  • masa snorkeling kat Pulau Sapi ada pasir masuk dalam poket seluar...balik umah nak basuh baru terperasan dan sy simpan pasir tu dalam botol sampai skrg...
  • kasut CR warna putih...dah takleh pakai sb dah rosak teruk..4 tahun smpan tanpa pakai...sayang nak buang sebab kasut itu comei pada pandangan sy...
  • kasut warna coklat...dah tak muat....kasut zaman sy jadi freshie kat u dl...

walaupun abg kata menyemak kumpul sampah dlm rumah...tapi sy tetap sayang nak buang....namun time kaseh jugak utk abg..tetap tolong susun leklok gak semua barang tu...tQ..

orang yg anda nak tag...: no one..

19 ulasan:

TERA berkata...

post skali gamba2 bende2 tu ok kut

kuIna Jentayutiara berkata...

ayA ini musim mengeTAG & gantung award...

eriey berkata...

heheh suspennye..byk tul brg dia..menghargai brgg..ok gud

Yanmie berkata...

yahoo..selamat..

Brahimnyior berkata...

Setiap orang ada alasan mengapa berbuat sesuatu tindakan. Rasional dan melibatkan kepentingan diri sendiri. Tak kisahlah apa orang nak kata, asal kita rasa masih dalam laluan yang betul. Saya pun ada simpan resit langganan Dewan Masyarakat tahun 1993..Ada nilai sentimental.

μάγά berkata...

hehehe...
maya pun suka menyimpan benda2 bukan2 tu...
segala mcm resit n tiket bus...
templet, booklet, apa tah lagi yang rasanya memang x berguna..
tapi sayang nak buang... kang dah buang time tu lah carik nak guna...

isk3... tapi simpan lama2 jadi mcm semak.. nie pun sebab simpan banyak benda yg patut x disimpan... stok kotak makin bertambah... x larat nak angkat pindah...

Rashid berkata...

azza,
Sekadar tersenyum...
tuu dengar lagu-lagu lama tu bukan hobi terlampau ke atau sekadar hobi yang sedang-sedang?. hehe..

"sy takde hobi melampau..sedang2 je..hehee.."

sebut je tang sedang-sedang tu.. terlintas saya lagu iwan,
"Dia nombor satu pilihanku
Dia nombor satu idamanku
Gadis sepertinya yang ku mahu
Yang sedang sedang saja
Yang sedang sedang saja"

hehe..

Papa-Itam berkata...

sayangkan nak buang sesuatu kalu ianya ada memori indah yang tersirat padanya walau sekelumit cuma...

kakchik berkata...

wah.... azza simpan semua tiket bas penang-kelantan tu?

lama jugak tu... nanti boleh jadi bahan antik, simpan dlm frem hehehe

azza_irah berkata...

kak tera..
ye gak ekk..
tadi kalut2 nak siapkan tag..

kuina..
tu le..utang lapok pun dok bayor lagi ni..

eriey..
hehe..brg nyemak..

yan..
nanti ekk..

cikgu izzuddin..
setiap sstu yg kita miliki ada kenangan tersendiri..mmg sayang..

maya..
sama la dik..
pk idea camna nak bg nampak tak serabut..

cikgu rashid..
komen cikgu mbuatkan sy tersenyum..
sy suka yg sedang2 juga..hikss..

papa..
yup betul tu..tiap satu ada nilai..

kakchik..
kuning koyak2 dah kak..sayang nak buang..hehe

ras-adieza berkata...

eh eh azza macam akak suka simpan barang lama tambah2 yang ada kenangan. sentimental valuekan, sampai penuh rumah dengan kotak2. Nasib baik huby azza sporting...

acu berkata...

sama cam hubby acu....acu yg pening kpala!!!

iina berkata...

setiap org akan simpan sesuatu yang mempunyai nilai sentimental.. takde melampau pun azza ;)

farah amoi berkata...

musim mengTAg d memana ...


huhhh...pelik...suka simpan barang yg dah x guna tp ada sentimental value!
hobi mcm saya tu...

cendawanintim berkata...

sangat nostalgia la lalinggggg...

BEiB berkata...

Nampak gayanya azza ni jenis nostalgik sentimentalis historik.
Sesungguhnya barangan/artifak peribadi itu amat bernilai.
Saya pun begitu juga..
Ariesuperstar hehehe....

Monkey D Luffy berkata...

kadang2 benda lama ada value blh jual. ada yang bertambah value... usha2 ler mana tau ada yg nak beli

naz ilyn berkata...

Salam...

pandainya azza menghargai barang...kalau sy dah lama duduk dalam tong sampah...

azza_irah berkata...

kak ras..
salu huby lepas bebel dia kemas la..hehe

acu..
hehee..kita serupa..

farah..
ramai org ada hobi yg bes nih..eheh

laling..
sangat2..

cikgu beib..
nostalgik sentimentalis historik..
cikgu kenal sy..

monkey..
sayang nak jual..

kak naz..
ntah la kak..rs syg nak buang..