Hati-hati yang berdetik..

2 Dis 2008

si rama-rama..

pelik..

tapi sesuatu yang menarik bermain di minda sy..


1- kali pertama..petang jumaat ..rama2 kuning lama singgah di side mirror kereta belah kanan..
(sy tak hiraukan kerana bukan sesuatu yang luar biasa)


2- kali kedua..petang sabtu ..juga di side mirror belah kanan..
(terdetik hati..namun sy abaikan..)


3- kali ke tiga.. ahad 11 pagi.. sewaktu sy nak keluar ke kenduri, di pintu kereta cermin belah kanan juga..

(sy rasa rama2 lain dari 1 dan 2...warna hampir sama tapi corak berbeza..)

4- kali ke empat...selasa..abg balik dari Yong Belar jam 12 tengah malam..juga rerama itu singgah di cermin belah kanan..warna dan corak seperti rama2 1 dan 2..

sebelum abg smpai dalam jam 11 lebih...memang ada rama2 coklat berterbangan di ruang tamu..


bercerita pada abg lewat malam....tiada yg negatif dalam fikiran sy..cuma sesekali hati berdetik.

semua terjadi sewaktu abg di Yong Belar..
mimpi ngeri ..sehingga sy terjaga jam 4am..abg di Gua Wang Burmah..
waktu abg tiada di rumah..

32 ulasan:

miss galaxy berkata...

si rama2 dtg bertandang
rupanya abg akk azza nk blk..hehe

azza_irah berkata...

anis..
hehe..kl benar begitu takpe..

AiE bAhRi berkata...

kehadiran rama2 nan indah yg datang acapkali tanpa diundang kdg2 menimbulkan 1001 persoalan..
mujur tiada apa2 yang negatif berlaku..Alhamdulillah..

HABIHA69 berkata...

walau apa pun yang terdetik di hati yang penting doakan cik abang tu selamat sampai...jangan ikutkan sangat detik hati yang tak baik tu...

- jinggo - berkata...

rama2.....tu tandanya nak dapat anak kut.....apa pun moga cgu selamat.rasanya tak ada apa kut pasal rama2 tu..

μάγά berkata...

harap2 tiada yang buruk bertandang..
apa pun kak azza, ketika bersendirian berhati2 lah ye..
risau juga bila sendiri di rumah..

apa pun, moga tiada perkara buruk berlaku..

Sufi Idany berkata...

erm semoga tidak apa apa2 yang buruk akan berlaku kak.... mungkin peneman bila abg tk der bersama akak.... :D smile...

Luth Textile berkata...

kak, ada benda baik yang nak datang tuh..

kakchik berkata...

salam azza.

kata orang tua-tua, kalau rama-rama datang @ masuk dalam rumah tandanya akan ada tetamu datang bertandang dan mungkin juga simbolik yang lain.

insya-Allah mungkin ia membawa berita yang baik.

Monkey D Luffy berkata...

ada tetamu tu

azza_irah berkata...

aie..
takde apa..cantik rama2 tuh sbnrnya..

cikgu habiha..
alhamdulillah..abg dh slamat smpai dr yong belar smlm..

cikgu jinggo..
alhamdulillah jika benar..

maya..
tQ yang utk doa..

idany..
pk positif..peneman..hehe

luth..
doakan akak ek..

azza_irah berkata...

kakchik..
minta2 yg baik2 saja kak..

monkey..
harap2 begitu lah..

mountdweller berkata...

azza,

Rindu dalam kerisauan!

azza_irah berkata...

uncle..
rindu memang..risau takleh lepas..
tak sabar nak balik kg ni..

Daddy Cool berkata...

Ramo-ramo sosat tu...tak tau nak balik...naik keta, tuan keta tak nak bawak balik...tenggekk jer la...

Eazy Izzuddin berkata...

jikalau rama2 bertandang itu...
maknenye ade lah org nak dtg...
maybe abg akak blik tuh kot..
=)

azza_irah berkata...

ddy..
rama2 nak tnjuk jalan g mcD autocity..hahaaa

eazy..
abg mmg kat umah...nak balik mana lagi..eazy kut nak mai umah akak..hehe

HaSz berkata...

salam kak...

ade tetamu nak dtg kot... xpela. tetamu kan slalu bw rezki...

worldpeace berkata...

rama rama bertandang, rupa-rupanya cik abang pulang...ekeke

naz ilyn berkata...

Salam...

isyhh... jangan berprasangka kerana Allah sentiasa bersama prasangka hambanya... fikir yang baik-baik aje.
rerama tu saja kot nak temankan azza... atau nak menghiburkan dengan kecantikan warnanya...

p/s: yang pergi dah pun selamat kembali...

SaDi berkata...

kalau rerama dtg... ada org jauh nak dtg kot... :)

Rashid berkata...

Azza,
Rama-rama terbang mencari keindahan warna-warni kehidupan...

Mungkin juga mencari kedamaian...

azza_irah berkata...

hasz..
alhamdulillah jika tetamu kan..

worldpeace..
rama2 tu masih ada..

kak naz..
cb pk positif ni..
pk negatif kang tak tido sy..hehe

sadi..
sadi kut yang..
mmuahss..miss u so much dear..

cikgu rashid..
alhamdulillah jika kedamaian yg dicari dijumpai disini..

ei_da.. berkata...

si ramarama membawa petanda rupanya yerr.. menyampaikan salam abg yg akan pulang... hehehe

azza_irah berkata...

eida..
abg mmg dah pulang..rama2 masih lagi setia..

en_me berkata...

deja vu tewww.. salammmz

13may berkata...

azza tangkap rama rama...then awet...buh dlm frame :D

Miss Jaz berkata...

salam azza,rama2 tue kan symbolik nyer kepada sesuatu yg indah..anggaplah sesuatu yg indah akan berlaku dalam hidup azza..

xiiinam751 berkata...

suku sakat rerama dari cameron kot...
Masa rombongan pi cameron ari tu,ada cilok apa-apa dari Taman rama-rama tak? Mungkin warisnya ingin menuntut sesuatu...

"PULANGKAN..PULANGKAN..."kata Maya Karin...he...he...he...

Tie berkata...

Ada orang nak jumpa tu.....hi hi..pandai sangat makcik nih!

suara berkata...

Salam azza...
Rama-rama berehat sebentar melepaskan lelah... dia mengambil peluang mencuci mata melihat azza yg ayu... tu je.

Redynne berkata...

azza,
rerama tu bwk berita baik tu.. tungguuuuuu.... :D