Hati-hati yang berdetik..

1 Jan 2009

ole-ole pembuka tirai 2009..

selamat tahun baru.. 1 january 2009.. ramai teman yang memberikan kad ucapan Maal Hijrah juga kad ucapan Selamat Tahun Baru 2009. terima kasih banyak2 sy ucapakan. sebahagiannya dah sy tempekkan di Seredup Ketapang..iatu laman bagi himpunan award, kad dan gift dari teman2.

alhamdulillah, hari ini abg dah selamat pulang dari Phuket jam 6.30pm. abg berada di sana sejak 28hb dec 2008 sehingga 1 Jan 2009..wahh..lama rasanya. masakan tidak, 2 tahun..2008 dan 2009. dalam 2 tahun yang berbeza. jika diikutkan sy boleh ikut abg dalam trip ke Phuket ini bersama jabatannya. tapi disebabkan terikat dengan mesyuarat sekolah pada 30hb dan gotong royong pada 31hb, maka terpaksalah sy melepaskan peluang ini. agak ralat juga sebenarnya, tapi bila melihatkan ole-ole yang abg bawa balik..hati agak terubat. hehe..agak menepati citarasa sy..

2 helai kain(karpet nipis) sulaman tangan. kata abg utk -dia-..so belum boleh digunakan lagi lah, sebab -dia- yang harus merasmikan karpet ini nanti.

sehelai jersey merah oren, satu utk sy dan satu utk abg ..latihan sukan bermula seawal Februari, leh la pakai nanti kan..

2 helai tshirt putih yang tertulis 'PHUKET'..3 buah tut tut..hehe...frame magnet..

sy lum makan nasi sebenarnya arini. hasrat hati nak diet.selesai solat maghrib abg ajak kuar makan. abis...baru hari pertama nak laksanakan diet kechubbyan..nampaknya masa tak bersesuaian. siap ala kadar...jam 8pm sy dah terpacak di Din Seafood ..salah satu tempat makan di Alma..

akhirnya..sate dan nasi goreng usa. tapi sate sy mampu makan 2 cucuk je. nak makan lagi tapi pk nanti kekenyangan nak makan nasi. so terpaksa lah tengok abg kosongkan lidi2 sate tu kembali pada asal. iskkk...

skrg dah masuk 2 jan...
ermm..lagi 11 hari.. -13...33...
sy masih lum menyiapkan entry trip ke Hatyai dalam cuti baru2 ni. baru siap separuh, idea dan mood melayang. bila dirasakan terlalu banyak yang nak dikongsi, tak tahu yang mana satu perlu dimasukkan. banyak lagi gambar2 yang belum di edit. napa rasa macam tepu je nak postkan entry baru..bukan tak ada masa, cuma virus malas melanda. tambah2 skolah dah nak buka, mood ke sekolah datang mendadak. rasa rindu pada anak2 itu..rindu pada suasana sekolah. rindu nak g shopping ..ehh...macam lama tak ke Parit Buntar..tentu banyak jubah2 baru kan..iskkk..
so..azam sy utk 2 jan 2009...
nak siapkan entry Hatyai secepat mgkin..insya allah..
supaya selepas itu hati sy akan lapang jika ada sesiapa yang berniat nak mengajak sy pecut ke Parit Buntar selepas waktu persekolahan minggu depan..ehekss...

doakan ibubapa tak gelakkan sy dalam majlis esok apabila mendengar suara serak sengau bak itek serati ini..batuk dan selsema masih tak ilang...namun...sy yang menurut perintah..

18 ulasan:

Luth Textile berkata...

ole ole?
kak, nak kek free 1..
sabtu neh kita makan kt mcd auto city ngn daddy

UnGu VioLeT berkata...

wow.. mcm2 ole2 tue.. kena pass kat mar skit nie kak.. heheh..

Slmt Tahun Baru kak..

azza_irah berkata...

luth..
zaman bila la ddy nak singgah autocity tu..lalu situ jeling pun idak....kan ddy..ehehhh

mar..
slmt tahun baru..leh je..mana ole2 dr london..hehe

*secret berkata...

ai kak..
bru satu ari tun bru dah dpt adiah..
tak aci2x
*muncung2 mulut kejelesan*
besnye asben akak blek bg ole2 tu..
*jeles2*
hikhik..
arap2 copatle sehat eah..
btw,epi newya..take care yay!!

yani_worldpeace berkata...

hehe...widget kat tepi tu tulis yg kite dah antara top commentor yer....:)

sekarang ni dah tiba masa tuk keja balik yer...azza orang parit buntar ke??

nurdaniella berkata...

selamat bersekolah kembali azza.. dah rindu pulak nak baca kisah anak2 azza tu..

azza_irah berkata...

secret..
yang...sile2 jeles..hehehe..akka baru slesai tugas pertama..ni nak g tailor tempah baju..hehe..

jum g Phuket..ada trip bilan 3 ni insya allah..

yani..
azza org klate..mengajar di penang..Parit Buntar..tempat fev shpoing baju kurung...hehe

kak nur..
tkaseh..
azza pun rindu sbnrnya nak jmpa diorg..

.::CeK LaLa::. berkata...

besttttttt!!!
nak satuuuuuu!!
Akak nnt dtg Parit Buntar, koling2 La taw!!
kite deting lagi...

mommy otai berkata...

darlingku..
memang best laa.ada umphhh..hehe moga bhgisa selalu oke...

azza_irah berkata...

laaa..
esok k PB...jmpa kat sana ek yang..

farah darling....
apa yg umppp..smlm ke..ekekek

ILA berkata...

Salam Azza,
sila minum air asam jawa utk memulihkan suara tu..
for the moment dont touch sebarang ais.nanti tiba2 tekak kita jadi ais..hihikkk..sila jgn caya fakta ini:p

kakchik berkata...

sukanya kalau selalu dapat ole-ole cam ni. kakchik pun nak jugak...
terutama kalau azza ke parit buntar tu, beli la satu jubah untuk kakchik, cari saiz SS hehehe

Daddy Cool berkata...

Tak sobornyer dak hamparkan di depan "dia"

azza_irah berkata...

Ila..
salam..tkaseh atas saranan..mmg dah amalkan..

kakchik ...
hehe..memang seronok kl ada org ingt kita kan kakchik..

eh nak betul ke..leh azza belikan..nnti tak muat size lakchik..hehee

ddy...
dia....dia mana ekk..sapa dia..napa dia..mana dia....ekekek...dushhhhh..

BEiB berkata...

Sebut saja Ole ole, teringat akan lagu oleh Allahyarham A Ramlie.
Ole-ole Temasik serta lagu Ole -ole Bandung...
tidak lupa lagu tema World Cup 2006.
Ole ole...cenderamata pengikat sayang, penguat ingatan...
moga dilain kali bukan sekadar dapat jersey malah topi sekali...

azza_irah berkata...

cikgu beib..
alah cikgu..teringat balik nostalgia lama bila sebut tentang lagu2 lama ni..mengusik rasa..

mmg ole2 pengikat perasaan penguat syg..sb tu ke mana kita pergi pasti ada ole2 tanda ingtan utk yang tersayang..

Rashid berkata...

Cantik ole-ole.

Baju tu. warnanya. merah oren lagi.. suka sangat warna merah dan oren. hehe.

Tertanya-tanya akan sesuatu..

azza_irah berkata...

cikgu rashid..
tkaseh..
tertanya tentang apa ckgu..