Hati-hati yang berdetik..

27 Jan 2009

pilihan..BM --> WK --> PB..

Alhamdulillah…
Seperti 3 pilihan yang terdapat di dalam entry sy sebelum ini, sebahagiannya dah terlaksana. Masih ada satu…yang akan terlaksana mengikut keperluan. Sy menanti kabar dari kampung. Menanti panggilan telefon mak. Jika mak kata sy perlu balik, sy akan balik walaupun terpaksa menaiki bas kerana abg dah mula bekerja esok. Hanya sy yang masih bercuti.

Sy baru smpai dari Alor Star, umah paksu malam tadi jam 1 pagi. Satu perjalanan…ibarat kata abg..pusing2..


BM--WK--PB--KP--AS--BM….

Pagi ahad sy dan abg bertolak ke Wang Klian, Perlis. Destinasinya ialah pasar Wang Klian yang terletak di sempadan Malaysia-Thailand. Mula2 sy sampai ke sana pada tahun 2003 dl..terlintas dlm fikiran kenapa diwujudkan pasar di tengah2 hutan..terpikir mengapa begitu ramai org ke sana sedangkan nak smpai ke sana pun jalan bengkang bengkok mengalahkan jalan naik ke Cameron..namun kini sy smpai lagi untuk kali kedua..jawapan masih belum ditemui..

bertanyakan abg..jawapan nya...itulah yang dinamakan keunikan..









Disebabkan jarak antara Wang Klian dan Padang Besar tak jauh…apa salahnya terus lajak ke sana kan. Walaupun dah berpuluh kali ke sana, namun hati sntiasa terdetik utk terus mengunjungi. Pastinya satu2 barang yg sy beli ialah keronsang. Ehekss..pelanggan tetap kak ani..lupa nak amik gambar dia. .


Juga untuk membeli teddy bear pink ……siapa pemiliknya…nantikan ya..hehe..



Satu demi satu kita selusuri ..tiap satu meninggalkan kisah tersendiri..
Mgkin membuang masa bagi sesetengah orang, namun tiap dari kita punya cara tersendiri bagaimana utk mengisi masa terluang bersama org disisi, bergantung pada minat, keperluan, tanggungjawab, kesanggupan dan kehendak. Walaupun perjalanan kali ini juga tidak dirancang, perbincangan, tolak ansur dan komunikasi yang bijak sy rasakan menjadi medium yang penting yang akhirnya membawa kepada terlaksana sebahagian dari pilihan yg tidak lagi jadi pilihan…ehehh…


  • BM - Bukit Mertajam
  • WK - Wang Klian, Perlis
  • PB - Padang Besar, Perlis
  • KP - Kuala Perlis, Perlis
  • AS - Alor Star

balik dari Padang Besar patut ke rumah paksu di alor star untuk kenduri pada 26hb, namun disebabkan letih teramat..sy dan abg mengambil keputusan menginap di hotel pada malam itu..nantikan episod pusing2 tak jadi di Kuala Perlis...ehehh..

3 ulasan:

Daddy Cool berkata...

Allaaa...orang nak order jersi!

azza_irah berkata...

ddy..
ilang lagi lama2......dushhhh...

ashley berkata...

Patut mau terus pi Behog Pulai tempat terletaknya sekolah akak yag memang kurindui selalu..
Pi tengok kak Sayang ngan abang Pendeks itu masih ada ke tidak kerja kat situ..

oooppppss kut jadi tokey buka restoren sekarang ni kat Peghelih..Sapa nak pi tau.