Hati-hati yang berdetik..

27 Jan 2009

pilihan utk -dia-....PB--KP--AS..

..sambungan entry di bawah..

Sekembali dari Padang Besar, kami menuju ke Kuala Perlis. Dalam perjalanan, sy singgah di Pak Ya Nursery…salah seorang pembentuk bonsai yang terkenal di Perlis. Dan semuanya utk -dia-. Sebelum ini abg telah membeli 2 pohon bonsai(sinai) dengan Pak Ya dan semuanya sebagai persediaan untuk -dia-. Entry -dia- ada sy masukkan disini.






Sy dan abg mengambil keputusan untuk bermalam di Kuala Perlis(KP). Sy agak kerap ke KP namun tidak pernah bermalam. Selalunya kalau ke Langkawi seperti bulan lepas, memang sy akan menaiki feri di sini kerana perjalanannya singkat sahaja berbanding menaiki feri di Kuala Kedah utk ke Langkawi. Antara entry percutian ke Langkawi ada disini, disini dan disini..


Tambahan pula, sy belum pernah susuri benteng di Kuala Perlis pada waktu malam. Sesuatu yang menarik bukan. Hasil perbincangan..nampaknya ada beberapa tempat yang boleh dilakukan pada waktu malam nanti. Akhirnya…bermula dengan Brasmana Hotel, Seaview, T Hotel, AZ Hotel..sehinggalah kepada motel2 kecil…tiada satu pun bilik kosong. Terasa hampa. Plan malam nanti terpaksa dilupakan. Sudah lewat petang. Masing2 dah kepenatan. Akhirnya kata sepakat diambil…menghala ke Alor Star. Akhirnya kami menginap disini…Samila Hotel…bilik no 203...mengingatkan sy pada sebuah tempat yang sy kunjungi lewat December lepas, Pantai Samila, Songhkla, Thailand yang popular dengan lagenda Duyung. Entrynya disini.

gambar terpaksa di'sephia'kan..kerana mata dan wajah sy teramat letih sebenarnya..


Lega dan selesa rasanya merebahkan diri di bilik hotel setelah seharian dari pagi menapak dari satu tempat ke satu tempat. Dan malamnya.. berlenggang ke Tesco…ehekkss…kalaulah paksu tahu…

setiap sesuatu pasti ada sebab musabab. sepanjang 2 hari ini terfikirkan sesuatu yang menimpa teman sy...bagaimana dia sekarang. teringat juga pesanan seorang teman lain..sesuatu kejadian ada timbal balik. apa yang kita dapat/terlepas hari ini..pasti ada yang menyusul di hari depan..
utk teman sy yang ditimpa musibah..dunia masih luas untukmu...jauh disudut hati sy berdoa mg dia dan anaknya dilindungi dan dipermudahkan segala urusan..


entry seterusnya...kenduri di rumah paksu untuk Hidayah ...

12 ulasan:

goasop berkata...

we get what we give.. hm

Luth Textile berkata...

sephia?

~PakKaramu~ berkata...

Masya Allah indahnya bonsai tu

nurul iman berkata...

amboi..sakan die ek?merate jelajah..tp..ulat tu cam kak rina nye ek?

Brahimnyior berkata...

Jauh perjalanan luas pandangan..

Bonsai memang sesuai dan jadi pilihan untuk seni hiasan taman akhir-akhir ini

Krasz bAtu berkata...

nak ole2 dari sana
huhuhuuuu

zino berkata...

cantik pokok bonzai tu.. zino cuba buat kat laman tu tapi tak menjadi.. hehe

cikgooden berkata...

ini lah bonsai yang sebenar bonsai...pernah kena badi hobi nih sekejap dulu..he he he..ni pokok kesinai (sinai)..cuba cari pokok ara, ataupun jeliti...ataupun pokok WangYang!...memang menarik!...

ieyra berkata...

best sangat bercuti...

xnak hadiah bonsai tuk ieyra ke???

Daddy Cool berkata...

Hehehehe....walaupun di sephiakan gambar itu, tetapi, ketebalan bawah matamu itu tetap menunjukkan dirimu sedang penat dan nak tidor...!

eriey berkata...

comey bonzai tuh..nk jgk huahua

bjln aje akak nih..cantek brooch..

azza_irah berkata...

goasop ...
sgt2 betul tu..


Luth Textile...
sephia?...ekekke...cam nama sapa ek..


~PakKaramu~ ..
sgt2 cantikkan pak karamu..rs mcm nak duk di celah2 bonsai tu..


nurul iman ...
a'ah sama..ingt nak beli tk jdi..hee


Brahimnyior ...
yup..selain unik dan menarik.ianya senang dijaga...tahan lasak..


Krasz bAtu ...
meh sini nak ole2..


zino ...
beli yg mmg dh besar...senang jaga..hehee


cikgooden ...
kawe tahu demo sifu bonsai..byk sbnrnya kawe keno blaja dr demo ni..

ieyra berkata...
bonsai sgt2 mahal yang,,


Daddy Cool...
sgt2 ddy...

eriey berkata...
bonsai n brooch je ke..akak dok comei ke...hehee