Hati-hati yang berdetik..

5 Feb 2009

muka berkarat di Bukit Tok Beng, Terengganu..

tiba-tiba kerinduan menggamit jiwa. tak tahu kenapa hati asyik terkenang kisah-kisah dulu, tambah2 alam persekolahan di Terengganu. belek-belek album terpandang gambar2 lama zaman sekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Bukit Tok Beng..dipusing ke belakang gambar...tertera kata2 yg sy tulis lebih 20 tahun yang lalu.. tersenyum ..rasa nak tergelak pun ada bila tengok muka sendiri, berkarat..eheh..iskkk..rindunya..
sile baca ayat BM budak tahun 5 ni ya...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Di pantai Batu Buruk. Pergi Pesta Buku di Stadium Negeri. Pada hari Jumaat 17.7.87 5 KUNING. 11 tahun. Terengganu.
yang benar
-azza-87
~17.7.87...5 Kuning...11 tahun..hehee. tgk my signiture..eheh..ada tahun 87 situ...bukti sy dah wujud tahun tu..hehe

~cikgu md noor...cikgu yang bertanggungjawab menjadikan sy peminat subjek BM..penah jumpa sekali masa tingkatan 5...masa tu beliau sedang smbung pengajian. moga2 beliau sentiasa sehat sejahtera sekarang. terima kasih diatas segala ilmu. sesuatu yg membuatkan sy tersenyum sehingga kini apabila mengingatkan beliau...'ntah'...memori abadi di hati..~

~sy pakai kain merah kerana sy Pengawas...eheh..~

~antara rakan2 di dalam gambar di atas yg masih sy ingat nama...Rubi, Asmawati, Norbaya, Intan Zurah..moga anda semua dirahmati selalu walau di mana pun anda kini..~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Aku menerima hadiah kerana dapat tempat kedua pada pgl akhir. Hadiah diberikan oleh PEGAWAI PENDIDIKAN DAERAH.
Sweet memories
-azza-
(5 KUNING)
~waktu ni dapat tempat ke dua dlm exam akhir tahun...darjah 5 Kuning..1987...memang kurus dan tinggi. sebab tu terpilih utk main bola jaring sejak darjah 4 lagi. dalam kelas sy yang paling tinggi, ada rakan2 lelaki yang memanggil 'lonjong'... dussshhhh...ehekss...di mana mereka ya...yang selalu mengusik sy dl..~

~rasanya yang beri sy hadiah tu Cikgu Ngah, PK1...dah arwah. tapi sy tulis di belakang gambar PEGAWAI PENDIDIKAN DAERAH. agaknya jemputan VIP ialah pegawai PPD. bertudung putih ialah cikgu Sabariah yang 'cengei' tapi baik hati. hujung bersongkok ialah Ustaz Ismail...anak saudara nya nama faizal..suka mengorat sy...eheh...kat mana awk skrg ek Faizal..~

~moga arwah Cikgu Ngah ditempatkan bersama para solihin dan Cikgu Sabariah walau dimana berada...moga kesejahteraan dan ketenangan melingkari hidupmu selalu..~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MURID-MURID 6 KUNING 1988 SKBTB
WE DON'T FORGET YOU:
6K SKBTB
6K
SKBTB
IN
MEMORIES

~azza~88

~ni lah tahun akhir sy di SKBTB...6 Kuning. cikgu sy nama nya Cikgu Mariam, orang Sabah yang berkahwin dengan org Terengganu. sangat2 baik. sy berkawan rapat dengan anaknya yang sulung, nama lupa lak...eheh...anak kedua nya junior sy di U. moga cikgu Mariam sehat2 selalu dan beroleh ketenangan...tentu usianya sekarang sama ngn mak sy..sebab dulu cikgu Mariam selalu ke rumah sy di Taman Perumahan Telaga Daeng utk upah baju dgn mak sy. sy agak umur mereka sebaya sebab nampak badan sama je masa tu kan (fikiran kanak2)..eheh..~



~utk rakan2 lain..memang sy masih ingat nama seorang demi seorang. semua nya dalam memori...rindunya...~

~azuari...skrg awk masih romantik macam waktu awk mengorat sy dulu2 ke..? hehee..entah ke mana cincin yang awk beri dulu...cincin yang dapat dari jajan yang awk beli di kedai depan sekolah...ehh...ada lagi ke kedai tu ek...~

~sebab itu bila mak dan abah ajak ke Terengganu saban tahun, sy tak pernah melepaskan peluang. inilah saat sy melepaskan rindu dan berjumpa seorang dua rakan lama yang masing2 punya kehidupan sendiri dengan cerita yang pelbagai warna. benar2 terkenang saat2 dl...sangat2 indah zaman kanak2...~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~telusnya zaman kanak-kanak kan..tiada hasad dengki dan iri hati. segalanya dibuat dan dituturkan mengikut kata hati apa yang terlihat di mata dan terfikir saat itu. tengoklah 3 tandatangan sy yang berbeza...agaknya dalam setahun sy bertukar 10 tandatangan...heheee...apa yang pasti tahun kat belakang tandatangan tu mesti ada...hikss...~

29 ulasan:

Rashid berkata...

Salam azza,
Pertama sekali, nak bagitau azza. Cantik tulisan masa sek ren dulu tuu.. hehe.
Kedua, wah ingatan yang masih kuat. satu persatu nama dan kisah masih ingat ekk. Padanlah.. pelajar pintar rupanya..

azza_irah berkata...

cikgu rashid..
salam..
tkasih kerana tak penah lepas entry sy dr komen cikgu..

semua tu menggamit memory...sy benar2 rindu saat2 sekolah di terengganu..

Daddy Cool berkata...

Tudia aih...doploh tahun punya ceghita...nasib baik bagitau yanng "berkarat" itu...kalau tidak confirm tak kenal...hehehehe...gurau jer yer!

nurul iman berkata...

comei nye signature kanak2..hehehe..tp tu sume kngan y xdpt dibeli.")jgn nnt "hard disk" kne virus lak..coz..sume kngan akan hilang..huhuhuhuhu

Luth berkata...

tudia..
season..
awat dulu lagi comei?

mommy otai berkata...

waaaaa...
btul la sign sentiasa bertukar kan..
cam doctor lak tu sign k.azza..hehe

ONE ZABA berkata...

mujur aku tak dipostingkan ke sana pada tahun itu. Jika tidak, pasti aku berada dalam gamba itu.

ieyra berkata...

kak azza nak komen skit boleh...

ieyra tengok kan tandatangan dari atas hingga ke bawah dalam gambar tu lain2 lah....huahuahua....ops terlebih sudah..

cendawanintim berkata...

bila nak ke teganu lagik lalingggg???

naper dah lama tak ol?winduuuuu

Eazy Izzuddin berkata...

so sweet kenangan lalu..
time 2 eazy pon lahir lg...
hehe...

Riezal berkata...

wahh.. masih simpan lagi gambar2 sekolah dulu.. mana laa aku letak gamba2 lama2 ni..

nurdaniella berkata...

salam azza.. tetiba rasa rindu jugak pada teman2 sekolah rendah.. huhu..

azza_irah berkata...

ddy...
ehehh..memang berkarat..skrg lagi la..berkerak..hehee


nurul iman...
akak ada berpuluh tandatangan tau iman..dan sume nya mesti ada tahun kat belakang tu..bukti kewujudan masa tu..hehee


Luth ...
dulu pun tak bape comei dah..


mommy otai ...
hehhee...comei sket dr sign doktor kut farah..hehee


ONE ZABA ...
hekhekkk...kl tak sure post gambo tu beso2...biar suem org tgk..hehe


ieyra ...
ehhee..kan akak dh bgtau dlm entry..mmg lain..


cendawanintim ...
nnti laling..kl g kita sure cal laling..


Eazy Izzuddin ...
hikss..macam tua dah la akak kan..hehee

riezal berkata...
tkasih singgah di blog ini..salam kenal..


nurdaniella ..
salam kak..memang rindu bila tgk gamba2 lama...

BEiB berkata...

Bukit Tok Beng (BTB)...dilintasi setiap pagi dan petang hari bekerja...
Redup lamannya...nyaman sekitarnya akan membuat sesiapa saja tenang.
Pasti terkenang sampai bila-bila...

kin hashim berkata...

hmmm...bes kan mengenang zaman silam masa kanak2? :).

azza_irah berkata...

cikgu BEiB ...
kenangan tu tetap hidup dan mekar dalam diri selagi hayat dikandung badan..sgt2 indah dan istimewa di hati...


kin hashim...
sangat2 indah kin..trasa nak ulangi kembali..

Tanpa Nama berkata...

cikgu mariam jiran sebelah rumah saya...

Tan Zurah berkata...

Assalamualaikum..

terkejut bila jumpa blog ni, siap ada mentioned nama saya lagi. kalau ada fb, join kami di ex-skbtb..

Tan Zurah berkata...

facebook : EX-SEKOLAH KEBANGSAAN BUKIT TOK BENG 1982-1987-(lahir 1975)

azza_irah berkata...

Salam Tan Zurah n Tanpa Nama..

ni kak Intan Zurah ke...anak Pkck Musa eh..yg bawa keta merah..?

sy Za yg duk kat telaga Daeng...
hehe..tk sngka jmpa disini kan..

sy try cari ex-skbtb d fb..tak jmpa..
id sy azza CR..add sy nnti ya..

Tanpa Nama berkata...

Salam, SKBTB mmg banyak meninggalkan kenangan terindah pada saya. Sebagai anak tentera pada masa tu. Saya dan abang bersekolah disitu. Abang saya mungkin sebaya dengan anda (Abg 1975 saya 1977). Sekolah itu pun dah banyak berubah semasa saya datang melawat. Cuma bahagian depan sekolah masih kelihatan sama seperti 25 tahun lepas...

azza_irah berkata...

Tanpa Nama..

wslm..sekali lagi kunjungan anda tanpa nama. Jika tidak keberatan...add sy di FB..id azzaCR.

abg tahun 75 ya...sy tahun 76..maksudnya awk sama dgn adik sy..tahun 77.

dah berpuluh tahun kita tinggalkan ..tentunya segala dah berubah..2 tahun lepas sy ke sana..hanya sempat bgambar di pintu masuk skolah...kenangan..

azza_irah berkata...

Tanpa Nama..

wslm..sekali lagi kunjungan anda tanpa nama. Jika tidak keberatan...add sy di FB..id azzaCR.

abg tahun 75 ya...sy tahun 76..maksudnya awk sama dgn adik sy..tahun 77.

dah berpuluh tahun kita tinggalkan ..tentunya segala dah berubah..2 tahun lepas sy ke sana..hanya sempat bgambar di pintu masuk skolah...kenangan..

azza_irah berkata...

Tanpa Nama..

wslm..sekali lagi kunjungan anda tanpa nama. Jika tidak keberatan...add sy di FB..id azzaCR.

abg tahun 75 ya...sy tahun 76..maksudnya awk sama dgn adik sy..tahun 77.

dah berpuluh tahun kita tinggalkan ..tentunya segala dah berubah..2 tahun lepas sy ke sana..hanya sempat bgambar di pintu masuk skolah...kenangan..

Tanpa Nama berkata...

ooo gitu. Adik awak dulu sekolah kat situ jugak ker?. Sapa nama...

Tanpa Nama berkata...

Cikgu Md Noor tu saya sempat masa sekolah kat SKBTB. Sekarang nih dia tinggal kat mana?...Masih mengajar lagi ker dia..

azza berkata...

Tanpa Nama..

Terima kasih sekali lagi kerana meninggalkan komen disini. Harap sudi add sy di FB.

Adik sy Zuraihah...bersekolah d SKBTB..muda setahun dr sy.

Cikgu Md Noor sy tak pasti masih mengajar lagi atau tak skrg..last kabar tentang beliau sy dengar 4 5 tahun lepas...di sebuah skolah menengah d Tganu..

Tanpa Nama berkata...

salam azza...
coretan awak byk mengamit memori sya masa di SKBT..sya ex-murid 6 hijau 1988 yg glam tu..huhuhu..masa tu guru besar kita cikgu awang kunyit..sbb umah dia warna kuning..best student 1983 tahap 1-3..klu di reflash kn balik..maybe ingat kot..ad FB sya azline abdul fatah..email : azlineaf@yahoo.com..

Tanpa Nama berkata...

Saya ex-murid klas 6 apa x ingat dah...tahun 1988 juga