Hati-hati yang berdetik..

22 Feb 2009

senyumlah dari hati..

Kejadian : Kelas PKBP..yang telah lengang..
Tarikh : 20 feb 2009
Masa : 12.30- 1 tengahari..
Watak : Alif yg kiut dan ckgu yg mengantuk..

Sy : alif..cikgu ngntuk..
Alif : A for apple..
Sy : nak landing ek..
Alif : itu itu..vroomm.. (kapalterbang mainan ditangannya..)


Sy : aliffff…cikgu ngntukkk..
Alif : sini2…. (tersengeh2...ditarik bahu sy..)
Alif : pejam pejam..mata..
Sy : erkk..ulik ckgu ke apa ni..
Alif : malam malam…tidoooooooooo (6 harakat..).. vroommm...

Naif dan sucinya hati anak ini...ada sesuatu menyelinap di hati..

Teringat kata-kata seorang ustaz sewaktu sy menuntut di SMKA Tok Jiring berpuluh tahun yang lalu.

...senyumlah dari hati…

orang pasti kan tahu senyuman itu ikhlas dan pastinya senang dan tenang bila melihat senyuman itu menguntum.
Juga..teringat ayat yang sering sy baca daripada seorang teman..

…lihatlah dengan matahati…

pasti kita kan dapat melihat kebenaran/kebatilan, keindahan/kedamaian, kesakitan/kepedihan di sebalik apa yang telah tersurat..


pasti sy akan ingt 2 ungkapan ini..

..senyumlah dari hati..

..lihatlah dengan mata hati..


..bersangka baik itu menenangkan hati..
selamat berkursus utk teman yang akan berkursus, walaupun terpaksa terbang jauh...
teruskan usaha murni demi anak bangsa...tetapkan niat pergi kerana amanah..
25 feb....sy bawa budak ke Jusco tengok Upin dan Ipin..
buat cikgu oden..jgn serabut2 tak keruan...jaga diri dan selamat maju jaya..jangan tensen wat assig...
kawe doakan kejayaan demo..

31 ulasan:

Sufi Idany berkata...

senyumlah dari hati dunia mu berseri....seennyum....membahagiakan dengan senyuman terjalinlah ikatan....

terima kasih kerana akak sentiasa senyum utk ida....

cikgooden berkata...

tq...beri sokongan ke kawe...tesentoh ati, jiwa dan raga.



senyum satu senjata jugak. senjata nak mencairkan seseorang yang kita nak tekel..ha ha ha. Tapi, kena pastikan gosok gigi dulu la. Hi hi hi...

'senyum sokmo deh..."

azza_irah berkata...

idany..
tkasih juga utk ida krana selalu ada utk akak..
salu jd teman saat2 akak nak luahkan sstu..
tkasih byk2 ek da..

azza_irah berkata...

cikgu oden..
kawe mmg wi sokongan ko demo sejak mula kenal demo lagi..tambah2 loni bila demo smbung ngaji..kawe mmg doakan kejayaan demo..

nak tekel kena senyum ke..
kalau senyum takut demo takleh wat assig je nnti..hehe

Sufi Idany berkata...

kak....
jika saja
dapat kupinjamkan hatiku
untukmu

ingin kuberbagi laramu
dan memperingan duka di hati
Aku memang tidak dapat membagi hatiku
yang aku bisa hanyalah
berada di sisimu
untuk mendengarkan
isi hatimu

azza_irah berkata...

ida..
TQ sgt2..
nnti akak publishkan sajak yg penuh..
terharu sgt...tkasih byk2 sb sentiasa ada..

sstgh nya..datang dan pergi ..sebagai satu persinggahan..

KakChik berkata...

alahai... manisnya senyuman tu membuatkan kakchik yg sedang tersenyum ni makin lebar senyum.

~Cinta Cukulet~ berkata...

senyumlah..senyumlah ahai cek mek molek...opss m daud kilau la pulak hehe..

p/s:lama tak jenguk kak azza..rindu la huhu

azza_irah berkata...

kakchik..
alahai kakchik..
kl aza eh tgk kakchik senyum kan..tentu sejuk je rasa hati ni..
bila nak jmpa ek..


cinta cukulet..
akak pun rindu....
g mana lama ilang...

Suzi berkata...

salam azza...
manisnya senyum azza...
:)

senyum sedekah...mudah pula nak buat..senyum2lah selalu ye...

azza_irah berkata...

suzi..
senyum tu sedekah..
ada sorang teman tu suka sgt sebut pd aza gitu..
'..minta sedekah sikit.."..
hehehee,,,

penjenayah.merah.jambu. berkata...

budak-budak sangat menenangkan hati...

tersenyum bace entry ni :)

ONE ZABA berkata...

tak larat nak senyum laa... musim ketor gigi ni.

azza_irah berkata...

penjenayah.merah.jambu..
tkasih singgah di sedetikhati..salam kenal utk anda..

sy tersenyum membaca nick anda..ada sstu yg tersirat barangkali...?


cikgu one..
bakpe...nak kena audit la tuh..
leni penang musim sejuk..baru bmula...golek2 besss...

penjenayah.merah.jambu. berkata...

hikhik..tadeklah tersirat sangat kak..
hahaha..cuma saya ni ade multi identity.kejap keras,kejap lembut.acececeh..

azza_irah berkata...

secret,,,
nak kena babap ni...smpai terkonpius akak jap..heheh..
lama tak jengah sini..mana ilang ehh..

Tukang cerita berkata...

SENGIH SENDRI BC N3 NI...
:)

~ ajar bdk2 sek .rendah mesti best...bbanding sy yg ajar budak yg dah macam bapak budak nih...
:)

azza_irah berkata...

tukang cerita a.k.a. nurul..
budak2 ni naif yang..lurus je..apa kita ckp sume ikut,..apa kita ty mmg dijawab dengan hati yg luhur..

Kamezaim berkata...

aduh,knplah dulu kamezaim tak dpt cikgu mcm ni ye.. ekeke

Idalara berkata...

senyumlah walau dalam hati menangis merintih..

Sekali senyum curiga hilang.
Dua kali senyum jadi sahabat.
Tiga kali senyum hati penuh damai.
Empat kali senyum beban jadi ringan
Lima kali senyum rezeki datang.
enam kali senyum keluarga rukun..

Terimbau kenangan masa jadi cikgu dulu...senyum makin lebar bila anak2 murid berjaya cemerlang..

azza_irah berkata...

Kamezaim ...
hehee..kita dulu2 kan takut cikgu,,,mana ada nak landing2 camni ...


Idalara berkata...
sgt2 bes ayat kak ida ni..

semua tu pengalaman kan akk..hati puas tengok mereka bjaya...

nurul iman berkata...

kak..ni kes senyum ke kes promote lipstick baru..")

azza_irah berkata...

nurul iman,...
syyyyhhh..pocah rasio den...ekekkee

Rashid berkata...

Tidurlah.. pejamkan mata..

Moga tenang damai.. ilangkan segala keresahan dan usikan hati. Lena selenanya..

Masih ada..

BEiB berkata...

renungan dan senyuman
datang dari hati.
ia adalah sedekah jiwa.
sebab itulah disenut:
"dari mata turun ke hati"

Senyum itu memang sebenarnya sedekah. Banyak pahalanya.
"You smile to the world, the world will smile back to you"

azza_irah berkata...

cikgu rashid..
terima kasih kerana masih ada..
tidur sy sentiasa lena dan tenang...insya allah..

azza_irah berkata...

BEiB berkata...
renungan dan senyuman juga mampu membuatkan seseorang itu kelihatan naif dan suci..hati kita pasti tenang bila terpandang riak wajahnya....

sy sgt suka dengan ungkapan ini...
'sedekah jiwa...'
kalaulah boleh jiwa kita disedekahkan kan...

Shifu67 berkata...

satu tempat yg ko tak ingat nak zoom.... apasal tak zoom bintit hitam atas bibir ko tu.... (siapalah yg mulakan panggil bende tu 't&%@ lalat'....hehehe)

azza_irah berkata...

ckgu shifu..
niat di hati mmg nak zoom...takut ada org tak lena tido malam je...ngigauu....hahaaa..

[yAN!e][pUTraJAya] berkata...

lawa lipstik cekgu azza....
hehehhe...manis senyuman...

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

azza_irah berkata...

yanie..
lipstic?...psssttt...nak tau brand apa ke...hehee