Hati-hati yang berdetik..

9 Mac 2009

meredah ipoh dalam hujan...

rancangan asalnya nak bertolak jam 8 pagi. namun disebabkan sesuatu, jam 2 petang baru sy dan abg keluar dari rumah. biarlah sesuatu itu menjadi rahsia hati sy. sekurang2nya ia memberi pengajaran dan membentuk keyakinan yang lebih jitu dan mendalam antara kami berdua.
tujuan ke Ipoh memang bersebab. walaupun hujan lebat sepanjang perjalanan, semangat berkobar2. selain dari memanfaatkan hari cuti, sekali harung mencari sesuatu. walaupun agak jauh dr Bukit Mertajam, namun pemergian sy kali ini berbaloi. semuanya kerana dalam fikiran dah ter'set' segala sesuatu yang nak dibeli dan ianya memang ada di Ipoh.






abang semakin leka dengan bonsai sekarang ini sebenarnya. minat sememangnya dah ada sedari dulu, namun kesibukan kerja membataskan abg utk menumpukan perhatian pada aktiviti lain. kali ini mgkin kerana -dia-, membuatkan abg cuba juga membahagikan masa antara tanggungjawab dan hobi.







singgah d KK Deco, memang menjadikan sy dibuai mimpi. terasa seperti di kedesaan inggeris. semuanya kelihatan comei dan menarik. sgt2 kiut. namun sedar dengan kelemahan diri, sy memang takleh hidup dalam suasana begini kerana sy bukan seorang yang rajin dan cermat bermain dengan warna2 putih dan cerah begini. rasanya tak smpai sebulan semuanya berhabuk dan bertukar kuning..heheee.. (abaikan pipi dlm gambar yg semakin chubby..)






nasib bawak storm kan..so barang2 yang besar dimuatkan di belakang. lagipun tak lah abg bosan sgt kerana di sepanjang pemanduan abg memang ditemani dengan kawan2 Radio Amaturnya. my persona pernah diminta oleh abg untuk dipasang antena radio...ehehh...sory..




buaian yang sy duduk tu berharga RM700...abg kata kutip kayu hanyut kat kg dah boleh buat dengan nilai tak sampai RM20..adeh..memang la..tapi sy pasti dan sangat pasti..semua itu hanya cakap2 di angin lalu..jenuh la nak kutip kayu hanyut kat sungai nak buat buai...macam la ada masa..





sampai rumah jam 11 malam..sememangnya berbaloi. dan ayat abg sewaktu mengangkat barang ke dalam storm...

sebulan lagi kita datang balik sini eh...nnti leh beli itu ..ini..bla bla...
ekk...?...i likeeeeee...







..selamat memulakan tugas di sekolah baru buat seorang teman..walau dimana, persahabatan yang hadir takkan pudar..
..doakan sy utk terus berkeyakinan dan komited utk menggalas satu amanah baru..


*..memerlukan rasa..

15 ulasan:

Rashid berkata...

Salam azza,
Cantik warna putih dan bercorak bunga tu. Pinggan plastik ke apa tu azza?

hmm memang betul azza. Sayapun pernah tengok kayu jati masa kat Sabah .. macam tongkol kayu yang hanyut kat sungai je. Tapi mak.. harganya seribu lebih!! adehhh..

Terasa nak beli je.. ada nampak seni..

azza_irah berkata...

cikgu rashid..
pinggan kaca..english style..comei kan...harga pun comei..

sama mcm buai tu la..kayu hanyut..tapi bila dibuat bgitu..ianya menjdi satu seni.,tu yg mahal..

kakchik berkata...

salam azza.

sakan membeli-belah nampaknya. bilalah agaknya kakchik boleh lihat semuanya lengkap berhias?

Hot Daddy berkata...

Aiyooo....!Sudah sampai poultry Ipoh ka? Kita baru sampai rumah di Ipoh, manyak ngantuk..mau titot...zzzzz...

p/s: Nanti bila dah melamar si dia, kejutkan orang yek..

Tukang cerita berkata...

ikutkan nak balik 'kg' Ipoh ujung minggu lps....tapi, kja banyak, langsung tak jadi...
tapi, memang best kan pi KK deco tu...
sesapa yang suka hias2 umah, mesti teruja...
:)

Bapak berkata...

Salam kak azza...

wah! dah sampai bandar Bapak! senyap2 jer...hhehe

kat maner bonsai & poultry tue? kalu x silap kat jalan kuala kangsar kan..heheh (Bapak ni nama jer dok Ipoh...heheh)

kakyong berkata...

Amboiii seronoknya Azza n abg jln2 sambil shopping sakan. Mai ke Sg Buloh terus la Azza..Laaaaagi byk nak dipilih tau!..hehe

Tera berkata...

salam pg azza.. berseri dan ceria rumah bila dihias pokok2, dh tmbh berseri kalau ada baby... hehe!

ILA berkata...

Salam buat rakan mayaku yg smakin chubby;)hihikkk~~
wahhh..rupanya itu misi rahsia si dia..brapa lama masa perjalanan antara BUk mertajam ke ipoh ye??
Apa istimewanya Ipoh??
seringkali mdengarnya..tapi menjejaknya belum berkesempatan lagi...

Tak Pe akan ku nantikan rumah barumu.Jgn lupa letak decoration English style ekkk:p

nurdaniella berkata...

salam azza, tak sabar2 nak tahu siapa gerangan si dia tu??

Uncle Lee berkata...

Hello Azza, di mana Mutiara City? Selangor? Noticed it in your profile page.
I never heard of this city.
Nice pics you have here.
You keep a song in your heart and have a pleasant week, Lee.

kin hashim berkata...

ini pun persediaan untuk si-dia- ker? heheh....rasa2nya cam tau je sape si-dia- tuh...heheh...

nurul iman berkata...

melampau merayau nye ek..
utk -dia-..seskali berhabis mmg berbaloi..nnt guru2 kkbp nak jd QC okies??..")

azza_irah berkata...

kakchik...
salam kakchik syg..
hehe..insya allah tak lama lagi ya..nnti jemput lah ke penang...


ddy..
tak suka la identiti baru tu...tukar la..
org ingt nak msg smpai sana...takut org tu bz,...
susah sungguh nak nampak kelibat org tu skrg..

majuk 48 jam baru tau...


Tukang cerita...
nurul org ipoh ya...
akak rs macam terbuai je masuk KK Deco tu..alahai...sungguh2 kiut kan barangannya...harga pun kiut...hehee


Bapak ...
eh Bapak Ipoh ye..awat tak habaq mai...hehee

a'ah jalan K.Kangsar..ehehhe..buat malu org ipoh je Bapak ni..


kakyong ...
lama dh tak g sana kak..dulu2 mmg salu ke sg buluh ..abg makin sibuk..kelapangan tu kurang nak jalan jauh2...hehee


Tera berkata...
salam kak...hehee
doakan sy ye..


ILA ...
Salam buat rakan mayaku yg smakin slim..~~
masa perjalanan 2 jam je yang..dekat je...
g la sana...bess...sb kita mmg suka tgk mnde2 yg kiut...

english style..?...ekkekee..tak sesuai ngn den leee..


nurdaniella ...
ehehhe kak...sabar...tak lari -dia- dikejar..hehe


Uncle Lee ...
hi uncle...Mutiara City=penang la uncle...saja je aza namakan begitu...

cantik ek gamabr2 disini..selalu2 la bkunjung ke sini ye uncle..


kin hashim...
tau ek...sssyyyhhh...


nurul iman ...
n3 baru smbungan dari rayau yg melampo...hehee...
hahaaa...nak terjah la tuhh..sah2 komen pedas sorang2 nih...

BEiB berkata...

Bonsai seni tradisi Jepun berganding dengan seni deko Inggeris.
"Unity in diversity"- hakikat satu gandingan yang unik -luar jangka. Sentuhan dari rasa dan sayang dari jiwa..berupaya menggalas segala amanah.