Hati-hati yang berdetik..

12 Apr 2009

..yang berharga..

salam sejahtera untuk semua,


Masa itu satu anugerah yang tidak ternilai. Detik-detik yang berlalu walau sesaat memang takkan dapat diulangi kembali. Selagi masih berpeluang dan punyai ruang, hargai dan isilah dengan sebaik-baiknya. Kesempatan yang diberi jangan dipersiakan.

Walau punya masa yang cukup terhad, itu tetap bukan penghalang kepada sy dan abg untuk habiskan masa yang sy kira cukup-cukup berharga lantaran kesibukan tugas harian masing-masing. Sehari terluang, apa salahnya bersantai memanjakan diri. Ia juga berfungsi sebagai terapi untuk sy yang agak tertekan sebenarnya dengan amanah yang baru dan abg yang agak keletihan dengan segala program peringkat kebangsaan akhir-akhir ini.


ikut abg bermesyuarat di SP..




Umur, ilmu dan penampilan tiga perkara yang saling berkait.

Kita tidak usah takut untuk bergaya asalkan ia sopan dan selesa. Teringat kata-kata abg, kecantikan di usia 30an tidak hanya terletak pada fizikal malah kecantikan spiritiual itu lebih dipandang tinggi. Akhirnya kami sama-sama melangkah masuk ke Thai Massage, bergelak ketawa mengekek...senyum menguntum tatkala diusik oleh gadis-gadis Thai yang comel...satu jam terasa begitu cepat berlalu. badan terasa ringan, semangat kembali memerah. Pastinya bila kembali bertugas, apa yang diamanah dan tergalas dibahu insya Allah akan dilaksana semampu mungkin.



senyuman menguntum memikat hati..


teringatkan satu artikel tentang tips yang disebut oleh Dr Fadzillah Kamsah dalam mencari/memelihara persefahaman dan keselesaan antara pasangan.
  • Bentuk kod kasih sayang dan anda berdua saja yang tahu.
  • Cari masa berkomunikasi, berbual atau bergurau senda.
  • Sebut ‘I love you’ sepanjang masa.
  • Tujuh kali puji dan satu teguran.
  • Perhubungan seksual yang sihat dan diredai.
  • Menghormati had, sempadan atau hal peribadi pasangan.
  • Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.
  • Mencari penyelesaian dalam situasi ‘menang-menang’.
  • Doa yang berterusan.



ketam istimewa di Warung Paksu, Kuala Juru..


Kadangkala terasa diri bertuah, bersyukur diatas anugerah Ilahi yang tidak ternilai ini. Walau diri penuh dengan segala kelemahan, kedaifan dan kekurangan, namun ketenteraman dan kedamaian jiwa yang abg wujudkan membuatkan sy menjadi begitu kuat dan terlindung. Alhamdulillah...kasih sayang itu menjadikan diri semakin cekal, tekal dan kental.




Selalu sy ingatkan diri sendiri...

jadilah sahabat sebaik mungkin utk pasangan kita..


...kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan. Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan. Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan yang kita tidak tahu. Tetapi jika kita saling cuba untuk menjadi sahabat, insyaAllah kita kan mampu menyelami hati nuraninya...kerana..



SAHABAT SEJATI...
Mengerti ketika kamu berkata ' Aku lupa '
Menunggu selamanya ketika kamu berkata ' Tunggu sebentar '
Tetap tinggal ketika kamu berkata ' Tinggalkan aku sendiri '
Membuka pintu meski kamu BELUM mengetuk dan berkata ' Bolehkah saya masuk..?





When you say…”I am tired..”
God tells you ..“Come to me, All you who are weary and burdened, and I will give you rest”
..bintang..leh tolong tak...sampaikan pada org tu...bahawa sy sgt sygkan dia..

15 ulasan:

joegrimjow berkata...

bestnye makan same2

-best lagu 2
kegemaran arwah ayah

azza_irah berkata...

joe...
saat bersama tu saat yg paling bharga kan..

lagu tu mmg nostalgik..

fateha berkata...

how sweet coretan akak kali ni..

SAHABAT SEJATI...
Mengerti ketika kamu berkata ' Aku lupa '
Menunggu selamanya ketika kamu berkata ' Tunggu sebentar '
Tetap tinggal ketika kamu berkata ' Tinggalkan aku sendiri '
Membuka pintu meski kamu BELUM mengetuk dan berkata ' Bolehkah saya masuk..?

Tukang cerita berkata...

kak.....
sy setuju ngan kata akak.....
menjadi sahabat tuk 'si dia'....

sy rasa, sebagai seorang isteri...
sahabat terapat, terbaik,
mestilah suami kita kan?

kdg2, jadi pelik ....
ada kwn2 yg tak suka bergurau dengan suami...bercakap sekadar perlu.... rasa 'buang tebiat' bila usik mengusik......geli geleman nak berjalan berpegangan tgn.... sebut 'I Love You'.....

tp, yo la kan...
lain org, lain ragamnya.....
:)

azza_irah berkata...

fateha..
kita mencuba jadi yang terbaik utk dirinya dan jua utk diri kita. moga dipelihara kerukunan dan kedamaian antara kita dan dia..

azza_irah berkata...

Tukang Cerita...
lain org lain pendekatannya nurul. mgkin bg sstgh org, yak tak terzahir itu lebih bmakna. bagi stgh yg lain..apa sj rasa harus dipamerkan agar sidia tahu isihati kita.
variasi itulah yang menjadikan hidup ini lebih unik kan..

nurul iman berkata...

kak..tips tu leh gune utk org baru nak "kawen " x?..")

azza_irah berkata...

iman..
org yg nk g pulau phentian..?

Marzalina berkata...

kak azza..miss u so muchh..harap akak happy dan tenang selalu di samping cik abang kak yer.

nurdaniella berkata...

salam azza, betul cakap2 azza tu.. terkadang kita ni lebih pentingkan perasaan sendiri sehinggakan terlupa dia juga ada perasaan.. kekadang, perasaan lelaki lebih mudah tersentuh dari perempuan, kann..

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

macam honeymoon kan...moga kekal selamanya kebahagian yang dipupuk dan dibelai sekian lama...

teringin nak pi massage jugak lah..best ka?..he he he

azza_irah berkata...

intan..
miss u yang..
lum ada ms yg ssuai..nnti akak lapang2 kita date2 cam dulu ek...
tasih utk doa tu..


kak nur..
lelaki pun mudah ngalirkan air mata kak...cm dorang jarang tnjuk..ehekkss..


cikgu oden...
gi la massage ms cuti ni...nnti balik bangi kempunan lak...hehee

BEiB berkata...

Moga masa bersama dihabiskan dgn 'Q time'.
Bersiar, bersantai,menjamu selera bersama menjadikan anda sahabat terbaik buat pasangan anda. Bahagia selesa hendaknya walaupun ianya menjeleskan sesetengah orang....
Bertuah diri...hak dan hakikat.

Sufi Idany berkata...

Sis...hargai lah ruang waktu yang ada.... mungkin itu saat paling manis untuk di kenangkan... hargai laa detik2 bersama kerana tanpanya kita pasti kerinduan....

azza_irah berkata...

BEiB ...
tkasih diatas kecaknaan kerana setiap dari kita pasti kan melalui proses ini. inilah namanya kematangan dan kewajaran dalam berfikir dan menerima.

seiap saat yang dilalui wlpun seketika sangat berharga sbnrnya....

hak dan hakikat adalah sesuatu yg tidak boleh disangkal..



Sufi Idany ...
tkasih..mmg cukup2 hargai da..