Hati-hati yang berdetik..

31 Ogo 2009

..Songkok, Demam dan Sms Merdeka..

salam kemerdekaan untuk semua..


bila dibelek2 koleksi gambar dalam laptop ni, sy terjumpa folder foto yang berkaitan dengan merdeka. mgkin anak-anak ini tidak faham apa itu erti merdeka yang sebenarnya, tetapi mereka cukup excited bila saja lagu kemerdekaan dimainkan. mereka juga teruja bila diberi alatan mewarna, gam dan gunting untuk menghasilkan Songkok Merdeka.



bila lihat saja bendera Malaysia..pasti perkataan Merdeka tak lekang dari mulut mereka. terasa enjoy menghasilkan sesuatu seperti ini. terasa diri hidup dan bersemangat. memandang mereka..seolah masalah dan kecelaruan yang kita hadapi turut melayang..
sesungguh nya mereka begitu istimewa..



sudah 3 hari sy demam. hari ke dua sy ke klinik..hari ke 3..sy terpaksa berbuka puasa. benar2 menguji, tak larat apabila suhu badan mencecah 38 darjah celcius. suhu badan normal ialah 36-37 darjah.
harap2 sy akan sembuh sebelum sekolah kembali buka pada hari Selasa ini. banyak tugasan menanti untuk disiapkan. moga kesihatan ini cepat beransur pulih..


sy menaip entry ini jam 3.34 pagi. masih mengadap laptop..begitu juga dengan abg...sakan ym dengan rakan gunungnya dari Indonesia. aikss...ada projek lagi eh..?
abg kata tak mengantuk kerana siangnya kami dah lena sakan...sy lena disebabkan ubat yg sy ambil..abg amik peluang utk lena sekali. natijahnya...dekat jam 4 pagi mata masih segar..sedangkan orang lain dah lama dibuai mimpi agaknya...hehee..nampaknya terus tunggu bersahur lah..

malam 31 Ogos..
sy tidak menerima satu pun sms Merdeka seperti tahun2 yang lalu. mengapa ya..
mgkinkah disebabkan merdeka kali ini jatuh pada bulan Ramadhan..maka kita lupa utk mengucapkan selamat Menyambut Kemerdekaan seperti yang selalu kita buat di tahun2 lalu..?
barangkali. namun jam 11.53 malam, hp sy menerima satu sms.

..slamat ari merdeka sayang, harap cepat sembuh..

hikss...
tq so much..
satu2 nya sms merdeka yang sy terima dari seorang insan yang berada di depan mata. hehehh..mengekek ketawa bila beliau tengok sy baca sms tu. sekurang2 nya dapat juga satu sms kan..

terima kasih..


dah jam 4.12am..
dah 3 hari abg masak ..sepanjang sy demam..
badan terasa kebah sikit...sy amik balik tugas sy..
nak goreng nasi untuk sahur...
jummmm....

selamat bersahur untuk semua...


..dimana kita berada kita tetap menadang bulan yang sama..

15 ulasan:

Nort berkata...

dpt jugak tuh..sy x dpt lgsg..hahahaha..pepun,smoga cepat sembuh...slmat bersahur..

Nort berkata...

dpt jugak tuh..sy x dpt lgsg..hahahaha..pepun,smoga cepat sembuh...slmat bersahur..

azza_irah berkata...

nort..
uikss...
comei gambar sebelah tuh..
tu foto sblm guna produk tu ek...ekekek

ashley berkata...

azza...
MENDEKAAAAAAAAAAAAAAAA!
.
.
.
kata anak anak..mereka riuh rendah..akibatnya sukar tidur sehingga pukul 2 lebih.dan kami bangun lewat untuk sahur.
.
.
.
sudahnya 5.35am baru jaga.


aaaaahhh makan nasi sejemput ngan telur goreng. kunyah sebijik kurma. teguk air sejuk!!
he he he

arapink berkata...

lomantikkk loo...kekeke

ONE ZABA berkata...

salam merdeka...

moga cepat merdeka daripada menelan obattt!!!

azza_irah berkata...

kak hida...
ehehhe..tu budak2 kan sakan ...yg org tua ni pun sama..hehe
sy tido jam 6 lebih..abg kul 7..gara2 tak ngntuk..skrg kul 11 baru terpisat2 nak bangun...

arapink..
lomentik..?...
sms tu ek..ehehh..

cikgu 1..
arini merdeka la telan obat sb pose...hehee..

eriey berkata...

selamat hari merdeka..!

ummu Masyitah berkata...

azza,
semoga dah sihat erk.risau juga suhu tinggi nih.saya di Temerloh,Pahang kampung suami.

maiyah berkata...

salam.. moga cpt sembuh

13may berkata...

demam lagi ker akak?

Daddy Cool berkata...

Semoga dah beransur kurang le demam tu yer...

arsaili berkata...

salam ramadhan, salam merdeka ...semoga kedatangannya membawa seribu rahmat dan semoga cepat sembuh

Kamsiah berkata...

semoga cepat sembuh seperti biasa...

BEiB berkata...

Mereka bukan mereka atau meneka Merdeka. Mereka juga peka bila disebut Merdeka.
Mengajar mereka dan memberi ilmu juga memerdekakan mereka dari kehidupan yang istimewa itu.
Merdekakan mereka...
*Beruntung bertuah punya pasangan yang prihatin...