Hati-hati yang berdetik..

16 Feb 2011

Tira Mis U..

Salam..



Sekian lama sesuatu itu menjadi hiasan di dapur sy. Dialas dengan kain pua dari Sabah, dihiasi bakul2 kecil yang indah diatasnya. Kelihatannya sangat cantik namun sepi. Atau sebenarnya.. telah lama ia tidak disentuh..tidak dihangatkan, hanya dipandang sebagai hiasan dan kadangkala menghalang laluan!

Alhamdulillah..entah semangat dari mana..sesuatu itu kembali bermakna.
Kembali panas dan hangat..diselangi dengan warna-warna pelangi yang menceriakan hati sy.
Terasa kembali berbaloi sy memilikinya 7 tahun lepas dengan hasil jualan sesuatu berwarna ungu sewaktu bulan Ramadhan 2003.


inilah hasilnya..
hati kembali berbunga.. ~tira mis u~...





Entry mengenai kek berwarna purple yang masih kini ditanya rakan2 lama sehingga ke hari ini..pernah dimasukkan disini. Namun hati seakan merajuk utk kembali bermain dengan warna yang cantik itu. Entah bila agaknya semangat warna itu kembali tersuntik di jiwa. Masa saja yang akan menentukan.


Moralnya : kita mampu berubah jika kita mahu berubah.



Haiku:
Pelangi hati
membakar dasar loyang
panasnya api


bunga-bunga di hati..
patutkah aku sirami..
atau biarkan titis hujan menghangati..



10 ulasan:

Shifu67 berkata...

nak rasa tira mis u lahh... kat blog ni pun dah mis u... sekian lama tak singgah... mlm ni kembali bertandang

jagan kena penendang dah laa!

azza_irah berkata...

Shifu67..
waaa...ingtkan dh lupa nk jengukk..
jgn silap url lagi ekk..

tira mis u yummmyy...nk oder nnti org balik TM..hehe..

nyanyisunyi berkata...

assalam azza syg..
tk pernah akak rasa tira mis u ni..nk mintak azza belanja akak lah hehehe..

nueeunlimited berkata...

salam kak..
lame x menjengah..
sedapnye nmpk kek kaler2 tuh..
teringin plak. huhu...

azza_irah berkata...

nyanyisunyi..
boleh saja kak..kl mai penang meh singgah umah azza...nnti azza buat kan.. :)

azza_irah berkata...

nueeulimited..
yang..akak mmg ketinggalan cerita kwn2 blogger kan..
tak sngka dh berdua...malah skrg bertiga..
tahniah ...
moga bhgia sntiasa..

Ruziawati Bukhari berkata...

sayang .. u masuk magazine eh! kelas mak tau!! tahniah kak.. gmbr nur anak t pun ada masok magazine remaja 15 februari.. my sil kerja kat karangkraf.. kat pg 161.. happy sgt nur tgk gmbr dia dlm magazine tu.. hehe.. sori sayang.. baru nyempat sgh baca blog u today..
akak mmg kreatif.. bukan saja bahasa, tp dr segi masakan.. warna-warni pelangi.. seindah lakaran di hati.. wah! wah! hehe

azza_irah berkata...

Ruziawati Bukhari..
ewahhh ewahhh dia memuji...hehee..
hehe..tkasih,,

remaja feb ekk...nnti nak cari ...tahniah2...meh reramai blogger masuk majalah..baru org tak pandang rendah pd kita kannnss...hehehe..

Kamsiah berkata...

cikgu..kalau tak abis mkn...hantaq la ke kulim..

azza_irah berkata...

Kamsiah...
hikss...nnti kl g umah kak ..azza buatkan k...

yg kat atas tu sume yg org oder..

sehat..?