Hati-hati yang berdetik..

3 Ogo 2008

bm-->padang besar-->sg petani-->dragonboat(teluk bahang)-->feringgi-->tesco-->bm..

ujung minggu yang memenatkan tapi hampir semua kerja2 tertangguh berjaya dilaksanakan...alhamdulillah..sy cm nk masukkan gambar...tak daya nak tulis...penat..

bermula dari buka mata jam 5.30am...
6.15 pagi kuar umah...

part 1...padang besar, perlis...

jam 7 pagi yang berkabus..


ladang tebu yang saujana mata memandang..





sarapan pagi...sb kedai lum buka...pulut ayam n nescafe..
tapi ayam je abih..pulut bg balik kat tuan kedai..


kedai lum buka...sengeh2 la sy di bangku...


kelam kabut adik tu buka kedai bila tengok kami terpacak depan kedai dia..sengeh2 dia sb mmg kami regular customer kat situ..


menunggu...di kedai pertama..

kedai kedua...

kedai ke tiga...


broach2 yg come...tak beli pun..


part ii...sg petani...

singgah di kedai kwn suami sy...impian kami suatu ari nnti nak memiliki kedai outdoor seperti dia...insya allah..rasa macam tak sabar nak merealisasikannya..

kerjaya, impian dan minat yang seiring...

abadikan kenangan di kedai orang...kedai sndiri entah bila..



part iii...empangan teluk bahang...

dragonboat...
sy terserempak ngn kumpulan dari macau n jepun masa di airport menunggu suami sampai dr labuan. baru lah teringatkan acara ini pada 1-3 ogos di empangan teluk bahang. sudahnya...kami lihat dari jauh...terpisat2 rasa mata ni tengok bot2 tu kecik je...tapi bunyi gendangnya kuat yg amat..tak daya nak jalan tengah panas panjat tangga utk lihat dari dekat. panas yg amat...

nunnnn...khemah putih terpacak tu tempat berlangsung....sy kat seberang sini...


hanya mampu disini...terpacak la tgh panas ..nak ke seberang sana pengsan la rasanya.


walaupun panas sy masih mampu sengeh...



di tgh2 empangan belakang sy tu sebenarnya ada bot2 naga yg sedang berlumba..

macam gemuk...



part iv...
feringgi..

pantai kenangan silam...hiksss...teringat zaman2 kat usm dl...lama sungguh tak kesini sejak2 pindah ke bm...makin byk hotel..makin byk bukit ditarah...makin byk tanah runtuh...




menu tengahari di pantai miami...

tengah panas di pantai miami..
depan tu dah ada taman herba rupanya...lama betul sy tak ke mari..



hiksss...
sebenonya suami sy nak amik satu papan tanda yg silap eja. projek di eja "pojek"...tapi keta tengah gerak kan...so ini la hasilnya. tapak yang ditambak n nak dibina kondo ni sebenarnya adalah antara bbrpa tempat yang teruk kena tsunami bbrpa tahun dulu..bot2 nelayan n batu2 penghadang jalan pernah berterabur di atas jalan raya suatu waktu dahulu. sepanjang sy melalui jalan tanjung tokong ni...masih terdapat lagi tulisan2 org kampung setempat di atas papan2 n poster yang meminta pembelaan dan minta diselamatkan kampung mereka...
apa daya org kampung ya..




part v...

hikss..



part vi...bm..

..........................jam 7pm...smpai umah n.....




6 ulasan:

Kamsiah berkata...

azza..borong sakan ek kat pdg besar tu...sampai ati tak ajak akak join..:)

azza berkata...

ahaaa akak...
nnti nak g lain kali azza roger2 ek..

Tirana berkata...

Aduiiii lind..jauhnya perjalanan... Kak tirana yang baca aje ni pun dah separuh semput..hehehehe

azza berkata...

ehehh kak...
sy yg berjalan n menulis pun semput...hehee...tu yg masuk gamba je..tak larat nak tulis panjang2.
kak...mana akak nya shoutbox,,,takde pun sy buka...

asharulda6 berkata...

tergoda betol ngn makanan2.. hahahah..

naz ilyn berkata...

Assalammualaikum..
Seronoknya jalan2 kat sana, cam nak g lak,tapi jauh sangat ler dr johor nak ke sana.