Hati-hati yang berdetik..

5 Nov 2008

tenaga masih bersisa..

sakit kepala dah berlanjutan selama dua hari..
dari minggu lepas sy agak kelam kabut ..
hujung tahun dimana sume kerja perlu dibereskan..
tak larat sgt rasanya badan ini..

dlm kelas khas sendiri...
tugas sy..cameron..sgala duit..hutan lipur..psiapan smbutan bday..
berganding bahu dengan teman..


utk sekolah..
tugas sy..persembahan pddkn khas..hari kanak2..
berganding bahu dengan teman..tarian dan aerobik utk hari kanak2..

penat...
sgt penat sebenarnya..
mental dan fizikal..

latihan aerobik...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

latihan tarian...3 hari berturut2...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

latihan kebakaran..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

puluhan topi utk smbutan bday yg dah seminggu kami tekuni..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

baju tshirt utk dipakai anak2 murid sy ke cameron esok..

baru smpai.. last minute..dihantar oleh ah kiat ke rumah sy tepat jam 8.30pm..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

buku akaun kelas..segala bil yg belum sy kemaskini..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Masih ada tenaga..
Masih mampu..

Memang agak kelam kabut..
Memang agak sibuk..
Memang agak nampak moody..
Memang agak penat..

Tapi sy masih mampu senyum..
Sy masih mampu berbicara mesra..
Sy masih mampu bergurau senda..

Kerana..
Sy punya kekuatan..punya dorongan..
Melihat senyum..
Mendengar tawa..
Seolah tak cukup tangan menaip dan menyusun
Namun bibir terukir senyum..
Hati berbunga riang..

Sy puas..

Memang penat..

Namun berbaloi..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dan sy...
di petang rabu yang damai...
dua tiga tempat yg sy pergi ptg ni serba tak kena..
ada sj perkara yg tidak dpt diselesaikan...
mmg amat meletihkan..
fizikal dan mental..
namun masih ada tenaga bersisa..
kerana mereka..
ikhlas dr sanubari..


sedang sy menaip entry ini pun..jam 10.45pm..hp masih aktif berbunyi..menerima panggilan dan sms...dar PK dan PPM...memaklumkan itu ini...juga bbrp org guru yg tidak dapat ikut serta ke cameron esok....kerana ada hal kecemasan..
mengapa di saat2 akhir..
sedikit terkilan...

30 ulasan:

kakchik berkata...

azza nampak letih sangat... tersandar kat kerusi keta... kesian cikgu penat sungguh dgn segala aktiviti kat sekolah.

seronok akan datang bila ke cameron nanti, insya-Allah. enjoy your visit okay.

azza ngaja pendidikan khas ke? guna bahasa isyarat? bestnya...

azza_irah berkata...

kak chik..
tu penat nunggu kwn..oter baju utk g cameron esok sb baju utk cikgu2 terlebih beso...banyak bnda tak slesai lagi ni..
azza ngajar pddkn khas bmslh pembelajran..bukan mslh pendengaran..jd tak guna bahasa isyarat kak..

Eazy Izzuddin berkata...

akak dapat award...
=)
sila lihat
http://eazy-izzuddin.blogspot.com/search/label/Award

::CeK LaLa:: berkata...

Ahaa... akak nampak sgt letih...
sian akak...
Sabar yer kak..
moga keletihan akak ni akan berbaloi nanti...
Have fun di cameron!!
kim salam kat org cameron yerr!!

azlanlin berkata...

Dengan segala rintangan yang ditempuh untuk menjayakan sesuatu wpun kepenatan, PASTI membuahkan kepuasan!

Senyumlah... senyuman itu mampu hati berbunga kembali!

papa-itam berkata...

letih berbenar papa tengok azza...apa-apa tabik spring pada azza ada kesempatan utk update blog...

dah faham sangat...cikgu ph cikgu

CikguZue berkata...

salam Azza,
memang letih bila ada aktiviti2 begini,kan. lebih2 lagi dgn bebudak pend. Khas...yg masih perlukan guru utk semuanye...lain la kalau guru di sekolah biasa...itupun mcm2 jugak la halnye...ermm...
namun, setiap satunye pasti berbaloi harapnye...tentu best kat Cameron. Viewnye cantik tu...

♥miss zaza♥ berkata...

akak
get well soon
enjoy ur day at cameron
best nye!
take a gud care of urself ya =)

Shifu67 berkata...

woooo... gi cameron... sonok laa... sejukkk! makan strewbery cicah susu!
pah tu makan ubi keledek madu, jagung madu, jambu madu... pendek kata semua madu laaa

JINGGO berkata...

cgu....muka cgu nampak penat...amat penat.kesian.tapi itukan tangungjawab yg perlu kita lunasi..kadang2 dalam hidup hidup memang macam tu....kita sama jadikan ingatan orang yg hebat akan bekerja diluar zon selesanya..dan saya YAKIN dunia ini adil pada paksinya. hidup macam main boomerang - kita memberi dan menerima -suatu hati nanti cgu tidak akan penat lagi..untuk cgu azza - semuga hari ini mesti lebih baik dari semalam...

μάγά berkata...

kagum sangat dengan kak azza.. even penat melayan kerenah pelajar.. penat mengurus semua benda dan kepenatan itu bukan penghalang untuk terus menghantar entry2... bukan juga penghalang untuk tersenyum...
kagum dengan kekuatan kak azza

13may berkata...

whoaaa...busy nampak...

jaga kesihatan sama :)

Eida berkata...

fuhh.. penat tul.. keja cikgu ni...

HaNyA aKu.....hAnI berkata...

Assalamualaikum kak azza...
sian akak...nampak penat betul...
Takpe,bila dah pegi cameron nanti,penat tu akan hilang sendiri....
sebab kat cameron tu mmg tenang...
;)

Mak Su berkata...

siannyer, byk xtvt ek. selamat pergi ke cameron dan selamat balik, agaknya cameron diaz ada kat situ tak?

Nurmala berkata...

kak,
rehat la kak..

Al-BIMA SAKTI berkata...

salam'
awas... perlu juga rehat dan ketenangan...

Ietams berkata...

nampak letihnye k.azza.. tecian dia

Cikgooden ...(Selumbar Emas). berkata...

wa...sebok gilos....jgn riso..aku dah boh dah katun hang..

noga sakit pala tu cepat sembuh..

mountdweller berkata...

Salam azza,

Kerja adalah ibadah.. mendidik anak bangsa adalah ibadah. untuk jadikan semua kerja kita ibadah ialah jangan merungut, redho dan lillahi taala.

Profesion guru adalah satu jenis kerja yang amat lumayan. Lumayan di dunia dan lumayan di akhirat. Insya Allah

Bersabar dan ikhlas!

zino berkata...

zino yg baca pun rasa penat.. tapi kalau semua yg di buat tu berjaya tentu seronok nanti..

lepas ni boleh rehat panjang..

ezo berkata...

huu..

mesti penat sangat kan kak..

kalau tak kuat semangat, mesti dah marah2..huhu..

ras-adieza berkata...

betullah nampak azza terlampau letih dalam pic tu. pelan2 azza...kesihatan kena jaga jugak nanti tak merasa lah akak kek keladi..

iina berkata...

Teruskan usaha insyallah walaupun penat yang pastinya ia bermakna dan memberi kepuasan Insyallah..

kiriman tu dah terima ke?

Take care

xiiinam751 berkata...

ini memang minggu cikgu sebok gilo...dan ada juga yang sedikit hangin dan tak boleh ditegur....
...minggu panas sedunia...

NInA berkata...

Akk,,Dont eva Give Up,,im a teacher to be n my father PPd bahagian Pend khas,,
How hard we push,,pasti ade balasanNya,,InsyaAllah.kalu bukan kat sini,,DI sana Jua..
"being a TeaCher is Not My @nd Attempt:
cHayo2 teacher..

reena berkata...

ala...ciannye sis...mesti letih btol kan?? senyom sket...ha..kan ke comel tuh...

Rashid berkata...

Salam azza,
alaaaaa ciannyerrr azza saya ni. Tapi tak per, saya tau azza ada kekuatan untuk atasi semua itu. Rasa letih, penat, terkilan itu akan berlalu dengan hadirnya rasa suka dan puas setelah berjaya selesaikan segalanya.

Azza, memang nak dapat komitmen dari orang lain bukannya perkara senang. Ada-ada je 'komitmen lain' akan diberikan nanti.. dah biasa dengan karenah..

nahmy berkata...

assalamualaikum..

sabarlah cikgu...lagi letih kita dlm satu-satu 'perjuangan' maka akan lebih manis 'kejayaan' yg akan menyusul...letih tidak akan berpanjangan, tapi kejayaan akan 'kekal abadi'.

azza_irah berkata...

utk semua..

terima kasih utk komen2 diatas..
masih rs tak larat ..