Hati-hati yang berdetik..

24 Feb 2009

tunas cilik..

mengacip pinang guna cekati

mengunyah sireh duduk di pangkin

amanah tergalas berbesar hati

cuba laksana sebaik mungkin

Mesyuarat Agung PIBG 2009

Sabtu 21 feb..



..angin similir dari bukit yang berpuput, buat hati makin selesa..

16 ulasan:

BEiB berkata...

daun palas dibawa balik,
angin taufan ditengah hari,
amanah digalas, tanggungjawab dikelek,
tanda pengiktirafan empunya diri.

Tahniah...selamat bertugas.
Hakikat yang perlu diterima.

.::CeK LaLa::. berkata...

comel anak² akak...
berbakat besar dorang nehhh...

akak! jom deting!

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

sesekali mintak cikgu dia pulak menari...pasti ramai korum mesyuarat PIBG.konpem!..ahakkkks!

ONE ZABA berkata...

bagi pantun jugak la...

Baik-baik bertanam ubi,
Biar rapat jangan menjarang;
Biar baik bertanam budi,
Biar dapat dikenang orang.

Gunung Tahan sama didaki,
Sungai Pahang sama direnang;
Jikalau semua bersatu hati,
Kerja yang payah menjadi senang.

azza_irah berkata...

kolek di kuala kering di tanah
lumpur terpalit terkena sia
tetapkan hati demi amanah kepercayaan diberi jgn persia

tahniah juga..selamat bertugas. jarak waktu menentukan kejituan dan ketahanan hati dan mental..
selamat pergi dan kembali..

azza_irah berkata...

CeK LaLa...
jum2 deting....leh je bgtau bila..ekkeke...


Cikgooden...
eheksss...cikgu ekk..takut pakat lari sume parent..kontang kanting ckgu duk gelek atas pentas...hehee

azza_irah berkata...

cikgu 1..
sungguh mahal emas tempawan
dari hilir singgah di darat
sungguh indah bahasa mu tuan
penuh berilmu makna tersirat


tq kerana memeriah kan..

Rashid berkata...

Terlintas jua.. tentu cikgunya lebih hebat dalam seni menari ni. hiks!!

Miss Jaz berkata...

wah kelas ek,mesyuarat agong ada persembahan2 gitu....ok lar tu..semoga sentiasa dibawah rahmaNYA...amin..winduuuuu

Idalara berkata...

Azza mengimbau kembali kenangan masa kak ida jadi cikgu..masa Mesyuarat PIBG ni rasa glamour je sbb jd perhatian ibubapa yg datang..maklumlah masa tu muda remaja lg..hikhikhik..
tp kak ida tak ajar menari..ajar anak2 murid nasyid gitu..sbb kak ida dulu wakil Kumpulan Nasyid sekolah..
teruskan menabur bakti pada anak bangsa..tak kita siapa lagi mahu menaikkan taraf anak bangsa kita dik...

Shifu67 berkata...

pecah kaca
pecah gelas
segala tugas
sangguplah galas

errr...

pen biru
pen merah
bakti mu guru
tetap menyerlah

yee.... aku pun pandai gak buat pantun... hehehe

tiny laiman berkata...

Salam Azza,
Doa tiny semoga azza akan terus tabah menggalas amanah dan tanggungjawa demi bangsa dan agama. Cabarannya cukup hebat tika ini silap2 kalau hati tidak seteguh batu pasti lebur jadinya...Semoga AZZA dan semua guru2 di malaysia ini akan cekal dan tabah mendidik anak bangsa...salam sayang..

ILA berkata...

nak pantun gakkk...
ermmm...
ermmmmmm....
tak jadilahhhhh!!!heheheh

nak gak itut dating dgn Cik Lala!!nak lahhhhh!!!

13may berkata...

cekati tu apa kak?

kuIna Jentayutiara berkata...

sangat tome anak2 itu...

[yAN!e][pUTraJAya] berkata...

wah....
comel...bila nak tgk cekgu azza menari lak...

he he he...

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************