Hati-hati yang berdetik..

21 Okt 2010

Kita Comei & Kiut...

Salam..


..warna itu seni...sangat indah di mata ..


Sy membeli pakaian mengikut matahati sy.
Jatuh cinta pandang pertama melihat kain ini. Dan lumrah sifat manusia...tamak dan tidak tahu membuat pilihan.

Sy berkenan pada ketiga2 pasang kain yang bercorak sama tetapi berlainan warna.
Pink, ungu juga oren. Jenuh menghitung yang mana patut sy beli..akhirnya sy membayar untuk ketiga2 pasang!!
Akhirnya...inilah hasil ....sedondon kami berdua..hehee...

Sesekali berduet..sesekali merasakan diri comei..
Sememangnya sy sedikit cerewet pasal baju. Fitrah pun seorang wanita..setiap saat mahu dipandang comei dan kiut..
Walau rutin mengenai baju dan mengenai segala sudah hilang sejak akhir-akhir ini, tidak mengapa. Kita lakukan utk diri kita sendiri. Jum kita comei untuk diri dan untuk yang tahu menghargai...


..bijaklah bermain dengan warna..warna mencerminkan diri anda..


..warna hidup tak semestinya gelap dan kelam sentiasa..


Pink milik sy..
Ungu milik seorang teman..Faizah..
Oren..? masih lagi berada didalam almari baju sy. Di sekolah siang tadi sedang asyik mengambil gambar, 2 orang teman berebutkan yang berwarna oren. Rohana dan Hashila...
esok sy akan bawa kain tersebut ke sekolah...siapakah bakal pemilik myOren..?..kita tungguuu...





Dunia tidak akan indah jika daun berwarna merah, langit berwarna merah, lautan berwarna merah
malah anggur juga berwarna merah..

Dunia akan menjadi indah jika daun berwarna hijau, langit kebiruan, lautan hijau berbalam dan
anggur berwarna ungu kehitaman..

Inilah dinamakan warna hidup..
sesuatu yang indah hadir pada waktu dan ketika nya..
sesuatu yang indah bertamu kala tidak terduga..
Warna-warna menjadikan dunia kita luarbiasa indah..



..pasrah..kini comei dan kiut hanya utk diri..


12 ulasan:

HASNAH berkata...

comey..comey..sgt berkenan sama itu corak!!

azza_irah berkata...

Hasnah..
hehehe...tu lee...sy jd tamak...adehhh..

imanshah berkata...

wah saya tak pandai memilih corak kian, main hantam saja

imanshah berkata...

alhamdulillah, semoga terus sihat di bumi mekah dan dapat melaksanakan ibadat haji dengan sebaik mungkin

azza_irah berkata...

imanshah..
walau kita kata kita main hentam je, tapi sebenarnya setiap dari kita memang punya nilai 'memilih' secara tidak langsung. antara dua ..pilih satu yang paling selesa dan selamat..itu bermakna kita bijak lah.. :)

azza_irah berkata...

imanshah..
siapa di bumi Mekah..?
saudara..?

imanshah berkata...

alamak silap komen da..adei

azza_irah berkata...

hahaaa...aduii..
takpe...
anggap sj komen itu satu doa utk sy..
moga smpi hajat hati ini utk jejak kaki ke bumi Mekah satu hari nnti..insyaAllah..

@LiYaNNuaR berkata...

akak sungguh anggun, ok!

azza_irah berkata...

Liyan..
tkasih..
tapi tak semua orang kan hargai kan..so kita jadilah comei utk diri sendiri.. :)

ONE ZABA berkata...

selagi tak da budak-budak terpekik terlolong tengok muka kita, kira comei & kiut la tu.

azza_irah berkata...

Ckgu 1..
hehee...kami comei cmna pun budak2 tu tetap terpekik tlolong gak bila smpi masanya..
dorangd iam time lena je..hehe..