Hati-hati yang berdetik..

12 Mac 2011

Tsunami : HAYMM..

As Salam..
Allah berfirman: “Barangsiapa yang berdo’a kepada-ku, pasti akan ku-kabulkan, dan siapa yang memohon kepada-ku, pasti akan ku-beri,dan siapa yang mohon ampun kepada-ku pasti akan ku ampuni”. (HR.Bukhari, Muslim, Maliki, Tirmidzi )

Ya Allah, peliharalah kami dari musibah yang Engkau turunkan, berikanlah kami nikmat-nikmat-Mu dan jadikanlah kami hamba-hamba yang mendapatkan kebaikan, bukan hamba-hamba yang mendapat ujian, dengan rahmat-Mu, Wahai yang paling penyayang diantara yang penyayang. Anugerahkan kepada kami kesehatan lahir dan bathin. Amin


HAYMM : Hanya Allah Yang Maha Mengetahui..
..muhasabah...betapa kerdil diri ini..


LIVE update tsunami di Jepun boleh ditonton di BBC. Klik sini..



~hujan lebat..
..tenang dan damai di kampung bersama BONDA..

8 ulasan:

Kamsiah berkata...

salam
kdg2 hairan...negara kita yg aman damai..masih ada pihak yg cuba wujudkan 'tsunami'...tengoklah kat tempat org..patutnya bersykur..

ahmad humairi berkata...

assalamualaikum,

Allah Maha Adil.
KIta tiada daya menahan kehendah Allah. Cuma pasrah.

Shifu67 berkata...

bersyukurlah.. negara kita sentiasa terlindung daripada bencana alam yang begini

puteraduyong berkata...

semoga mereka semua tabah hadapi dugaan...

azza_irah berkata...

Kamsiah..

akal fikir dan hati budi kena bersihkan kak...yg aman damai nak diporak perandakan..
tak perlu tengok negara kak..tengok sekeliling kita je pun dh ckup..penuh PHD..

azza_irah berkata...

Ahmad Humairi..

benar..doakan yang terbaik utk mereka..ditabahkan hati menghadapi ujian..

azza_irah berkata...

Shifu67..

ya..sgt syukur dengan kurniaan Ilahi..
Dia tahu apa yg terbaik buat kita kan.. :))

azza_irah berkata...

Puteraduyung..

sama-sama kita berdoa..
baik utk meraka..dilindungi dan dikuatkan smngt..