Hati-hati yang berdetik..

30 Nov 2008

sedetik hati di hujung minggu...

perbualan telefon..

A: irah...keta kak tak hidup...mati kat bandar Perda smlm...
sy: laaa..pastuh camna..
A: nak ajak irah teman g amik..dh cal pomen suh mai..
sy: nak siap2 terus ke..
A: irah rasa camna..nak siap terus ke..panas2 kita g jmpa pomen pakai kebaya..?
sy: ermm..ok je sy..kul 11 sy amik kak..

sy bersiap..
janji kebaya..
sy pakai kebaya hijau..jubah sebenarnya yg berpotongan kebaya..dua lapis..sarung dari luar.. gambar kebaya itu ada dalam entry sy terdahulu.
amik kak A di umah...kuar dia dari pagar umah...tengok2...


kurung merah...
alahai...sy sorang duk ayu2 tengah2 parking kereta yang panas terik tu berkebaya...
siap bertekak dengan pomen melayu tu..
ermm..napa bangsa kita terlalu berkira dengan bangsa sendiri..

hampir dua jam...
selesai..
bertolak ke tempat kenduri..
Lembah Impiana, Kulim..



selesai makan...sembang2 ngn kawan sekolah..sebulan cuti macam2 cerita..
kak A masih disana membantu majlis...sy balik drive sorang diri...dalam hujan lebat..



on laptop..nampak laling online..

s..: laling..
s..: dengo nih
s..: baca
s..: jgn gelak
sg..: tadi kan..
s..: kita smpai2
s..: masuk dlm dewan
s..: baru nak duduk
s..: rasa mcm sakit kat peha blakang kita
s..: kita debor dah
s..: kita pegang tmpat sakit
s..: terpegang mnde
s..: kita agak
s..: kl tak ulat ..semut
s..: serangga
s..: kita penyek2 ngn tangan
s..: pastuh2 kebas2 kain
s..: jatuh
s..: semut kita rasa
s..: tp penyek dok napok bntuk
s..: besor
s..: sepanjang makan n smpi sekrang
s..: denyut
s..: besor bengkak
s..: kat peha blakang
s..: masa nak balik..
s..: kita cari kunci keta
s..: takde
s..: g kat meja
s..: takde
s..: nasib baik dlm beg ada satu lagi kunci spare
s..: nasib baik kita bawa hbag yg ada knci spare
s..: kita malas tggu cari
s..: kita balik
s..: kl jmpa knci tu
s..: jumpa lah
s..: kl tak..
s..: biar lah
s..: sekian
s..: mekaseh..
laling..: (icon pusing2 pala)
laling..: teruk ke laling..g klinik la




makin membengkak dan pedih..denyut2..
sy nak berehat..

jika ditekuni..ianya satu pembelajaran..
satu rentetan kisah kita sehari-hari...tak lepas dari pelbagai perkara yang tak diduga..
moga abg dah selamat sampai ke puncak Yong Belar..

bermalam di puncak utk malam ini..
moga tiada halangan sukar dengan musim hujan sekarang..

melarik mimpi seindah pelangi..

istimewa utk dearie kakchik..

rasa bertuah dipertemukan di maya ini..

..sometimes the best and the most beautiful things in the world cannot be seen.. cannot be touched.. but can be felt in the heart..

ikhlas dari azza..

terima kasih di atas jalinan ketenangan ini..

kredit utk org..sahabat sy..cantik sgt2..tQ ek..

29 Nov 2008

gambar dan gambar lagi...

srisufi menguji...diberi soalan dan diminta postkan skali gambar...
sory lambat..dan inilah jwpn sy utk tugasan ini..

Soalan 1:
Nyatakan destinasi terakhir anda pergi untuk merilekskan kepala otak dlm bulan November 08...jawapan wajib ada gambar posing maut...


pangkor...takde gambar posing maut..hanya tersenyum kerana syukur pada Yang Esa sy dan abg mendapat ketenangan dan kedamaian disini..habiskan masa bersama...

Soalan 2: Apakah pengalaman manis yang pernah terjadi dalam hidup anda....wajib post gambar..

muka terkejut..manis dan senyum di hati..Low Yatt bulan Jun 2008..(simpan di hati..)


juga manis dihati..snap curi2 oleh peminat sy..di dlm dewan kuliah..hikss..di terengganu..


juga manis...di Bukit Tinggi..bulan Jun 2008..bersama tersayang..

Soalan 3: Apakah makanan kegemaran anda....gambar jugak...(saje mendera)


tentunya roti jala dengan kari ayam atau kuah kuzi..

Soalan 4: Makanan yang anda paling tidak gemar.... nak juga gambar...


sory org penang...tekak den takleh terima kari mamak wlpun dah lebih 12 tahun tggl di penang..

SOALAN 5: Sila lanjutkan tag ni kepada 7 orang... Mereka yang bertuah ialah
....no one...

sekian..

abg dah bertolak ke Cameron untuk mendaki puncak Yong Belar subuh esok..
minit2 terakhir sewaktu barang dimasukkan ke dalam strom, guide hantar sms..
ada kecemasan yang tidak dapat dielakkan(ibunya dimasukkan ke hospital) menyebabkan beliau terpaksa tarik diri dari mengikuti trip abg.
sy nampak riak kecewa di wajah abg..hati sy sedikit risau..
tapi sikap tenangnya membolehkan abg menyusun strategi baru.
alhamdulillah.. guide baru dapat dihubungi dengan bantuan guide lama.
sikap tanggungjawab dan professional mereka sy kagumi..
moga puncak Yong Belar dapat mereka tawan esok hari...

selongkar keretaku....

ini tugasan oleh sis Lin..

sory ek sis sebab lewat..
gigih nih siapkan..

ARAHAN:

  • Ambik gmbr2 barang2(penting) yg ada dlm kete awak..
  • Ceritakan sedikit, kenapa brg2 tu mesti ada dlm kete awak..

JAWABAN:
  • Cermin mata-guna time ujan, panas, malam dan kabus(time redah hway Grik yg sentiasa berkabus)
  • Payung hijau-wajib ada sebab sy alah dgn panas..denyut kepala mudah menyerang, kalau hujan takpe..lagi best leh mandi hujan..
  • Charger hp- wajib..sb sy n abg selalu ke mana2 tanpa perancangan...nak ke care4 je asalnya tapi leh lajak ke Ipoh..
  • Earphone- juga wajib sebab sy tak larat nak bayor saman...ehehe..
  • Buku nota- wajib..sb sy kadangkala pelupa.
  • Segala bagai alat kebersihan diri-..sb sy n abg salu travel ikut mood..
  • Topi- sebab sy alah pd panas, beg hitam tuh...ada persalinan baju kurung sepasang, tshirt n jeans...kelengkapan diri, telekung sembahyang...senang kalau kecemasan atau apa2...

siap...alhamdulillah..

tag anyone..?

of course..sebab ini bukan soalan berjela..dan sy nak copy saja dari tugasan kasut kegemaran..


5 sahabat yang baik dan cukup memahami sy..
sy ada 'janji' dengan 3 antara mereka berlima...yg kami akan tag tugasan yg mencabar saja..bukan lagi soalan berjela2 hingga menenggelamkan entry sendiri..
mereka ialah..

~cikgu beib~
~cikgu rashid~
~ ddy~
~cikgooden~
~dearie alia dijamina~
utk cikgu beib...walaupun anda tak online selama 10 hari ni kerana sedang berbakti di Sawahlunto..sy tetap nak tag anda..sy nantikan cerita2 hebat tentang anak2 Sawahlunto...


utk cikgu oden..sy tahu anda takkan jwb tag ni..tmbh2 sebuk nk tanda paper n sgala bagai sebelum g ke sinun...paham sesangat...
tapi sy tetap nak masukkan jugak nama anda berdua...sebab kat atas tuh tulis..sahabat baik..


sile jawab dengan tekun.

kasutku... kasutku jua..

salam pagi..
sebenarnya dah lama sy berhutang dengan seorang jejaka ni..dari terengganu merantau ke ibukota. dan arini alhamdulillah..satu hutang boleh dilangsaikan sebelum sy meneruskan membayar hutang2 lain dengan gigih. tag oleh jejaka ini ialah kasut kegemaran sy...

uikss..cakap bab kasut...sy leh habiskan masa berjam di pasaraya semata2 utk membelek kasut yang sy suka. dan tentunya abg penah bersila bersama2 dengan para suami yg lain di Sogo semata2 menunggu hati sy puas sebelum membeli my red one..(ada entry utk kasut2 sy..bukan satu tapi banyak..hikss)

dan di bawah ini adalah sebahagian kasut kegemaran sy(ada lagi 3 4 pasang dlm keta..lupa nak snap..)...bukan 1 yg sy gemar tapi semua..sebab tu sy beli...beli mengikut kata hati...kerana minat setiap individu adalah berbeza..



yang paling kerap sy pakai bila keluar bersantai...tentunya yang ini..
gambar masa beli pun ada ..bukti...heheee..


kasut sy masih belum cukup koleksi warnanya..insyaallah dekat2 nak buka sekolah nanti sy nak tambah nak cukupkan warna pelangi..hehe..boleh ke..?

tag anyone..

of course..kali ni takde simpati..5 sahabat yang baik dan cukup memahami sy..

sy ada 'janji' dengan 3 antara mereka berlima...yg kami akan tag tugasan yg mencabar saja..bukan lagi soalan berjela2 hingga menenggelamkan entry sendiri..

mereka ialah..

~cikgu beib~

~cikgu rashid~

~ ddy~

~cikgooden~

~dearie alia dijamina~

utk cikgu beib...walaupun anda tak online selama 10 hari ni kerana sedang berbakti di Sawahlunto..sy tetap nak tag anda..sy nantikan cerita2 hebat tentang anak2 Sawahlunto...

utk cikgu oden..sy tahu anda takkan jwb tag ni..tmbh2 sebuk nk tanda paper n sgala bagai sebelum g ke sinun...paham sesangat...

tapi sy tetap nak masukkan jugak nama anda berdua...sebab kat atas tuh tulis..sahabat baik..

sile jawab dengan tekun..

28 Nov 2008

dari kajang ke pulau mutiara...

akhirnya..
dapat juga sy bertentang mata dengan akak seorang ini..
seorang pendidik di Kajang..
juga anak nya...si cantik manis...
malangnya ngan pakcik tak sempat jumpa..
kerana pakcik ke masjid menunaikan solat jumaat..

alhamdulillah..
dari maya bawa ke alam nyata..
satu kesimpulan yang boleh kita fikirkan sendiri..
asalkan anda ikhlas bersahabat...tidak kira siapa anda..
ia tetap kan terjalin mesra..

cuti2 malaysia kak myza dari kajang ke pulau mutiara membawa kepada pertemuan singkat kami... di rumah seorang kawan lama kak myza..
di sebuah taman perumahan berhampiran Pasaraya Krico..



baju merah tu lah si cantik manis niesa..anak dara kak myza..

moga kemesraan kan terukir indah di sudut hati..
menjadi petanda bahawa kita pernah berbicara di alam maya dan jua pernah bersua bertentang mata..


aku mulakan disini...ddy..

ehemm..
nak bagi ucapan kena betulkan suara dulu..
ehemm..

adeh.. kelu..
sebak sayu pilu..
tak terkata..
hanya ucapan terima kasih..
utk org..
yang dari dulu, kini dan selamanya...
sentiasa org ngn sy..

terima kasih juga..
kerana jadi teman yg baik..
kerana wajib ting tong di laman ini setiap pagi petang malam..
bangun tengok bola pun ting tong org..

terima kasih..
sebab selalu letupkan shoutmix sy..

terima kasih juga utk rekuess..
hikss...tQ..
hanya sy dan org yg paham..

syahdu..
mekaseh..



ini rakaman sy berjalan di carpet merah..

video






dan ini...
khas utk org..
kali ni tak rekuess..
sendirian berhad..
moga aliff balik johor ada ole2 utk autie azza...

27 Nov 2008

semangat abang di Wang Burmah..

alhamdulillah..abg dah balik dari Gua Wang Burmah, Perlis. seperti biasa..pastinya ada. kali ni sehelai baby t-shirt berwarna biru. Biru..? sy tak bertanya kenapa biru tapi jawapan abg dah memuaskan hati sy..

kerana.. biru itu lembut sgt..

warna memang satu pilihan..pelbagai warna boleh membuatkan kita tampak berbeza. contohnya..merah dan oren adalah pasti...hikss..
sy suka baby T itu..rasa sgt comei...terima kasih..saiz m..hehehe..sy dalam proses utk kembali dapatkan saiz S...boleh ke nak jd seperti 8 tahun dulu...adehh. .




sekadar berkongsi pengalaman dan semangat abang..





kristal yang terbentuk memakan masa beribu tahun..



sengaja pacat dibiarkan menghisap darah kotor di bahagian bisul di betis salah seorang jurulatih..

semoga ahad nanti Yong Belar, Cameron memberi satu lagi cabaran hebat bg abg.....

26 Nov 2008

melakar kenangan...

beri ruang dan peluang untuk diri sendiri..
apa yg kita lalui hari2 adalah pengalaman hebat yang akan kita bawa sepanjang hayat..
yang mustahil utk kita lalui kali yang kedua..








ku ukir sedetik hati di pasir..
walaupun hilang disirami buih pantai..

tapi detik-detik indah itu tetap kekal di hati..
(ayat seorang teman..kredit utk anda..)



moga semuanya indah terlakar disini..
harap boleh kembali menjadi tatapan sy di hari esok..
tatkala jemari semakin gementar utk mengetuk aksara-aksara yg tampak semakin mengecil..


termelankolik..
mg yg sedang bercuti baik2 saja..
yang sedang duk umah mengasuh anak pun baik2 saja..
yang sedang buat persiapan utk kembali menjadi student pun baik2 saja..
tambah2 yg sedang bekerja takde cuti tatkala sy duk golek2...pun moga baik2 saja..

24 Nov 2008

terima kasih teman..



kakchik yang tenang dan selalu menenangkan sy bila membaca coretannya. terima kasih utk kesekian kalinya. orang berbudi kita berbahasa...orang memberi kita hargai. ini bukan award pertama yang kakchik beri. terima kasih di atas ingatan.

semua award tu telah diedit oleh ddy cool menjadi satu frame yg sgt menarik. kredit utk ddy..

~~~~~~~~~~~~~~~~~



award otak kreatif ini pula dari kak lawa... blogger dari kulim yang punya suara yg cukup lunak pada pendengaran sy. kalau baca entry dan chit chatnya di shoutbox, mgkin anda akan fikir bagaimanalah agaknya akak ni sorang...tapi cuba anda bercakap dengan beliau...waahhh...merdu sekali suara..hehee

~~~~~~~~~~~~~~~~~

ini pula dari srisufi...seoranga dik blogger yang baru sy kenali. lum sempat kenal2 interview beliau lagi. terima kasih kerana tulus menghulurkan salam persahabatan. nanti kita kenal2 mesra ya sri...



terima kasih atas ingatan..
salam mesra tulus ikhlas dari sy..



doa sy semoga perjalanan seorang teman melaksanakan hasrat murni di Sawahlunto berjalan lancar..selamat pergi dan selamat kembali..

skul_ticer dan hobi terlampau...

saya di tag oleh orang ini..
sedang2 enak duk chat kat shoutmix...sy bertanyakan hobinya..
dia kata dia punya hobi yg terlampau..
bila sy tanya apa dia..
dia kat...jap ekkk....nak list kan..nnti baca....

dan2 lepas tu...

haaa...amik..
sy n ddy kena tag....
adehh...

SENARAIKAN HOBI - HOBI MELAMPO ANDA.... DAN NYATAKAN SBB2NYER
sy takde hobi melampau..sedang2 je..hehee..


>>>beli beli dan beli....soping soping dan soping...kasut n handbag...mmg suka soping walaupun duit takde..sy ada kwn yg juga lahir sama bulan ngn sy suka gak soping..kl ada mana2 shopping complex yg offer..dia org pertama sms sy bgtau....dan kami pun dengan semangat waja akan usaha utk ke sana...mgkin org yg lahir dlm bulan januari mmg gini kut...hikss.

>>>suka kumpul sgala benda yang lama2 yg dirasa ada nostalgia tapi kadang2 bende tu takde makna apa pun..cm rasa sayang nak buang...antaranya..
  • tiket bas Transnasional tahun 1997 dari Penang ke Kelantan...
  • resit beli pasu kat Ayer Itam, Johor tahun 2001...
  • tiket keretapi tahun 1999 dari Butterworth ke KL...
  • bunga jarum yg memang dah kering kuning sgt2 yg sy amik kat Taman Sikamat, Seremban tahun 2000,
  • baju tshirt yang dah koyak..sy beli di Pulau Manukan Sabah tahun bila ek..lupa...2001 kut..masa g snorkeling...
  • masa snorkeling kat Pulau Sapi ada pasir masuk dalam poket seluar...balik umah nak basuh baru terperasan dan sy simpan pasir tu dalam botol sampai skrg...
  • kasut CR warna putih...dah takleh pakai sb dah rosak teruk..4 tahun smpan tanpa pakai...sayang nak buang sebab kasut itu comei pada pandangan sy...
  • kasut warna coklat...dah tak muat....kasut zaman sy jadi freshie kat u dl...

walaupun abg kata menyemak kumpul sampah dlm rumah...tapi sy tetap sayang nak buang....namun time kaseh jugak utk abg..tetap tolong susun leklok gak semua barang tu...tQ..

orang yg anda nak tag...: no one..

kad comei dearie yanmie...


comei kan..
suka sgt..
rasa terharu..
time kaseh utk yan..
akak bg tanpa minta balasan tapi yan buatkan kad yg comei ini utk akak..
thanks dear..
moga persahabatan kita jua secomel kad ini..


dan ini khas utk yan..
akak tggu masa nak g ke tempat dlm gambar ni..insya allah pertengahan december ni..
harap semuanya berjalan lancar..


utk abg..
keceriaan dan keriangan hati kita tetap terserlah walau masa amat terhad..
peluang dan ruang yg sekelumit memang kita gunakan dengan sepenuhnya..
cukup2 hargai..
tak sabar tggu pertengahan december..

gift..terima kasih..

terima kasih di atas ingatan...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kak ras..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kak kamsiah..




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
reen..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
suzana..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
srisufi..



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
zaza..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kak tirana..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
hana..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
terima kasih daun keladi...